Skocz do zawartości

E39 525iAT M54 - Brak grzania 4 sond + Wypadanie zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Auto to BMW E39 525iAT z 2001r. Silnik M54B25 + LPG.

 

Ręce mi już opadają. Samochód był już w 2 warsztatach i w obu rozkładają ręce. Najchętniej to wymieniali by na ślepo wszystko po kolei aż do skutku. Ale nie tędy droga.

 

Do rzeczy. Auto pracuje nierówno. Raz bardziej raz mniej, zależy jaki ma "humor". Podczas jazdy jest raczej ok, ma moc, nie szarpie. Lecz na postoju jest naprawdę źle.

 

Pali się check. Inpa pokazuje błędy grzania 4 sond lambda. 2 przed i 2 za katalizatorem. Możliwe, żeby umarły jednocześnie? Dodatkowo wypadanie zapłonów na prawie wszystkich cylindrach.

 

Wymieniono fajki i świece. Dolot szczelny.

 

SCREENY Z INPY:

 

21769156_1912495619005296_747643675_o.jpg 21764447_1912495622338629_168774511_o.jpg 21754757_1912495612338630_380510330_o.jpg 21744959_1912495615671963_435285769_o.jpg

 

Nie mam narazie dostępu do LiveDaty ponieważ jak tylko uruchomie silnik INPA zrywa połączenie. O to spytam w odpowiednim temacie.

 

Z góry dziękuje za chęć pomocy,

 

Pozdrawiam :wink:

Edytowane przez Kaszana
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogarnij najpierw inpa żeby sprawdzić te sondy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podstawowe pytanie - tak samo na PB i LPG?

Jak tylko LPG to leć do gazownika. Jak na PB również to:

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=111187

 

viewtopic.php?f=69&t=169714&start=15

 

Jak dodatkowo komp nie łączy to faktycznie może być problem na stykach, ale najpierw sprawdź co z tą DISĄ.

Opublikowano

Jak wszystkie 4 sondy naraz nie mają połączenia KS-->Ground to pewnie spalił Ci się bezpiecznik od sond. Sprawdź bezpieczniki zaznaczone na żółto.

 

97automatic.jpg

Opublikowano

Z inpa walcze dalej, niestety ciągłe sterownik silnika mnie rozłącza po odpaleniu samochodu.

 

Dzięki za zaznaczenie miejsc co do wtyczek, niestety w tych miejscach ani w sumie nigdzie indziej nie ma niczego gdzie mógłbym je podłączyć... Od czego one są?

 

Co do sond - sprawdziłem bezpieczniki w skrzynce z ECU, są ok.

 

Sprawdziłem też zawór DISA. Wydaje mi się, że jest niesprawny.

 

Membrana nie trzyma a po podłączeniu brak reakcji klapki na przekręcenie kluczyka w pozycji zapłonu. Na pracującym silniku też nie widać żeby klapka pracowała.

 

Mógłby ktoś to potwierdzić na podstawie nagranych filmów?

 

 

I tak na koniec, gdy silnik się nagrzeje wydaje mi się, że slychać stukanie...

 

 

Z góry dzięki,

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Jak Ci sondy nie działają na oryginalnym oprogramowaniu EURO4 to musiałbyś mieć idealnie zero lewego powietrza i wtryski idealne, żeby silnik pracował dobrze bez żadnej korekty z samej przepływki i mapy. Tym bym się zajął najpierw, bo bez pierwszych 2 sond przed katalizatorem, to jeśli masz gdzieś lewe powietrze czy problem z wtryskami to auto nigdy dobrze pracować nie będzie. Sprawdź wtyczki sond, bezpieczniki w skrzynce ECU jeszcze raz, prześledź drogę jak idą kable od sond przed katem, bo masz ewidentnie błąd tak jakby wszystkie 4 sondy były odpięte. Jeśli stało się to nagle na wszystkich 4 to mało prawdopodobne, żeby 4 padły naraz albo 4 wtyczki odpięły się jednocześnie. Obstawiałem bezpiecznik w skrzynce ECU, bo on jest jeden na wszystkie sondy, no ale jak mówisz, że dobry, to może jest jeszcze coś innego. Sprawdziłeś go miernikiem czy tylko wzrokowo?
Opublikowano

Witaj,

 

Dziś dopiero odebrałęm zamówiony multimetr. Troszkę musiałem doczytać bo robiłem to pierwszy raz. Więc tak:

 

Organoleptycznie bezpieczniki ok. Przejście na nich też jest. Na zapłonie pojawia się na nich około 12V. Więc tutaj chyba ok.

 

Przy okazji sprawdziłem co tam za sterownik silnika siedzi. I niby ok bo MS43 a na nim mój nr VIN.

 

Wypiąłem obie sondy regulacyjne. Na wtyczkach do nich idących nie ma prądu. Minus dałem do śruby w nadwoziu a plus przykładałem po kolei do każdego z 4 pinów na zapłonie i odpalonym aucie...

Chciałem iść po przewodach jak napisałeś, ale wchodzą pod samochód gdzieś... a kanału nie mam. Gdzie te przewody się kończą? Chyba, że je źle sprawdziłem... :roll:

 

Sprawdziłem też czy jest prąd na wtyczce od DISa - jest. A ten i tak się nie rusza czy to na zapłonie czy to podczas gazowania (na postoju). Śmietnik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Disa powinna się ruszać przy gazowaniu. żeby się upewnić wykręć i zobacz. Może juz ma trzpień wyrobiony i powietrze bokiem ucieka, podciśnienia nie łapie.

A może znajdziesz coś takiego jak ja :D

 

http://static.pokazywarka.pl/1/7/c/25730c688bc547df32d522d46be1f095_orig.jpg

Opublikowano

Hej :)

 

Wykręciłem i podałem linki na YT do filmików pracy mojejgo DISa troszkę wyżej aby ktoś pomógł w ocenie jego pracy.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Hej,

 

Właśnie na podstawie tych filmów stwierdziłem, że prawdopodobnie moja DISa ma uszkodzoną membranę. Swoje wstawiłem tylko po to aby ktoś mnie w tym upewnił. DISa do tanich nie należy.

 

Swoją drogą wyczytałem, że niektórzy podejmują się wymiany tejże gumy. Na ruskich stronach można ją normalnie kupić. Na polskich forach wyczytałem, że próbowano ją sklejać na rózne sposoby.

 

Głupio by wymieniać cały element z powodu jednej gumki.

 

membrana_disa.jpg

 

Może ktoś z Was kojarzy gdzie w Polsce można dostać ten element?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Problem rozwiązany więc postanowiłem dla potomnych opisać co i jak.

 

Problem z sondami był przez kretynów z warsztatu którzy celowo bądź nie podłączyli je odwrotnie (Nie zgodziłem się wcześniej zapłacić za wymiane dobrej sondy).

 

Czyli dwie sondy z przodu bezpośrednio z tymi z tyłu a zasilanie tych z przodu z zasilaniem tych z tyłu. Wyobrażacie to sobie?? :mad2:

 

Wypadanie zapłonu powodowało lewe powietrze. Żaden z wężyków podciśnieniowych czy to elementów dolotu nie był uszkodzony. Były za to sparciałe więc przy okazji wleciały nowe.

 

Szukania było co nie miara. W końcu postanowiłem, że wymienie Odme wraz z kompletem przewodów. Stara była z 2008 roku. Po wymianie i odpaleniu nie mogłem uwierzyć, że to te same auto! Także ufff i krzyż na drogę oszustom z warsztatów.

 

Dziekuje za pomoc,

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.