Skocz do zawartości

BMW E60 górna granica popiołu filtra DPF


pywko7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Czy ktoś z forumowiczów ma wiedze jaka jest max. graniczna wartość popiołu w filtrze DPF.Po każdym wypalaniu przybywa popiołu i na pewno jest górna granica,bo popiołu nie da sie wypalić.Moje wartości na chwilę obecną-Ash mass.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/8f0ace52f4006253

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego głuptasa używam ,bo na szybko można zdiagnozować auto. :D Czasami rzeczywiście pokazuje błędy,które nie pokrywają się ze skanowaniem Inpa czy Ista.Ale to inny temat.Jeśli chodzi o wartości które podałeś tzn.60 i 100 gr,rozumiem że przy górnej kończy sie "pojemnik" na popiół i filtra nie da się wypalić nawet programowo.Przez ostatni rok-15000tys.km przybyło

4gr popiołu.Wypalanie wg głuptaska co 600-700km,wiekszość trasa.Dzieki Zbichu za info o pojemności popielnika :mrgreen: PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Popiół jest towarem powstałym w wyniku wypalania sadzy.

 

Filtr ma jakąś pojemność.

 

Im więcej popiołu tym mniej miejsca na sądzę. W takiej sytuacji filtr zaczyna się wcześniej wypalać bo już nie ma gdzie gromadzić sadzy.

 

Popiół mozna wyczyścić jedynie mechanicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Popiół jest towarem powstałym w wyniku wypalania sadzy.

 

 

Bzdury piszesz.

Popiół to resztki po spaleniu oleju silnikowego. Niektóre dodatki w oleju pozostawiają po spaleniu popiół. Sam, czysty olej silnikowy, oraz olej napędowy spala się całkowicie. Oczywiście mogą istnieć zanieczyszczenia olejów, np. siarką choć akurat ta po utlenieniu jest gazem (śmierdzącym i trującym, znanym również jako konserwant spożywczy E220).

Budowa filtra DPF to mnóstwo kanalików, przez które przechodzą spaliny- by przepływ gazów był niezakłócony a powierzchnia kontaktu duża.

Wsteczny wlać zły olej, i po jakimś czasie kanaliki się zatykają. To samo robi sadza, ale ona po podgrzaniu zamienia się w CO2...

 

 

 

Sent with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popiół jest towarem powstałym w wyniku wypalania sadzy.

 

Filtr ma jakąś pojemność.

 

Im więcej popiołu tym mniej miejsca na sądzę. W takiej sytuacji filtr zaczyna się wcześniej wypalać bo już nie ma gdzie gromadzić sadzy.

 

Popiół mozna wyczyścić jedynie mechanicznie

Czy stopień zapełnienia filtra ma przełożenie na częstośc wypalania?Filtr ma jakąs pojemnośc maxymalną,natomiast wydaję mi się że nie ma to wpływu na czestotliwość wypalania.Na pewno filtr dpf nie jest moim fanem,a silnika juz na pewno :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, nie

Komputer mierzy ciśnienie spalin przed i za filtrem. W przypadku 1 czujnika, odniesieniem jest ciśnienie atmosferyczne. Gdy różnica ciśnień przekroczy próg, komputer inicjalizuje wypalanie gdy odpowiednie warunki zostaną osiągnięte. Zalegający w kanalikach popiół zmniejsza prześwit filtra, a co za tym idzie zwiększa się ciśnienie "początkowe", tj. najmniejsze jakie może być, np. zaraz po wypaleniu. Im mniejsza różnica ciśnień pomiędzy tym "początkowym" a tym który rozpoczyna proces wypalania, tym częściej filtr się wypala. Oczywiście to zależy też od stylu jazdy i od stanu auta - lejące wtryski czy niesprawna przepływka zwiększają poziom zadymienia, ale go nie widać bo filtr wyłapuje. Profesjonalny chiptuning nie zagraża filtrowi i nie zmniejsza jego żywotności. Co do reszty to zależy już od auta...

 

Auto można zmienić, kupić nowe- zdrowie człowieka jest bezcenne.

Widziałeś jak wyglądają spaliny diesla bez dpfu? Widziałeś co się dzieje z płucami gdy ktoś takie coś wdycha? Ja tak...

Więc nie mówcie proszę że dpf to tylko zło...

 

Sent with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza :D .U mnie filtr dpf jest sprawny,moje auto ma przebieg 300tys i miało już wymieniany filtr czastek i kolektor dolotowy.Wtryski w normie z Inpa.Auta nie zamierzam zmieniać,natomiast ekologia w postaci dpf ma też dwie strony.Zwiększenie dawki paliwa przy wypalaniu,i to zalezy od stanu silnika ,czasami co nie co do skrzyni korbowej przeleci,choć u siebie tego nie zauważyłem.Sprawne silnki tzn wtryski przepływomierz ok itd przy dpf to się sprawdza. :D

Ale ile jest tych spawnych zadbanych aut,nie wspominając o tych z usunietymi filtrami dpf.Albo wyłączenie egr co tez ma zwiazek z dpf.Nie jestem zwolennikiem usunięcia filtra,ale myślę że dzieje sie tak, gdy silnik robi już bokami :D Niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Trzeba rozróżnić szkodliwość cząstek stałych od szkodliwości podniesionej emisji co2.

Wcześniej się o tym nie mówiło, tego nie badało. Jedno i drugie jest złe - jedynym rozwiązaniem jest jazda rowerem...

Wybierając mniejsze zło - podwyższona emisja CO2 i podwyższone koszta eksploatacji.

Zresztą filozofując - kupując auto, czy nowe czy używane, przyczyniam się do zatrucia i degradacji środowiska...

 

Sent with handy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.