Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przymierzam się to zmiany standardowych 17" letnich wraz z oponami bo już się kończą. Myślałem nad 19" tylko zielony jestem w sprawie najbardziej optymalnych rozmiarów żeby wszystko pasowało. Auto bez xdrive, i pasowałoby żeby tył przód były jednakowe rozmiarowo, żeby je zamieniać.

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano

Jeżdżę na org. felgach BMW (OEM), więc nie doradzę innych alternatywnych rozmiarów..

 

zima: 245/45 R18 (przód i tył)

lato: przód: 245/40 R19, tył: 275/35 R19

 

 

Na swoje potrzeby nie zakładałbym 19" na zimę, natomiast na lato wg. mnie to dobry rozmiar. Auto ma lepszą przyczepność i sztywniejsze prowadzenie, spora różnica vs 18". Zimą 245 R18 wydaje się złotym środkiem, nie jest super szeroko, nie jest za wąsko i profil opony bezpieczny dla felgi. Przemyśl temat w kontekście używania samochodu, jeśli często jeździsz w góry na narty i samochód widuje prawdziwą zimę - zastanowiłbym się przed zakupem dwa razy :). 19" dostają mocno w skórę (chlorki + niski profil opony + rzadkie mycie samochodu + śnieg zasłaniający brzegi krawężnika etc.), chyba lepiej ciut mniejsze i całe :). Ostatnia kwestia - zdecydowanie tańsze opony.

Opublikowano
Na zimę zostawiam 17", bo mam dwa komplety i chciałem wymienić na 19" na lato, a 245 przód i tył, żeby co sezon zamieniać przód i tył?

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano

Ten sam rozmiar przy 19" z przodu i z tylu ma swoje plusy i minusy:

 

Plusy:

-Lepsza trakcja tyłu w przypadku 275 - jeśli nie masz xdrive to może mieć znaczenie gdy lubisz przycisnąć.

-Z tyłu auto znacznie lepiej prezentuje się na szerszej 275 niż na 245.

 

Minusy:

-jak napisałeś przy 275 brak możliwości przekładki przód/tył co sezon

-275/35 jest trochę droższa w zakupie niż 245/40

Opublikowano
Czyli co rozglądać się za felgami w rozmiarze 19" o średnicy 8,5" et30 z osadzeniem centralnym 72,6?

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano

A jakie koła 19" w przypadku x-drive? Szukać jednakowej szerokości czyli 8.5" czy mieszanych przód 8,5" tył 9"?

Gdzieś wyczytałem że przy zmianie kół na szersze od posiadanych lub na mieszane w x-drivie trzeba robić za każdym razem geometrię i to w obie strony??

Jakie macie zdanie w tej kwestii i tu proszę posiadaczy x-drive nie koniecznie rwd :) oczywiście bez obrazy, w E60 mam RWD :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam chcę kupić 19 m-pakietowe a dotej pory jezdziłem na 18 moze któryś z kolegów ma 19 na samochodzie i się wypowie czy jest duża różnica w jezdzie jesli chodzi o komfort i prowadzenie ,jestem z warszawy z checią się przejadę jako pasazer z kims kto ma 19 pozdrawiam
Opublikowano
witam chcę kupić 19 m-pakietowe a dotej pory jezdziłem na 18 moze któryś z kolegów ma 19 na samochodzie i się wypowie czy jest duża różnica w jezdzie jesli chodzi o komfort i prowadzenie ,jestem z warszawy z checią się przejadę jako pasazer z kims kto ma 19 pozdrawiam

 

Na lato mam 18 " 245/50 Dunlop SportMaxx2, na zimę 19" 245/40 Pirelli Sottozero. Różnica w komforcie dla mnie drastyczna. Wrażenie sztywności na 19 i lepszego trzymania, za to twardo i mocno się tłucze. Dodam że te 19 to runflaty a 18 zwykłe, też ma to znaczemie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

na lato mam:

fabryczny rozmiar 245/45/19 (run flat) ---> twardo, ale przy większych prędkościach dobrze się prowadzi ---> już wiem, że kolejne na lato będą zwykłe a nie run flat... :wink:

 

na zimę 245/50/18 (zwykłe) ---> (miękkie) , komfort powrócił, czuję, że zawieszenie pracuje elastyczniej ---> jestem zadowolony, nic nie będę zmieniał :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, wydaje mi się, że dobrze by było, abyście pisali jakie kto ma zawieszenie. U mnie występuje zawieszenie adaptacyjne (z trybami jazdy itd.) i okazało się, że ono jest skalibrowane pod opony typu run-flat, które z natury są twardsze. Zrozumiałem to kiedy po zakupie samochodu (na zimówkach) kupiłem nowe opony letnie zwykłe. Nie dało się jeździć, bo bujało jak pontonem i dopiero w trybie Sport robiło się jako tako. Na run-flatach można już jeździć w trybie Normal, a Sport to bajka. Dlatego mimo, że na letnich zrobiłem jakieś 6000km, sprzedaję je i kupuję run-flaty, bo na zwykłych kapciach nie da się jeździć na adaptacyjnym zawieszeniu. Dopiero na run-flatach jest tak jak być powinno! Niestety, przed wyborem opon na lato nie zapytałem ludzi o jakim zawieszeniu piszą (a pisali, że śmiało można zakładać zwykłe opony i jest git).
Opublikowano
No tak. Masz racje ale chcialbym wszystkim przypomniec ze opony tez maja diametralnie rozna „twardosc” dla uproszczenia XL sa twardsze ale tez wraz ze wzrostem indeksu predkosci bark opony jest coraz sztywniejszy. Do tego dochodza rozne wlasciwosci wedlug producenta np. continental jest opona miekka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupiłem opony Dunlop Sport Maxx RT2 245/45R18 100Y XL,MFS i są miękkie jak f i u t emeryta. Także w moim przypadku ani wysoki indeks nośności (800kg) ani wysoki indeks prędkości (300km/h) ani opcja XL nie umywa się twardością do zimowych run flatów. Na lato też powinienem mieć run-flaty, bo niestety, ale na zwykłych nie da się jeździć, buja jak pontonem albo amerykańskim krążownikiem z lat 70-tych. I nie wydaje mi się, abym był specjalnie wyczulony na twardość/miękkość zawieszenia. Po prostu na adaptacyjnym zawieszeniu jazda na run-flatach i jazda na zwykłych to jak jazda zupełnie innymi samochodami. Dlatego przestrzegam innych - zwróćcie uwagę na to jakie macie zawieszenie przed zakupem opon, bo będziecie stratni tak jak ja. Swoją drogą mam do sprzedania ww. opony (nie run-flaty) po przebiegu 5000km. Gdyby ktoś był zainteresowany zakupem, zapraszam na priv. Ja ich już nie założę, muszę kupić run-flaty.
Opublikowano
^^^ Pomylenie pojęć , żadna nawet najsztywniejsza zwykła opona nie zbliży się nigdy do opony rsc nawet na mile.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To oczywiste. Po prostu chciałem zasygnalizować problem. Opony kupiłem po przeczytaniu na forum 40 opinii, że ktoś jeździ na zwykłych i jest OK, a na run-flatach mu za twardo. Otóż tak jest chyba tylko w przypadku standardowych amorów. Przy zmiennej sile tłumienia jest odwrotnie - na run-flatach jest OK, a na zwykłych kapciach jest zwyczajnie zbyt miękko i nieprzewidywalnie. Niestety.
Opublikowano
Czołem, stoję przed zakupem nowych 19” lato dwie szerokości i dałeś mi kolego do myślenia, czy ktoś ma tez podobne doświadczenia ? Tez mam ten przełącznik comfort normal sport ale sądziłem ze to ustawienia tylko silnika - skrzyni.
Opublikowano
^^^ Bo tak jest. Aby miec zmienna sile tlumienia amorow musialbys miec jeszcze pozycje comfort + oraz sport + Ogolnie przy 19” moze jeszcze zaryzykowal bym opone zwykla przy 18” tylko rsc niezaleznie od zawieszenia.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam pytanko odnośnie dojazdówki

na olx widzę jakieś koła 17, w opise piszą że pasuje do e46, e90

wzyscy podają taki rozstaw śrub 5x120

czy da się to założyć do f11 w razie potrzeby

rozmiar opony chyba taki będzie najodpowiedniejszy 135/90 R17

Pewnie takiekoło nie zmieści sie pod pogłogę w bagażniku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem koło dojazdowe od E60 R17 i do F10 nie pasowało, blokował zacisk hamulcowy. Musisz się rozglądać za R18 np. od X1, X3.
Opublikowano

Coś takiego założy się?

I czy zmieści się pod podłogę w f11?

ma ktos doświadczenie?

przeszedłem na zwykłe gumy bez run flata i kombinuje wyjście awaryjne, żeby na wakacjach 0,5 nocy gdzieś nie stać

https://www.olx.pl/oferta/nowa-dojazdowka-5x120-kolo-dojazdowe-zapasowe-115-85-18-cali-bmw-e60-CID5-IDqHbPF.html#39edeedeb6

taki opis: NOWA Dojazdówka 5x120 koło dojazdowe zapasowe 115/85 18 cali BMW e60

Opublikowano

w którym miejscu w aucie jest ten przcisk comfort+ sport+, u siebie nie widzę tego, f11 2011r, 525 3.0d, tylne zawieszenie na poduchach

Właśnie kupiłem na zime 2 takie opony - KORMORAN Snowpro B2 225/55 R17 101 V XL FR, i założyłem na tył, w weekend przejechane 1000km, autem nie da jeździć się, autostradą 130-140 i cięzko auto utrzymać w swoim pasie, zajebiście prowadza. Opona wzmacniana, indeks prędkości 240, wydawało się, że będzie ok - wniosek musi być runflat

Ale na lato mam 245/45 R18 100Y vredestein ultra volti zwykłe nie runflaty i lecę baną 2paczki ponad bez problemu

wniosek z tego że rozmiar zimowy to za mały profil ma jak na zwykłą oponę, za duży balon czy co?

Czy kormoran do dupy?

czy jednak zawieszenie adaptacyjne ale ja tam żadnych przełączników oprócz tych przy skrzynie nie widzę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.