Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heja,

 

wielkimi krokami nadciąga zima - z jednej strony radocha bo będzie okazja sprawdzić x'drive :cool2:

Z drugiej staram się już od pewnego czasu przygotować sprzęt, tak aby nie było przykrych niespodzianek.

Wymieniłem wszystkie filtry(poza paliwowym-wczoraj zamówiłem), akumulator-bo wyzionął ducha, płyny i oleje.

Pozostały świece.

 

Pewien czas temu (3msc) strzelił mi krócieć układu chłodzącego - miałem wyciek.

Zwaliliśmy kolektor, wymieniliśmy króciec, przy okazji sprawdziłem świece 3 dupnięte i 1 słaba, 2 w porządku.

Była niedziela - świec niestety nie byłem w stanie zorganizować - szkoda. :mad2:

 

Niebawem będę wymieniał świeczki - czyli znowu ta sama robota i tutaj pytanie.

Czy podczas demontażu kolektora powinienem ponownie dać nowe uszczelki obligatoryjnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak kup uszczelki , standardowo się je wymienia po demontażu kolektora .

Świece zmień wszystkie (orginał lub BERU ) uważaj z odkręcaniem bo często się urywają .

Ja wykręcam na ciepłym silniku i zawsze jest Ok .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

Dzięki - tak też zrobię.

Świeczki mam Beru - wszyscy zachwalali więc sam jestem ciekaw.

 

Tylko teraz jeszcze zagwozdka - wiem, że są dwa rozmiary tych oringów pod kolektor. (małe i duże)

Ostatnim razem udało mi się kupić odpowiednie - nie pamiętam jakie.

Gość sprzedał mi teorie, że można to wykukać gołym okiem na podstawie kolektora.

Jeżeli kolektor ma frezy to takie uszczelki, a jak jest gładki to takie.

 

Znacie tą teorie ?

Kolektor mam bez frezów.

Opublikowano
Tak, ja tym sposobem zaślepiłem kolektor. Kolektor starszego typu ma paski, zaślepki większe ponad 30mm i inne uszczelki, kolektory nowsze maja mniejsze przeloty i są bez pasków. Poszukaj na allegro, sprzedający opisują tam dokładnie średnicę i rozmiary.
x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Ja kierowałem się tym filmem i u mnie się sprawdziło, zaślepki są sprzedawane z kompletem uszczelek, pewnie i same uszczelki też można kupić

 

x3334a545255abac1e52.jpg
Opublikowano

Faktycznie - youtube robi robote. Niewiadomo jak dlugo film bedzie wisiał w sieci wiec, napisze dla potomnych.

Kolektor bez frezów - wieksze (33mm)

Kolektor z frezami - mniejsze (22mm).

Dzieki :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam , jestem tu nowy , mam od 1,5 roku e83 i zauważyłem że nie ważne jaka jest temperatura zewnętrzna to kontrolka świec żarowych świeci się tyle samo czasu i nie ważne także czy silnik jest zimny czy ciepły , wydaje mi się że chyba coś jest nie tak , pomoże ktoś. Pozdrawiam , a dodam że auto pali bez problemu czy to mróz czy ciepło.
Opublikowano
Powinno się wymieniać uszczelnienia kolektora, zwłaszcza jeśli są jakieś nieszczelności (jednak większość widocznych nieszczelności olejowych wynika z nieszczelnych osiek klapek wirowych). Świece sprawdzamy przez podpięcie pod kompa (sprawdzanie na kabel nie zawsze się sprawdza) jeżeli jest uszkodzona więcej niż jedna świeczka wymień wszystkie. Nie zapominamy o sterowniku świec bo często w nim tkwi problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.