Skocz do zawartości

F11 525d - Tarcze Black Diamond


jakubhab

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Przeszukując sklepy w celu zakupu nowych tarcz do F11 525d xDrive natrafiłem na produkty firmy Black Diamond... Czy ktoś kiedykolwiek montował te tarcze do F11? Ktoś miał okazje testować? Opinie są różne.. Od super ekstra - do takich, że to totalne dziadostwo..

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze w bmw tylko ori. Klocki mozna kupowac znanych marek : textar , jurid i ewentualnie ate reszta to wyrzucone pieniadze. Ostatnio przegladalem zestawy klocki + tarcze + czujniki + blaszki+ sprezynki na ebay.de i musze przyznac ze za oryginalne produkty ceny sa naprawde bardzo dobre.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale widziałem opinie od użytkownika BMW 535i i sobie bardzo chwalił te tarcze, że dużo bardziej odporne na bicie, odkształcenia i skuteczniejsze od oryginałów.. Niestety, ale od 2 kompletów tarcz zmagam się z ich biciem, dobrze jest przez pierwsze 2000 km... Później tragedia :mad2: Dlatego szukam alternatyw. W oryginały już nie wierzę. Wezmę, albo Brembo, albo Black Diamond na próbę..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, nie wierzę, że ORG BMW puściły po 2.000 km :nienie:.

 

Na przód wyłącznie org. tarcze, z tyłu pojedzie ATE / Textar bez żadnego problemu. Klocki Textara są najbardziej zbliżone do org. Chociaż szybciej się ścierają, pylą tak samo, temp. nieco większa (czy tylko ja dotykam felg po ostrej jeździe :roll:?), siła hamowania BARDZO zbliżona. ATE nieco twardsze klocki, dłużej wytrzymują, mniej grzeją, ale siła hamowania tak troszeczkę słabiej :roll:. To oczywiście moje odczucia z jazdy, z miarą krawiecką nie sprawdzałem...

 

 

Brembo, zimmerki to produkty o słabej jakości, może do lekkich samochodów o małej pojemności są OK, przy serii 5 porażka.

 

Black Diamond nigdy nie miałem, właściwie to teraz mam pierwszy raz kontakt z nazwą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ATE to też syf. Kiedyś w E60 założyłem je na tył, bo "niby podchodziły". Po kilku tysiącach km wymieniałem na oryginały. bo się nie dało jeździć - bicie podczas hamowania, całą budą trzęsło. Od tamtej pory jeżdżę tylko na oryginałach i z przodu i z tyłu i nigdy nie było z nimi najmniejszych problemów. W F10 podobnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same doswiadczenia. Kiedys eksperymentowalem ale to bez sensu. I tez przekonalem sie ze i ate na tyle nie daje rady. Tylko ori i do tego zakladane najlrpiej w serwisie bo wtedy jest pelna gwarancja rekojmia itp. Oczywiscie nalezy po zalozeniu zestaw odpowiednio traktowac przez pierwsze 500-1000 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja nie wiem. BMW to jakieś auto inne niż wszystkie ?? Jeździ tylko na ori tarczach i klockach ? Miałem CC idealnie zestaw zimermana i trw się spisywał. Waga auta podobna, moc również. Kolega do GTR zamówił zestaw identyczny i bardzo zadowolony. To ci jest z tymi Buniami ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w e60 z tyłu ATE obroniły się, zrobiłem 100k na jednym komplecie (!), z przodu 3 komplety ATE reklamowałem i założyłem org. BMW. W F10 mam org. przód i tył, nie mam na co narzekać.

 

CC w sensie VW Passat? Porównujesz konstrukcyjnie inne samochody.

 

PS

z GTRem na serio? :mrgreen: Tam są tarcze o średnicy 380mm, zaciski 3-tłoczkowe. Faktycznie to musiał być identyczny zestaw jak w Twoim CC. :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kiego histeryzujesz :/ GTR napisałem że dostał tarcze zimerka i klocki trw - chodziło mi o firmę, czytaj ze zrozumieniem i to daje radę. Więc czemu w BMW nie dawać ? I co z tego ze CC inne auto konstrukcyjnie ? Chyba do hamowania liczy się masa auta i jak to szybko i skutecznie zatrzymać. Może zmienicie mechaników bo nie potrafią dobrze wymienić tarcz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy BMW to inne auta. Z pewnością mocniejsze i szybsze niż pozostałe Skody, Peugeoty i inne takie, więc może tu jest pies pogrzebany. Jak kiedyś jeździłem słabszymi wozami to zakładałem i z przodu i z tyłu ATE, Brembo i inne wynalazki i nie było z nimi kłopotów. W BMW w moim przypadku tak nie da rady. Jednak co oryginał to oryginał. Myślisz, że celowo wyrzucałbym pieniądze w błoto na oryginały gdyby można było założyć dużo tańsze zamienniki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalismy juz kilka informacji na ten temat ale widze ze niektorzy mysla ze jestesmy ukrytymi sprzedawcami oryginalnych tarcz i klockow bmw. Niech sobie koledzy zakladsja black diamondy i klocki nawet z tesco.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko nad fenomenem tego auta że tylko ori według Was dobrze hamuje.

 

Jeździj nawet na glinianych tarczach, nikt nie podejmuje za Ciebie decyzji. Twój kolega też może :D, przecież jeżeli sami tego nie zrozumiecie, to nikt Wam tego nie wytłumaczy. Jeśli ktoś inny zastanawia się o co chodzi z zamiennikami:

 

Istotne jest, czy układ hamulcowy pracuje w racjonalnych temperaturach podczas podróży. Zamienniki przegrzewają się szybciej i wolniej odprowadzają temp. - dlatego krzywią się. Samochody, które rozpędzają się szybciej niż pozostałe w ruchu drogowym - HAMUJĄ CZĘŚCIEJ. Jest to oczywiste. Dlatego do Opla 140KM zamienniki są OK, bo on podróżuje mniej dynamicznie i rzadziej grzeje hamulce. Wsiadasz do BMW i podróżujesz szybciej, dynamiczniej - hamulce są bardziej eksploatowane. Zapytajcie się kolegów z silnikami +300KM +400KM jak często zmieniają klocki. I porównajcie do przeciętnej KIA, to są truizmy.

 

 

@derlysy - fenomen polega na tym, że to co Ty nazywasz "dobrze hamuje" absolutnie NIE hamuje dobrze. Zamienniki są wykonane z gorszej jakości materiałów, efektywność jest wyraźnie słabsza. Od temp. układu zależy efektywność hamowania. Mam nadzieję, że nie będziesz musiał tego analizować gdy zabraknie Ci kiedyś drogi do wyhamowania pojazdu. W przypadkach, gdy dochodzi do stłuczki czy kolizji drogowej, zawsze chodzi o te centymetry i oby nie o metry... Inwestując w porządne opony i porządny układ hamulcowy, dbając o amortyzatory - kupujesz ten zapas na opóźnioną reakcję, swoje zmęczenie czy cudzy/swój błąd. No ale... przecież jeździ i hamuje powiesz. Jasne, tylko ja wody na ten młyn nie poleję. Mam inne doświadczenia z jazdy na zamiennikach, próbowałem i dziękuję. W samochodzie, który waży 2 tony z pasażerami łamię setkę poniżej 6 sekund, 200 w ok. 20sek. - OCZEKUJĘ, aby hamowało lepiej niż Twoje "dobrze". Ale nie RAZ, tylko podczas całej podróży i aż do zużycia podzespołu, a nie przez 2-6 tys. km.

 

 

TRW to świetny wybór do GTRa! Być może auto nie hamuje jak taczka z gruzem :mad2:, ale napewno starczyło na rejestrację W0 GOSC, detailing i oblepienie karoserii matową folią :mad2:! Kwestia priorytetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że zasugerowałem się Waszymi opiniami, co do oryginałów i z faktu, że mam taki 2 komplet obecnie założony i nie macie żadnych problemów - rozpocząłem dalszą diagnostykę. Wyszło, że piasty mają bicie 0,01mm na przodzie - obie. Na tyle równiutkie 0,00 mm.

Bicie tarcz na przodzie - lewa 0,02mm, prawa 0,04mm - przy hamowaniu ewidentne odczucia bicia... Ktoś, coś - jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mój mechanik zawsze to sprawdza zanim założy nową tarczę, żeby potem nie było że zamienniki się krzywią i biją ;) bo może tak być że to wina właśnie piasty a nie tarczy. Ale co ja tam wiem o dobrym hamowaniu. Jeździłem 300 konnym CC na zimermanie sport i klockach ferodo ds gdzie temp tarczy dochodziła momentu że robiła się fioletowa i jakbym miał to porównać do ori zestawu F to F to dramat ;) Więc dalsze wykłady o potędze ori tarcz mnie nie przekonują. Ale każdy niech ma to co chce. Wolność wyboru.

 

http://www.resizer.pl/pliki/36385.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że zasugerowałem się Waszymi opiniami, co do oryginałów i z faktu, że mam taki 2 komplet obecnie założony i nie macie żadnych problemów - rozpocząłem dalszą diagnostykę. Wyszło, że piasty mają bicie 0,01mm na przodzie - obie. Na tyle równiutkie 0,00 mm.

Bicie tarcz na przodzie - lewa 0,02mm, prawa 0,04mm - przy hamowaniu ewidentne odczucia bicia... Ktoś, coś - jakieś pomysły?

Znaczy tyle ze bicie pochodzi nie od tarcz ale od ukladu kierowniczego i tam szukaj luzow ale rob to u kogos kto doskonale zna sie na bmw i robil ich dziesiatki i setki. Nie miai to byc wcale aso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,01 mu zmierzono i to jest idealnie. Ale jak hamuje to czuje bicie - dobrze rozumiem ? Czyli to po prostu wibracja powstajaca od luzu w ukladzie mogaca dac na kierownicy podobne wrazenie. Chyba ze po rozgrzaniu tarcze „puchna” i dopiero wtedy pojawia sie ten problem. Ale to byloby widac po tarczach , mialyby inny kolor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie przy hamowaniu zwłaszcza przy bardziej rozgrzanych tarczach czuć bicie. Tarcze koloru nie zmieniły.. Więc tą opcję raczej odrzucam.

 

Mam jednak jedną przypadłość polegającą na tym, że podczas ruszania kołami na postoju wyraźnie słychać stukanie - tak jakby był jakiś luz... Możliwe, że problem pochodzi od tej strony? Już kiedyś zwróciłem uwagę na to stukanie, ale jakoś nigdy wcześniej nie wiązałem tych dwóch rzeczy. Traktowałem to jako dwie oddzielne historie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.