Skocz do zawartości

opinie o awaryjności/wadliwość nowej serii 5 (G30, G31)


grzybekm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jako że auto jest juz trochę na rynku to napiszę co u mnie po 2 miesiącach użytkowania.

bmw m550i

 

- Po nałożeniu ceramiki na lusterkach zmienił się kolor plastików - okleiłem czarną folią i wygląda ok. (Ogólnie elementy grilla itp bardzo ciężko utrzymać w czystości)

- Przy prędkościach wyższych faluje maska silnika

- nie wiem czy to usterka i czy tak powinno być po wyłączeniu silnika przez jakiś czas chodzi wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 370
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A ja przejechałem już ok. 20 tys.km i :

 

1) kluczyk się trochę grzał, ale nie przesadnie

2) Wentylacja fotela do kitu, ale tego chyba tak szybko nie poprawią

3) Brak obiecywanej Funkcji Remote3D

4) Brak zamiennych częsci ( chociażby klocków )

5) Falowania maski nie zauważyłem, być może jakiś jednostkowy przypadek

6) Bardzo Bardzo ciężkie w utrzymaniu zegary ( licznik trzeba wycierać tylko mikrofibrą i nie wolno aplikować żadnych środków typu Płyn do Mycia Szyb )

 

 

Więcej problemów nie zauważyłem.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Delikatna konstrukcja aby spełnić wszelkie normy zderzeniowe z pieszym i taki efekt może występować ale czy to w czymś przeszkadza?

Ogladaliscie testy zderzeniowe G30? Wszystkie elementy przy uderzeniu pieszego mają olbrzymi ruch, są mocno odksztalcalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatna konstrukcja aby spełnić wszelkie normy zderzeniowe z pieszym i taki efekt może występować ale czy to w czymś przeszkadza?

Ogladaliscie testy zderzeniowe G30? Wszystkie elementy przy uderzeniu pieszego mają olbrzymi ruch, są mocno odksztalcalne.

 

no ale aż do tego stopnia żeby maska falowała przy wyższych prędkościach? :duh:

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

- nie wiem czy to usterka i czy tak powinno być po wyłączeniu silnika przez jakiś czas chodzi wentylator

 

 

ma to samo w 650GC, to jest bodajże opcja która sie nazywa " addapted to high speed" czy coś takiego. Chodzi o to zeby cie sie nie zagrzał jak pałujesz po autostradzie 250km/h. po jezdzie nie musisz czekać 1-2 minut na postoju, zeby schłodzić turbiny - to 21 wiek, wyłaczasz silnik, wentylacja chlodzi jeszcze turbo

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma to samo w 650GC, to jest bodajże opcja która sie nazywa " addapted to high speed" czy coś takiego. Chodzi o to zeby cie sie nie zagrzał jak pałujesz po autostradzie 250km/h. po jezdzie nie musisz czekać 1-2 minut na postoju, zeby schłodzić turbiny - to 21 wiek, wyłaczasz silnik, wentylacja chlodzi jeszcze turbo

 

 

:mrgreen: :mrgreen: I jak to turbo jest chłodzone, gdy silnik jest wyłączony? Wentylator schładza chłodnice wody, aby rosnąca temp. wody, która odbiera cały czas temp. z silnika, nie rozwaliła układu (za sprawą wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia). Być może miałeś na myśli schładzanie intercoolera, ale jego rolą nie jest schładzanie turbiny :nienie:. Intercooler schładza temp. sprężonego powietrza z turbiny zanim zostanie podane do silnika. Gorące powietrze negatywnie wpływa na efektywność mieszanki. Najważniejszy dla żywotności turbiny jest olej - jego jakość i kondycja. Jeśli turbina jest rozpędzona i gasimy silnik, spada ciśnienie oleju i wirnik kręci się na sucho przez dłuuugi czas. Taka praca "na sucho" + temp. skraca żywotność turbiny. Elektryczny wentylator nie ma nic do rzeczy :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego nadal dobrze jest odczekać te kilka minut po dłuższej trasie i dopiero wyłączyć silnik

:cool2:

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ma to samo w 650GC, to jest bodajże opcja która sie nazywa " addapted to high speed" czy coś takiego. Chodzi o to zeby cie sie nie zagrzał jak pałujesz po autostradzie 250km/h. po jezdzie nie musisz czekać 1-2 minut na postoju, zeby schłodzić turbiny - to 21 wiek, wyłaczasz silnik, wentylacja chlodzi jeszcze turbo

 

 

:mrgreen: :mrgreen: I jak to turbo jest chłodzone, gdy silnik jest wyłączony? Wentylator schładza chłodnice wody, aby rosnąca temp. wody, która odbiera cały czas temp. z silnika, nie rozwaliła układu (za sprawą wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia). Być może miałeś na myśli schładzanie intercoolera, ale jego rolą nie jest schładzanie turbiny :nienie:. Intercooler schładza temp. sprężonego powietrza z turbiny zanim zostanie podane do silnika. Gorące powietrze negatywnie wpływa na efektywność mieszanki. Najważniejszy dla żywotności turbiny jest olej - jego jakość i kondycja. Jeśli turbina jest rozpędzona i gasimy silnik, spada ciśnienie oleju i wirnik kręci się na sucho przez dłuuugi czas. Taka praca "na sucho" + temp. skraca żywotność turbiny. Elektryczny wentylator nie ma nic do rzeczy :wink:.

 

Gdzieś dzwoni ale nie wiesz do końca gdzie :cool2:

 

Jest jeszcze coś takiego jak elektryczna pompa chłodząca turbo.

Wentylator pracujący po zgaszeniu ma sens w przypadku tych silników. Ff

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryczna pompa, taka jak w M5, M6? Czytałem o takim rozwiązaniu, ale nie sądziłem, że jest używane w silnikach BMW serii M i N... Nawet wątpię, aby była u mnie w N55, który po modyfikacji M Gmbh montowany jest w M2, M3, M4 jako S55.. Kolego maciekszz napisz proszę coś więcej, cała radość z forum kiedy można dowiedzieć się i nauczyć czegoś nowego :). Sam też poszukam informacji na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim przejde do "problemow" powiem tylko ze G30 to najlepsze auto jakie dotychczas mialem wiec narzekanie wynika raczej z wysokich oczekiwan. Jak wiadomo idealnych aut nie ma.

 

Przebieg na razie nieco powyzej 10tys km

 

Awarie:

- Radio dwa razy odmawialo wspolpracy by sie potem samo naprawiac

 

Irytujace wady:

- Po deszczu po otwarciu tylnych drzwi lub klapy bagaznika, woda przedostaje sie do wnetrza

- Trzaski z okolicy deski rozdzielczej po nagrzaniu wnetrza

- Niezrozumiale i niewydajne dzialanie klimy

- Mizerne wykonczenie bagaznika zarowno jezeli chodzi o jakosc jak i wyposazenie

- Standardowa tapicerka Junction mizernej jakosci nie tylko jak na klase auta, ale w ogole.

- Ambientowe oswietlenie odbija sie w lusterkach / szybach, a 2 diody w podsufitce swieca po oczach. Jedynie czerwona swiatlo da sie (jak dla mnie) zniesc podczas jazdy w nocy.

- Nawi biznes nie ma w standardzie wskazan ograniczenia predkosci, co ma chyba najtansza marketowa nawigacja z biedronki (nie chodzi mi o odczyt znakow, tylko zwykle info dla danego miejsca na trasie).

- Standardowe reflektory maja jako migacze zarowki, nie wiem kto na to wpadl w BMW. Chyba tylko po to by przy lifcie cos dorzucic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Standardowe reflektory maja jako migacze zarowki, nie wiem kto na to wpadl w BMW. Chyba tylko po to by przy lifcie cos dorzucic.

Ambientowe oswietlenie odbija sie w lusterkach / szybach, a 2 diody w podsufitce swieca po oczach. Jedynie czerwona swiatlo da sie (jak dla mnie) zniesc podczas jazdy w nocy.

-Trzeba bylo wybrac opcje Adaptive LED przy konfiguracj,tam masz juz voll Led,choc do konca pewnosci nie mialem,bo wiadomo jak z bmw bywa z przodu ledy z tyl halogen :D

- Jak to rozumiec te ambientowe oswietlenie swieci rowniez podczas jazdy,bo zamowilem auto (G01) tez z tym oswietleniem i mnie wystraszyles :shock:

Chyba jest jakas opcja wlacz/wylacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jedyna osoba której przeszkadzają diody w suficie to pasażer który siedzi z tyłu po środku. Wtedy faktycznie świecą mu prosto w głowę. Na żadnym innym miejscu w tym samochodzie te diody mi nie przeszkadzały, szczególnie u kierowcy. Poza tym można je przyciemnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna osoba której przeszkadzają diody w suficie to pasażer który siedzi z tyłu po środku.

 

Lubie takie generalizowanie. To jakieś oficjalne stanowisko BMW? :roll:

Mi przeszkadza i tyle, być możne to kwestia wzrostu, pozycji za kierownica itd. Przyciemnione mam, bez tego to w ogolę by się nie dało w nocy jeździć w trasie (dodatkowo oświetlenie ambientowe odbija się w lusterkach).

 

Acha, tak wiem, mogę sobie całkiem wylaczyc i po problemie. Fixed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do żenującego poziomu komentarza nie będę się odnosił, widać niektórzy lecza swoje kompleksy w ten sposób. Chyba ze masz naście lat to rozumiem, taki wiek.

Rywalizacji na grubość portfela na anonimowym forum bym tobie jednak nie polecał bo łatwo się ośmieszyć.

 

Co do oświetlenia, moim spostrzeżeniem się podzieliłem, być może innym to nie przeszkadza, mogę z tym żyć.

Ktos tam napisał ze mu maska faluje podczas wyższych prędkości - napisz mu ze to nieprawda.

 

Temat z mojej strony wyczerpany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Sam zacząłeś pisać jakieś teksty o oficjalnych stanowiskach. Jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś ujrzał że napisałem "Na żadnym innym miejscu w tym samochodzie te diody mi nie przeszkadzały".

 

Nie wiem co masz na myśli z grubością portfela, każdy wie że G30 nawet w biedzie kosztuje swoje, aczkolwiek zakup tego auta w tak bardzo spartańskim wyposażeniu wydaje mi się bardzo dziwny, jakby najważniejsza była "nowa buda" na podjeździe. Z tego wynikają również Twoje zastrzeżenia do świateł czy tapicerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.