Skocz do zawartości

opinie o awaryjności/wadliwość nowej serii 5 (G30, G31)


grzybekm

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli w G fotele ogólnie porażka? Bo dłużej jeździłem tylko w sportowych i jak dla mnie ok, ale już na trasę powiedzmy pod 1000 km ciągiem średnio je widzę, a inna sprawa że dla kogoś bardziej tęgiego już w ogóle niezbyt wygodne mogą się okazać. Na komfortach jeździłem tylko po kilkanaście km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 370
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tam nie wiem jak wy wogole mozecie wytrzymac w dluzszych podrozach na skorzanych siedzeniach obojetnie czy posiadaja wentylacje czy nie. Szkoda, ze bmw nie ma jakis wypasionych tkanin do wyboru bo bylo by to na pewno wygodniejsze rozwiazanie.

 

Chyba ta alcantara z tkaniną w M-pakiecie jest całkiem fajnym rozwiązaniem?

 

Mam właśnie takie i niestety mają jedną wadę: bardzo łatwo się brudzą.

 

Ale czemu się brudzą? Przecież to niby czarna alcantara/tkanina i powinny być odporne na brud. Ja w poprzednich 3 autach miałem alcantarę i praktycznie zero zabrudzeń, a jak już coś było to wystarczyło szmatką z wodą przetrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni w moim 540d pali się kontrolka silnika. W zakładce "check" mam brak usterek. Po podpięciu komputera zero błędów z silnika. Usunięcie błędów komputerem powoduje, że kontrolka gaśnie lecz po jakimś czasie zapala się znowu. Ktoś miał taki przypadek? Byłem w BMW i pan z serwisu polecil mi dolać płynu do spryskiwaczy - śmiech na sali. Edytowane przez Paul666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? Byłem w BMW i pan z serwisu polecil mi dolać płynu do spryskiwaczy - śmiech na sali.

 

Trzeba było zapytać czy do silnika :)

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w G fotele ogólnie porażka? Bo dłużej jeździłem tylko w sportowych i jak dla mnie ok, ale już na trasę powiedzmy pod 1000 km ciągiem średnio je widzę, a inna sprawa że dla kogoś bardziej tęgiego już w ogóle niezbyt wygodne mogą się okazać. Na komfortach jeździłem tylko po kilkanaście km

Sportowe to chyba są nawet węższe niż w F30 więc dla tęgich osób stanowczo nie są odpowiednie. Na początku miałem spory problem żeby znaleźć właściwe ustawienie ale teraz jest już jak najbardziej ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie kilka dni temu miałem okazję usiąść w Kia Stinger GT z V6 pod maską. Tak jak byłem sceptycznie nastawiony do produktu typu a la premium wyprodukowanego przez markę nie porywającą swoimi autami tak teraz jestem wręcz zasmucony. Zasmucony, że można za dużo niższe pieniądze mieć auto bardzo ciekawe i hmm... porównywalne z G30??? Usilnie siedziałem i naciskałem każdy centymetr wnetrza Stingera i prócz lekko uginającego się panela drzwi czy lekko uginającego sie w lewo i prawo konsoli środkowej i miałem nadzieję uslyszeć to co slyszę w mojej G30. Niestety cisza. No nie mogłem uwierzyć, że spasowanie tym Kia jest na wyższym poziomie niż nawet 7ka czy Audi obecne ale i poprzednie. Rozumiem, że Kia chciało pokazać możliwości ale aż tak?! Szkoda ,że w G30 robiąc fajne wnętrze lepsze jakościowo niż F10 to nadal taka Stinger bije je na głowe :mad2: :mad2: :mad2:

Wiadomo G30 to kalsa wyżej a Stinger to bardziej rywal 4ki czy A5 ale mimo nic nie trzeszczy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ale co z tego? Widzę, że obsesja macania wylansowana przez pewnego jutubera nawet tu dotarła. A sprawdzałeś haczyki na siatki z żarłem i czy w kieszeniach mieści się 1,5 litrowa butelka? Bo to też niezwykle ważne, po to grubasek kupuje samochód.

Nie wiem czy u mnie trzeszczy, bo listwy czy deska nie służą do macania. Wystarczy, że samoistnie nigdy nie trzeszczy. A w Stingerze nie tylko siedziałem, ale też odbyłem jazdę próbną. Huk opon już przy 100 km/h nie do wytrzymania i wystarczy. Możliwe, że nie pożałowali pianki pod plastiki ale odbili to sobie z nawiązką np. na wygłuszeniu. To na pewno, ale nie wątpię, że także na innych elementach, których nie można dotknąć. Jak porównuję auta tam gdzie nie widać, to w premium jest np. porządna osłona przykręcona czterema śrubami, a w zwykłej marce w tym miejscu albo nie ma żadnej osłony albo jest nędzny plastik na zatrzask, który łamie się za pierwszym razem. Już sam zapach wnętrza wiele mówi. A to, że ten Stinger pali w mieście 17 l to z czego się bierze? A to że przyśpieszenie ma gorsze niż obiecuje producent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, że kolega poczuł sie dotknięty moim wpisem. Wymieniasz cały szereg innych rzeczy, o których nawet nie wspomniałem. Ja odniosłem sie do pierwszych wrażeń jakie doświadcza każdy wsiadający do auta czyli jakość wykończenia. To widać bez jazd testowych. Czytaj ze zrozumieniem. Tak... Nic nie trzeszczy... Ciekawy masz egzemplarz. Mogę się z Tobą zalożyć o np 10 tysi, że trzeszczy Twoja G30 jak każda inna :mad2: Możemy to sprawdzić. Może sie czegoś dowiesz o swoim samochodzie nowego :duh:

Widzę, że typowe podejście "moje jest najlepsze" się udziela. Skoro wywaliłeś 300-400k lub więcej to jak tu mówić inaczej. Proponuje troche otworzyć oczy i być obiektywnym. No chyba, że jesteś fanboyem i koniec tematu.

Nie oglądam jak to określiłes "grubaska" z YT. Oglądam inne kanały ale to o czym pisze to moje doświadczenia. Tak już mam, że wypowiadam się w tematach, które sam sprawdzilem a nie udaje wujka Google. Jeśli dla Ciebie nie jest ważna jakość wykonania to kup sobie Seata/Skode itp.

Pytasz "i co z tego?" A no to, że Stinger jest lepiej wykonany niż G30 jeśli chodzi o wnętrze. Moja A4 z 2011 była lepiej wykonana. Jak Ciebie to boli to trudno. Świat sie nie kończy na G30 czy też na BMW. Zrobienie nie trzeszczącej konsoli i reszty to nie fizyka jądrowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Lukasmat to nie stinger jest tak swietnie wykonany tylko twoja awersja do g30 jest coraz większa. Od pewnego czasu narzekasz na auto coraz bardziej i jeśli tak ci z nim złe to czemu go jak najszybciej nie zmienisz?? Po co się męczysz za własne pieniądze? Co do stingera to tez rozważałem te auto ale wcale nie jest tak kolorowo jak piszesz. Pali to jak smok. Potrafi całe trzeszczec podczas jazdy jakby się rozpadało i to nie żart a jak nie wierzysz to poszukaj recenzji na YouTube, do tego bagażnik malutki w porównaniu nawet z 4 czy a5 o g30 nie wspominając. Sam chętnie bym przytulił ta v6 ale jeszcze nie teraz. Może za 2 generacje będzie to auto naprawdę warte kupienia ale niestety jeszcze nie teraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie rozważałem zakupu Stingera. Zwyczajnie zaskoczyła mnie jakość wykonania. Z ciekawości pójde na jazdę próbną zobaczyć czy tak trzeszczy.

Owszem narzekam ale dalej więcej plusów wiec nie zmienię. Wkurzają pewne rzeczy nie pasujące w klasie premium i tyle. Z czasem zaczynają coraz bardziej uwidaczniać.

ZbigniewT a to jest zabronione pisać i porównywać BMW do innej marki??? Nie jestem sam jakbyś nie zauważył.

Widze, że jak ktoś ma inne zdanie niż większość to jest problem.

mirkomz to sie tyczy też trzasków podczas jazdy? Jeśli tak, to nie wierzę a jeśli nie to Tata Indica też sama z siebie stojąc nie trzeszczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nic nie trzeszczy podczas jazdy. Poszedłem do garażu i z ciekawości sprawdziłem. Pod dużym naciskiem raz zatrzeszczało nad przełącznikiem świateł. I to wszystko. I jest mi to dokładnie obojętne. Bo zamiast nietrzeszczenia przy intensywnym macaniu (po co?) 100x bardziej wolałbym, aby BMW zrobiło analogowe zegary godne marki, żeby interface był tak prosty i czytelny jak w Volvo, żeby kluczyk był ladniejszy i bardziej ergonomiczny, żeby dźwięk silnika był godny R6, żebym mógł sprawdzić jakie funkcje wykonuje gdy np. nagle włącza wentylator (co ciekawe czasami także na postoju), żeby kierownica była niżej, mniejsza i dawała lepsze czucie... To zdecydowanie nie jest idealny samochód, ale wybrałem uważam optymalnie, pod siebie, uwzględniając oczywiście także cenę. Stingera też rozważałem, ale m.in. spalanie i braki w wygłuszeniu zdyskwalifikowały to auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mój egzemplarz jest jakiś trefny skoro trzeszczy wszędzie gdzie nacisne a podczas jazdy tu i tam coś słychać.

Uwazaj z pisaniem o innych markach bo kolega zbigniewT tego nie lubi.

Tak poważnie to w przeciwieństwie do Ciebie i słonika40 nie rozważałem Stingera w ogóle a zwyczajnie zaskoczyła mnie ta cisza pod naciskiem, której nie było w salonie BMW w żadnym modelu, znacznie bardziej oczywista by sie wydawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozważałem Stingera w ogóle

 

Panowie, aż z ciekawości spojrzałem sobie w necie na tego Stingera bo nie kojarzyłem.

I jednej rzeczy nie rozumiem - auto może być i dobrej jakości i mieć osiągi ale jak ono, zwolennikom BMW, może się wizualnie podobać tego nie kumam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano można być zwolennikiem BMW, ale to nie oznacza, że wszystko inne jest beee... Lubię markę BMW, ale to nie oznacza, że podobają mi się wszystkie modele i że w każdym segmencie wybrałbym BMW. Wiesz, ile jest fajnych innych samochodów?

Stinger, to kawał dobrego auta - siedziałem, nie jeździłem, nie wiem, czy trzeszczy - ale KIA pokazała, że da się dobrze i taniej. I o to im chodziło, a wiadomo, że KIA nie miała na myśli konkurować z BMW G30... ale z modelem np. 430i już po cichu tak, bo może ktoś weźmie takie mocne V6 niż sporo słabsze, mniej nobliwe 4 cylindry, ale ze znaczkiem BMW. A wygląd - jak zawsze rzecz gustu.


A co do skrzypienia - u mnie nic nie skrzypi, ale też powiem, że pomimo, że uważam, że mam bajeczne auto - to widzę też sporo oszczędności, niestety niektóre rzeczy były lepiej zrobione w F10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozważałem Stingera w ogóle

 

Panowie, aż z ciekawości spojrzałem sobie w necie na tego Stingera bo nie kojarzyłem.

I jednej rzeczy nie rozumiem - auto może być i dobrej jakości i mieć osiągi ale jak ono, zwolennikom BMW, może się wizualnie podobać tego nie kumam

 

Ano właśnie, wygląd G30 wg mnie to też jego wada. Za piękny nie jest, np. A6 ładniejsze. Ze względu na wygląd i dźwięk silnika zastanawiałem się nad Ghibli. Ale miało tylko te dwie zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie, że kolega Mandus myśli podobnie co ja i dla niego nie konczy sie świat na BMW. Jeszcze raz powtarzam, mówiłem tylko i wyłącznie o jakości wykonania podczas siedzenia w Stingerze a nie o rozważaniach typu kupić Stingera czy G30! :mad2:

G30 i inne modele BMW mają śmieszne niedociągnięcia i aż nie przystoi takiej firmie czy to sie kolegom podoba czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak czytam o tym trzeszczeniu i nie bardzo wiem o co tutaj chodzi.

Jeździłem kolegi z forum G31 i żadnych trzasków/pisków nie słyszałem.

Jeżdżę swoim 3 letnim f13 i jest absolutna cisza....

Niestety nie mam w zwyczaju naciskać/dociskać/ugniatać/szarpać czegoś czego nie trzeba ruszać, bo w jakim celu ? :lol:


Ciekaw jestem jak wypadnie 5 letnia KIA vs 5 letnie BMW po przebiegu powiedzmy ~150 tys km.

Myślę, że wtedy dopiero się okaże jak i z jakich materiałów auta zostały zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMK możesz nie macać wnętrza ale jednak w aucie za taką kasę wszystko powinno być solidne i dobrej jakości a wiele plastików jest jak ruskie radio z targu i z modelu na model gorzej. Twoje F13 to co innego bo tam masz individuala i wszystko wyszyte skórą u mnie w F13 mam wysoką opcje w tym obszycie deski i boczków skórą nappa z kontrastową nicią a mimo to schowek i dół tunelu środkowego jest zwykły plastik nawet state e63 miały tunel cały w skórze. Dodatkowo na bocznych częściach fotela jest gumowy skaj żeby zaoszczędzić trochę skóry to samo z tyłu fotela oraz na boczkach w części środkowej gdzie poduszka powietrzna jest ten gumowy skaj naklejony na dyktę co mnie bardzo razi a na górze piękna nappa.

Kierownica m pakiet (FL) na lerze ma też słaby skrzypiący plastik gdy tam dotkniemy a tak się zdarza przy kręceniu bo ta część dochodzi do koła kierownicy w dolnej częsci.

Konfiguracja auta na 550tyś a to tylko 640i dla mnie to żenada.


Mój wujek który od 15 lat jeździł co 5 lat nowym Berlingo a od 2 lat ma nowe A6 dostał ostatnio od ubezpieczyciela zastępcze G30. Generalnie człowiek nie bardzo zwracający uwagę na jakość ale przyjechał specjalnie do mnie pokazać jak tragicznie skrzypi wnętrze w nowej 5er i zapytać czy to normalne. Co prawda była to praktycznie podstawowa wersja ale mimo wszystko jakość plastików tragiczna a na nierównościach orkiestra ja bym w takim aucie nie wytrzymał.

Coś jak na tym filmie i na większych nierównościach też to trzeszczało. Dodatkowo środkowy głośnik trzeszczał jak muzyga grała głośniej.



Niestety wg mnie tylko audi jeszcze zachowało jakość MB też skrzypią na potęgę widicznie Chińczycy nie przywiązują do tego wagi a to są obecnie główni odbiorcy BMW i MB.

Edytowane przez --==maly==--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje poczytać chociażby to forum zeby sie dowiedzieć o jakie trzaski chodzi.

Wychodzi na to, że lepiej nie naciskać niczego w G30 żeby udawać, że jest dobrze. Szarpać? Ktos tu pisał o szarpaniu? Po co ironizować? Dotykaj tylko kiery bo po co cos innego nie?

Kolejny przykład. Ekran w G30 jak go delikatnie chwytam dwoma palcami i lekko poruszam trzeszczy bez konca. W Stingerze nawet przez chwile tego nie było. Jestem wrecz przekonany, że majac taką jakość spasowania od początku to po tych 150kkm będzie dalej bardzo dobrze. Mam 24kkm i od kilku kkm skrzypi mi zawias z przodu, padła kamerka w lusterku zaraz na początku, wydech MP był wadliwy i nie wspomnę już o konieczności dolania dwa razy płynu chłodniczego łącznie 1.8l! A i zapomniałem o genialnej klimie :mad2: no i trzeszczącym plastiku jak mając 20st zaczyna nagle wiac zimne powietrze :duh: bo klima decyduje za mnie co dla mnie dobre :cry2:

Aż strach się bac co będzie po tych 150kkm z trzaskami skoro już teraz tak jest.


Nie rozumiem jak można udawać, że problemu nie ma. Rozumiem, że tyle osob piszacych o tym sobie to wymyśliła??? :nienie:


Na filmiku to już całkowita masakra jest. Aż tak źle nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasmat popieram w 100%. Jakość spasowania i użytych materiałów w G30 to żenada. I rzeczywiście podczas jazdy nie trzeszczą same z siebie, ale już jak postoją trochę na słońcu ( gdy zaczynają być schładzane przez klimę) lub podczas mocniejszych mrozów (gdy znowu klima zaczyna je ogrzewać) zaczynają strzelać! Zaobserwowałem to w pojeździe zastępczym i swoim kiedy było ponad 30 st na dworze. Nie jest to odosobniony przypadek i BMW Polska się do tego oficjalnie przyznaje i twierdzą, że to "normalne"!!!??? :mad2: :mad2:

Dodam tylko to o czym mówiłem w osobnym wątku, że Audi teraz wcale nie jest w tym temacie lepsze... W A8 czy w A7 jak chwycisz za wystającą deskę rozdzielczą to cała się rusza i trzeszczy....

A z tego co mówicie KIA pokazała, że można to zrobić dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przed sobą jazdę Stingerem oraz podjadę do Audi zobaczyć kilka modeli jak to jest z wykończeniem. Właśnie przyjechałem z miasta jest 11st i znowu mi klima się załączyla sama wiejąc zimnem a plastik za ekranem trzasnął ze dwa razy. Musiałem zareagować i podnieść temp bo bylo mi zimno a genialna klima jeszcze to pogorszyła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.