Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam szanownych kolegów jeżdżę E87 16 i 124 km w zeszłym miesiącu zapaliła mi się lampka awarii silnika trwało to kilka dni z przerwami po podłączeniu pod komputer wyskoczyło kilka błędów tj czujnik w wydechu vanos i spadek ciśnienia oleju .Mechanik stwierdził że praca silnika jest ok ustawił mi wypalanie tego ustrojstwa przez miesiąc był spokój lecz teraz powróciło z większą siłą do lampki awarii silnika doszła czerwona lampka ciśnienia oleju lecz tak samo pojawia się i znika lecz doszedł niepokojący odgłos warkot z silnika też nie zawsze

mam pytanie czy te rzeczy związane z tłumikiem mają wpływ na ciśnienie oleju

 

drugi mechanik postawił diagnozę że połamał się plastikowy ślizg łańcuszka rozrządu i drobiny zapychają kanały olejowe

proszę o pomoc

Edytowane przez leszekboss
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmien tytul, dopisz rok, model, rodzaj silnika bo mod go zamknie. Zasady na forum dosc proste. Nie mozemy nic pomoc nie wiedzac jakie to auto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszyscy jeżdżą do Luzina. Daleko nie masz. Koleś ma same pozytywy, chociaż ja u niego nigdy nie byłem.
Opublikowano

Jack79 skorzystałem z twojej podpowiedzi z luzinem ledwo dojechałem diagnoza wytarty slizg dowodem odrobinki czarnego plastiku w filtrze oleju do takiego stopnia ze łańcuch tarł o silnik co wyjasnia metaliczny dźwięk

 

Autko zostało w sanatorium

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Git, dobry warsztat wybraleś:) to teraz szykuj się na grubszy wydatek:)
Opublikowano

Narazie koszty wymiany rozrządu to 1500 zł z wymianą oleju to chyba ok +dodatkowe koszty odkręcenie miski wyczyszczenie sitka kolo smoka ssącego

Miał ktoś taki problem z was

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiscie ze czeste. Zrobilismy tego dziesiatki. Cala gama silnikow z seri N ma z tym problem, n42,n46,n43,n47...Bardziej sklaniam sie ku twierdzeniu ze nie czy a bardziej kiedy to sie stanie. Slaba jakosc materialu, slabe lancuszki rozrzadu, zle napinacze. Jesli chodzi o naprawe to zalezy, czasami tylko peka i bardzo halasuje, jesli dalej sie z tym jezdzi odlamki dostaja sie do miski olejowej, zapychaja smok i bida. Dlatego od razu pisalem, ze mechanik drugi ma racje. Czasami naprawde bardzo ciezko wszysko wyczyscic. Zwalanie miski potrzebne kilka razy. Drobinki lataja po calym silniku. Zapychaja vanosy, elektrozawory itp.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Oczywiscie. Pekajace slizgi to "norma" w bmw.

 

Czy tzw. "ślizgi" to część napinacza paska rozrządu ? Jeśli nie, to co to dokładnie jest ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety wczoraj problem powrócił zapaliła się lampka ciśnienia oleju po zgaszeniu silnika na 20 min wszystko wróciło do normy co sie dzieje?

Tak jak pisalem. Nieraz trzeba pare razy zwalac miske aby wszystko wyczyscic. Zapchany smok powoduje spadek cisnienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiscie. Pekajace slizgi to "norma" w bmw.

 

Czy tzw. "ślizgi" to część napinacza paska rozrządu ? Jeśli nie, to co to dokładnie jest ?

Napinacz rozrzadu napina slizgi po ktorych pracuje lancuch.

Opublikowano
Oczywiscie. Pekajace slizgi to "norma" w bmw.

 

Czy tzw. "ślizgi" to część napinacza paska rozrządu ? Jeśli nie, to co to dokładnie jest ?

Napinacz rozrzadu napina slizgi po ktorych pracuje lancuch.

 

Dziękuję za odpowiedź.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślisz,ze to pozostałości po slizgu? A jakie ma objawy czujnik wanos?

Zapytaj warsztat czy była zdejmowana miska i czyszczony smok. Vanos nie ma nic do problemu spadku ciśnienia.

Opublikowano

Niestety slaby kontakt z warsztatem mówią że oddzwonią w ciągu pól godz. i nic mam wrażenie ze mie zbywają ale czemu? Nie mam pojęcia .umówiłem się na czwartek do innego warsztatu zrobię przegląd rzeczy które powinny być zrobione a dodatkowo wymiana oleju,filtra oleju,czujnik ciśnienia ,ściągnięcie miski olejowej,czyszczenia smoka,sita i jak da rade to pompy.

Wcześniej poleciłem warsztat lecz nie lubię jak ktoś klienta ignoruje☹

Opublikowano
Miałem to samo, tylko w n43b16. U mnie niestety skończyło się najgorzej, czego Ci nie życzę (uszkodzony wał, latał luźno przód-tył - wymiana silnika). Ale po drodze mechanik postawił jeszcze inną diagnozę i może u Ciebie warto to sprawdzić - w silniku jest taki zawór/regulator ciśnienia oleju. On z czasem się zasyfia i zostaje w jednej pozycji. Tym bardziej, jeśli miałeś syf z rozrządu w przewodach olejowych. Koszt części duży (500 zł), ale koszt drugiego silnika był większy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.