Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od pewnego czasu rozglądam się po różnych forach szukając informacji na temat swojego silnika. Jest tego niewiele natomiast zdążyłem zrozumieć że układ chłodzenia z powodów ekonomicznych opiera sie na termostacie który otwiera się przy 105 stopniach, co poprostu wykańcza uszczelnienia. Mój do tego jest w Lpg wiec jeszcze bardziej dostaje po dupie, wymieniałem już po zakupie uszczelki pod klawiaturą i wyglądały jakby były zrobione z plastiku, poprostu łamały sie w rękach. Niedawno zauważyłem że przy dużym obciażeniu tj. predkosciach 200+ wyskakuje kontrolka płynu chłodniczego, spojrzałem pod maskę i zobaczyłem lekkie zacieki po płynie na zbiorniczku jak i wieksze z przodu silnika. Co za tym idzie będe miał niedługo do czynienia z nieszczęsną "Rurką" , mam nadzieje że dojeżdże jeszcze kilka miesięcy bo narazie musze się ogarnąć finansowo na tą okoliczność. W każdym razie przy okazji wymiany rurki miałem zamiar nieco pogrzebać przy tym nieszczęsnym termostacie i wymienić na taki z temp otwarcia 85-90 stopni. Wyczytałem na jakimś innym forum że jest to możliwe w silniku m62, natomiast o N nic nie wspominano. Może tutaj ktoś przerabiał temat?

 

 

@EDIT

 

Dobra panowie temat chyba do zamkniecia, szukałem szukałem i w końcu znalazłem przez przypadek na jakiejś aukcji z archiwum olx że ktoś przedawał taki termostat do N62 o nr. 11537586885-90C . Chyba na jakieś cieplejsze kraje robili ta część w każdym razie ciesze się że nie bede musiał przerabiać obudów i bawić się z tym zbyt długo. Temat Chyba do zamknięcia. :)

Opublikowano

Cześć,

 

Swego czasu też zastanawiałem się nad kupnem v8, w Polsce ciężko znaleźć jakieś konkretne informacje. Najlepiej szukać na forach USA, tam jest chyba najwięcej v8. Termostat na 105C bez powodu nie znalazł się w benzynach i zapewniam Cię, że uszczelki na pewno dobrali do takich warunków. Problem może w tym, że po latach należy je wymieniać (tak jak w przypadku tej rurki). To jest jednak duży silnik i raczej sugerowałbym zostawić go w oryginale. Dobrze utrzymany v8 nie będzie tracił na wartości tak szybko jak rzeźba. Przy oględzinach 540i zaskoczyło mnie ile ciepła oddaje ten silnik przez karoserie, ale każdy zapewniał mnie, że to normalne.

 

Pozdrawiam,

P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu akurat nie zgodzę się, jeżeli można zmniejszyć awaryjność układu chłodzenia to jestem jak najbardziej za, temat dobrze znany w e38 i e39 z v8. Musisz jednak liczyć się z możliwym wzrostem spalania, chociaż w przypadku takiego silnika może to być niezauważalne :wink: daj znać po jakie są efekty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ok. Awaryjnosc ukladu chlodzenia to jedno, a warunki pracy na jakie projektowano silnik to drugie. Jesli temat jest rozpoznany i sprawdzony to ok. Zawsze to i tak decyzja wlasciciela co robi z autem. Sugeruje tylko fora zagraniczne, gdyz tam jest wiekszy know how i szansa na znalezienie sprawdzonego rozwiazania niz na forach krajowych.
Opublikowano

Jestem podobnego zdania, nie starajmy się być mądrzejsi od inżynierów bmw.

Moja 550i jak miała uszkodzony termostat i trzymała ok 92 stopnie spaliła w mieście 25l teraz po naprawie mieszcze się w 20l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.