Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Chcę zmienić pare rzeczy w mojej E92 335i i zastanawiam się nad oryginalnymi częściami BMW Performance, jakieś opinie przede wszystkim o ich zestawie hamulcowym z 6 tłoczkowymi zaciskami oraz zawieszeniu? Słyszałem, że układ wydechowy jest dość przeciętny, ma ktoś jakieś doświadczenia z tym wydechem? Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Wydaje mi się, że do tej wersji nie ma dedykowanych hamulców mperformance. Do mniejszych silników jest a do tego oraz 330d nie ma. Chyba nie ma sensu zakładać zestawu mperformance za miliony monet, żeby mieć mniejsze tarcze i wielotłoczkowe zaciski. Jak musisz to zakładaj na przód zaciski od eMki serii F, tył zostaw w spokoju.

 

Elementy mperformance do tuningu zewnętrznego z karbonu są koszmarnie drogie, zazwyczaj nie pasują perfekcynie, trzeba zawsze coś tam dopasować. Komputer silnika mperformance zapewniające lepsze osiągi też jest strasznie drogi, w porównaniu do cobba czy jb4 które mają więcej funkcji i możliwość ustawienia map według potrzeb.

 

Co innego w seri f, tam jest sporo fajnych gadżetów

Opublikowano

Kompletny wydech z downpipes na allegro można trafić do 3000 zł. Downpipes +seryjny wydech +sprytna mapa dają do 50km. Najwięcej mocy najtańszym kosztem zyskuje się właśnie wywalając przednie katalizatory. Tłumik końcowy mperformance jest troszeczkę inaczej wewnątrz budowany, ma nieco inny dźwięk, ale osiągi pozostają bez zmian.

 

Dodatkowo robiony na zamówienie kompletny układ wydechowy będzie troczę lżejszy od seryjnego.

Opublikowano

Pewnie nie opłacało im się projektować części tylko dla jednej wersji silnikowej. Ja również zmieniłbym na hamulce z serii F. Nie wiem czy z pełnoprawnej Mki wejdą ale z cywilnej serii F, z M-Pakietem, przednie hamulce wchodzą plug and play. Są dwie wersje czterotłoczkowych przednich zacisków. Ta lepsza ma nacinaną tarczę 370mm więc powinna być poprawa, z tym że nie wiadomo czy nie będzie trzeba wymienić serwa.

 

Jakie masz tarcze i klocki? Jak standard, to nie zmieniaj zacisków tylko kup sportowe tarcze i klocki.

Opublikowano
Pewnie nie opłacało im się projektować części tylko dla jednej wersji silnikowej. Ja również zmieniłbym na hamulce z serii F. Nie wiem czy z pełnoprawnej Mki wejdą ale z cywilnej serii F, z M-Pakietem, przednie hamulce wchodzą plug and play. Są dwie wersje czterotłoczkowych przednich zacisków. Ta lepsza ma nacinaną tarczę 370mm więc powinna być poprawa, z tym że nie wiadomo czy nie będzie trzeba wymienić serwa.

 

Jakie masz tarcze i klocki? Jak standard, to nie zmieniaj zacisków tylko kup sportowe tarcze i klocki.

 

Dziwi mnie to, ze sa hamulce Performance dla praktycznie wszystkich wersji silnikowych E90/91/92 wlasnie poza 335i. Mam hamulce fabryczne, sa dobre, ale chce przygotowac auto pod nieco wieksza moc a z tego co czytalem to Performance sa naprawde bardzo dobre no i tez bardzo dobrze wygladaja.

Opublikowano
Przy 335i i grubszych modach myślę że szedłbym w most z M3, wahacze z M3, wzmocnione tuleje no i pewnie zwrotnice z tarczami przednimi od razu... prawda taka że nie M przy M prowadzą się jak cywil do rajdówki. Jakbyś dobrze poszukał to pewnie nie wyjdzie taki kosmos cenowy
Opublikowano

Przerabianie przodu na taki z eMki jest: drogie, trudne i bez sensu jeżeli chcesz tylko poprawić hamulce bez poprawy prowadzenia.

 

Przerabianie tyłu jest nieco problemowe, bodajże trzeba zmieniać wał (skracać), ale przy włożeniu mostu z eMki masz szperę. I tutaj jest się o co bić :)

 

 

Z hamulcami poczekaj, pojeździj, zobacz czy uda Ci się je tak zagrzać, żeby pogorszyła się ich wydajność. Bedzie ciężko, bo seryjne hamulce nie są złe.

Chyba, że naprawdę jeździsz tylko po torze albo w górach. Przy podniesieniu mocy do 400 kM seryjne heble do normalnej jazdy wystarczą.

A jak chcesz na wszelki wypadek założyć coś lepszego to polecam hamulce od F lub niewiele drożej 6-cio tłoczkowe hamulce od porsche bodajże cayenne + większe tarcze,

widziałem kiedyś taki zestaw na allegro. Fura staje w miejscu :) Poszukaj sobie w internetach pod hasłem big brake kit. A jak masz nieograniczony budżet to na pewno coś znajdziesz :)

Opublikowano

Absolutnie nie jest bez sensu. Zmiana wahaczy z przodu daje sztywniejsze tuleje i lepsze prowadzenie oraz większy negatyw. Dodatkowo po zmianie zwrotnicy (możliwe że całego mcphersona) możesz montować tarcze M. Z tyłu wymiana mostu i całej zawiechy daje prowadzenie eMki (mniej pływający zawias plus szpera). I to można zrobić nie aż tak wiele drożej niż np. sam dobry big brake kit który jest na wuj potrzebny przy prowadzeniu seryjnego zawiasu i braku trakcji przy tej mocy... ;) co do mostu - z tego co kojarzę robią hybrydę - pół z jednego pół z drugiego - oczywiście wyważanie się kłania... temat mocno przerobiony w USA. W związku z tym że nowe Mki to i tak 3.0 turbo, robiąc mocne 335i z zawiechą M masz praktycznie M... sam tak zrobię za jakiś czas pewnie

 

chyba że jak mg123 napisał - 370mm z F30 z przodu na początek... a resztę za jakiś czas ;)

Opublikowano

Włoodek chce poprawić hamulce, a namawiasz go na przerabianie całego przodu na eMkowy co jest grubą rewolucją.

Oczywiście będzie miał lepsze hamowanie i prowadzenie, ale może seryjne zawieszenie mu wystarczy?

 

A wracając do tematu, tutaj masz grube heble, cena sroga, ale może coś się da utargować.

 

http://allegro.pl/bmw-e90-f11-big-brake-alcon-365mm-nie-brembo-i6972108617.html

Opublikowano
W 330i mam tarcze 330mm - pierwsze co zrobiłem po zakupie to kupiłem komplet 348 na przód... po czym go nie założyłem do tej pory :D auto nie hamowało przez zapowietrzony ABS (pomogła procedura z Inpa) a o dziwo nawet przy dynamicznej jeżdzie nie udało mi się ich przegrzać. Skuteczność hamowania jest zaskakująco dobra jak na tą wielkość. Natomiast mimo że na sport suspension jestem w stanie zrobić przeciążenie na zakręcie do porzygu... (znajomemu uchylałem szybkę, na szczęście się powstrzymał) to do Mki jest daleko. Nie wyobrażam sobie 100-150 koni więcej bez lepszego zawiasu, natomiast wyobrażam sobie taką moc przy tarczy 348mm, chyba że kierownik ma wyjątkowe zacięcie do katowania ;) przy okazji - naprawdę polecam odpowietrzanie komputerem - hamulce z innej bajki
Opublikowano

Też mam trochę problem z hamulcami w 335i. Tarcze OEM - pogieły się. Zimmerman - pogięte, Zimmerman sport coat z (nawiercane) + klocki EBC yellow.. tarcze pogięte.

A nie mam zwyczaju bezmyślnie kopać w hamulec co chwila.

 

W pewnym momencie też już myślałem o konwersji na heble z M3, ale ilość modyfikacji mnie zniechęciła.

 

Teraz chcę przetestować zestaw tarcze DBA 4000 T3 + klocki Hawk

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Opublikowano
mock musisz mieć problem z montażem lub eksploatacją bo to nie jest normalne żeby tyle zestawów się pogięło. Tak jak kolega wyżej napisał, problem może leżeć w smarze nakładanym między piastę albo tarczę, w braku pomiarów bicia piasty i tarczy, w niedoczyszczeniu piasty na lustro, w użyciu złego smaru do prowadnic zacisków i do klocków (dwa różne smary są do tego). No i nie zalecam mocnej chemii do mycia kół jak jest pryskana również na zacisk, bo niestety zaciski w E90 mają odsłonięte prowadnice.
Opublikowano

Nie dotykam się do tego sam, mam zaufanego mechanika, który się bardzo przykłada do pracy, ale przekażę mu sugestię o pomiarze piasty.

Możliwe, że ostatnie pogięcie to mój dziecinny błąd, bo chyba pojechałem na myjnie gdy tarcze były bardziej rozgrzane, niż myślałem.

Ale w konfrontacji klocki EBC yellow + tarcze OEM, później zimmerman standard, to tarcze ewidentnie nie wytrzymały.

EBC yellow + zimmerman nawiercany wytrzymalo ok 35 tyś.

Wtedy się klocki skończyły, założyłem standardowe i ostatnio niefortunnie pojechałem na myjnie.

http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomiar bicia piast mechanik powinien zrobić po pierwszym skrzywionym zestawie. Piasty i nieprawidłowy montaż to najczęstsze przyczyny krzywienia tarcz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Może przyczyną są ebc yellow? Zamiast się ścierać mocniej grzeją tarczę i masz przyczynę. A co do polewania wodą na myjce to chyba tarcze musiały by być czerwone żeby je pokrzywić od tego. Jeżdżę sporo w offroadzie, na seryjnym układzie hamulcowym. Często jest tak, że po szybkim i długim zjeździe, gdzie oprócz hamowania silnikiem trzeba wspomagać się hamulcami wpada się do rzeki czy stawu. Auto waży ze 2 tony, tarcze w porównaniu do e9* cieniutkie jak żyletki i nigdy nie było z nimi problemu. A co do zimmermanów to na forum oczywiście są skrajne opinie, jednym pogięły się "od patrzenia na nie" innym starczają na miliony kilometrów. Ja osobiście mam zimmerman sport nawiercane, kupione nówki+seryjne klocki. Nie mam na razie problemów, ale i przejechałem dopiero ze 2000 km.

 

O ile mnie pamięć nie myli to w seri e9* jest coś takiego jak osuszanie tarcz hamulcowych. Czyli od czasu do czasu pompa abs dociska minimalnie klocki do tarcz, tarcze się nagrzewają i odparowują wilgoć. Jak masz zapieczone tłoczki w zaciskach to procedura ta rozgrzeje ci tak mocno tarcze, że byle kałuża może spowodować pokrzywienie. Nie wiem czy wszystkie e9* to miały, czy tylko niektóre wersje, czy to tylko plotka. Jak ktoś coś wie na 100% proszę o skorygowanie.

Opublikowano
Czytałem gdzieś że osuszanie i hamulec na podjeździe mają wszystkie R6, nie wiem czy to prawda, na pewno mam hamulec przy podjeździe (trzyma książkowe 2 sekundy). Co jeszcze zauważyłem jako ciekawostka - jazda w trybie DTC (jedno naciśnięcie guzika - DSC nie obcina mocy silnika, ale dalej może stabilizować hamulcem) masakrycznie szybko zużywa tylne klocki ;)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Pytanie czysto teoretyczne pacjent e9x silnik 335i lub 330 d

Seryjne hamulce przód mają jeden wielki tłoczek plus tarcze o średnicy 348 mm. Klocki hamulcowe mają stosunkowo niewielką powierzchnię, pomimo, że sam zacisk jest bardzo duży.

Nie ma do tego silnika dedykowanego zestawu mperformance. Jest do wszystkich słabszych wersji silnikowych.

Zestaw ma 6-cio tłoczkowe zaciski, nawiercane i frezowane tarcze o średnicy 338 mm.


Jak myślicie, czy przypadkiem sześciotłokowe heble od słabszej wersji na niewiele mniejszych tarczach nie będą działały lepiej lub porównywalnie do serii?

Dodatkowo zaciski są mniejsze a więc lżejsze, mniejsza masa nieresorowana.


Niby nie są dedykowane do tego silnika więc jakiś powód musiał być, ale nigdy nie jeździłem autkiem które miało by wielotłoczkowe zaciski.

Kiedyś miałem mercedesa który przed liftem miał jednotłoczkowe a po lifcie dwutłoczkowe zaciski i szczerze była kolosalna różnica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wg mnie główną robotę robi klocek, u mnie w 330i, z tarczą 330mm z przodu i 336mm z tyłu (tarcza Zimmermann Sport) na klockach HAWK HPS 5.0 jest przepaść między tym, co miałem wcześniej (ori klocek i ori tarcza). Na prawdę można stracić zęby na kierownicy przy hamowaniu, na chwilę obecną najsłabszym ogniwem jest u mnie opona podczas hamowania bo włącza się ABS

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.