Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zalewie kilka dni użytkuje nowy nabytek ( przesiadka z Audi A6 ) i moje pytanie jest.. dziś miałem okazje trochę przycisnąć i przy jeździe ponad 200 dość mocno hałasują opony. są to Run Flat 19. Continentale. Nie wiem.. może zmiana auta, wymaga pewnych przyzwyczajeń, bo Audi miało pneumatyczne zawieszenie , opony 18 i nie Run Flat. Nawet żona zwróciła uwagę , że audi przy dużych prędkościach było bardziej komfortowe. To fakt , żadnych drgań, ale to pewnie zasługa pneumatyki. Czy tak twarde opony , mogą mieć wpływ na hałas i przenoszenie większych drgań ? niż opona zwykła ? proszę o wypowiedz osoby , które użytkują takie opony,lub użytkowały. Jakie macie rozmiary opon na przód i na tył,przy 19.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, opony typ run flat są głośniejsze od zwykłych, są twardsze, cięższe ze względu na ich konstrukcję dlatego wszystkie nierówności bardziej się odczuwa.
Opublikowano

Lato: przód: 245/40 R19, tył: 275/35 R19

Zima: 245/45 R18 (przód i tył)

 

Skoro niedawno kupiłeś samochód i jest to auto z drugiej ręki, sprawdź rocznik opon. Jeśli są stare zakup nowych bardzo dużo zmieni :). Opony, które masz mogą być wyząbkowane - zdejmij jedno przednie i jedno tylne, sprawdź w jakim są stanie. RunFlaty są mniej komfortowe ze względu na usztywnianą konstrukcję opony, ale bez przesady... U mnie nie ma szumu, a latem jeżdżę na strasznie twardych gumach. Continentale są bardzo miękkie i podatne na ząbkowanie, chociaż na moje 3 komplety Conti żadne tego problemu nie miały (kwestia stylu jazdy i pokonywanych tras).

 

Osobiście nie zakładałbym normalnych opon do F10, ten samochód naprawdę lepiej prowadzi się na RF.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie Ty jeździsz 200 km/h? :wink:

 

U mnie nie ma takiego efektu, nawet przy dużych prędkościach, również mam Conti ROF *.

Ale kiedyś wyząbkowały mi się zimówki Dunlop (też ROF *) i powyżej pewnej prędkości, gdzieś tak od 140, zaczynały buczeć.

Więc być może jest u Ciebie tak, jak pisze kolega @lolman...

Opublikowano
Dokladnie. Runflat'y sa sztywne co ma zapewnic lepsza trakcje w zakretach i mozliwosc jazdy na przebitej oponie. Maja po prostu wzmocniony bark. Ale nie moga i nie powinny przenosic zadnych drgan itp. Sa mnie komfortowe po prostu twardsze. Sprawdz wywazenie kol i jak pisal poprzednik czy nie sa wyzabkowane opony. Sprawdz tez czy nie masz pokrzywionych felg. A jesli chodzi o halas to zupelne pudlo. Opiny runflat sa tak samo ciche/ glosne jak kazde inne z tym ze akurat conti to jedne z najcichszych opon.
Opublikowano
Trochę mi namieszaliście,bo już miałem zamawiać nowe opony,nie Run Flat. Może trochę przesadzam , po poprzednim aucie. Nie mam doświadczenia z takimi oponami i nie mam odniesienia. Ale przesiadka z pneumatyki jest trochę szokująca :) sprawdzę na początek wyważenie kół. Opony z przodu 2015 rok a tył 2012 rok. Byłem teraz w ASO na serwisie i nie mieli zastrzeżeń do opon,ale to wizualnie sprawdzili. Przód mam rozmiar 245/40/19 a tył 275/40/19. Czy to prawidłowy zestaw ?
Opublikowano
Nie , z tylu powinno byc 275/35/19 ! Albo to samo co z przodu.
Opublikowano
Dobra,czyli tył do wymiany. Jak lepiej ? Wszystkie cztery zrobić 245/40/19 ? Czy mieszane ? przód 245/40/19 a tył 275/35/19 ? Ma to jakiś uzasadniony wpływ ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra,czyli tył do wymiany. Jak lepiej ? Wszystkie cztery zrobić 245/40/19 ? Czy mieszane ? przód 245/40/19 a tył 275/35/19 ? Ma to jakiś uzasadniony wpływ ?

 

Załóż takie jakie są zalecane przez BMW, jeśli nie wiesz to podaj wzór felg lub fotkę to podam Ci rozmiary bo pewnie masz różny rozmiar felg przednich względem tylnych. Zazwyczaj fabryczne R19 do F10 są 245/40/19 przód i 275/35/19 tył.

Opublikowano
Na liście wyposażenia mam wpisane S2K33A ( LM RAEDER V -SPEICHE 331/MB ) vin auta DW60821. Jak to będzie mało , to jutro zrobię zdjęcia kół. Dla mnie , to jakaś czarna magia, dzięki za pomoc. Lubię mieć wszystko na super , szczególnie w aucie :) a trochę mam małe pojęcie z tą marką.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na liście wyposażenia mam wpisane S2K33A ( LM RAEDER V -SPEICHE 331/MB ) vin auta DW60821.

 

Czyli tak jak wyżej zostało napisane, na przód mają być 245/40 a na tył 275/35

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Będę kupował opony na zimę. 225/55/17 oczywiście rof. Co polecacie , tak z własnego użytkowania ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz ROF z homologacja BMW to wybór jest ograniczony do kilku modeli, bez homologacji - nieco szerszy.

 

Było juz na ten temat wielokrotnie na forum.

Zarówno na temat polecanych modeli opon, jak i kwestii homologacji. Poszukaj.

 

P.S.

Ja nie zakładałbym 17 cali, bo w nadwoziu F10/11 koła poniżej 18 cali po prostu giną... Zwłaszcza, ze na lato masz 19 cali, wiec różnica wizualna bedzie spora.

Potem będziesz pisał, ze w Audi były ładniejsze koła... :wink:

Opublikowano
Tez bym pomyslal o 18 na zime. A opony no coz ja mam juz w ktoryms aucie dunlopy z homologacja u bmw to gwiazdka. Nie nazekam ale nastepne beda conti lub pirelli. Poszukaj sobie u duzych handlarzy oponeo itp sprzedaja tez z homologacja bmw.
Opublikowano

Na zimę moim zdaniem 17 są dobrym wyborem.

Sam jeżdżę obecnie na fińskich nokianach wra3 rsc i sprawują się całkiem dobrze.

Wcześniej miałem pirelli i dunlopy i nie było nigdy problemów z trakcją.

Jeśli sam wygląd auta na 17 jest przez Ciebie akceptowalny to po co przepłacać na felgach i oponach 18 lub większych ...

Opublikowano
Teraz były Pirelli 3 lecz dwie do wymiany,dlatego chce kupić cały komplet. Dunlop Sp Winter Sport 4D. Michelin Alpin 5. Lub jeszcze raz Pirelli 3. Użytkujecie któreś z wymienionych ? do 18 się przymierze następnej zimy. Nokiany też zawsze kupowałem i byłem mega zadowolony ! jakoś chce zostać przy rof z gwiazdka.
Opublikowano

Witam

Bardzo proszę kolegów o poradę odnośnie wymiany opon na zimowe i to najlepiej bez run flat. Posiadam nowe BMW 3 GT w M Pakiet które ma felgi wg danych 8"przód 9 tył" 18 cali opony zamontowane 225/50 przód i 255/45 tył. I teraz pytanie czy mogę biorąc pod uwagę napęd xDrive, bezpieczeństwo itd zamontować opony zimowe o dokładnie takich samych wymiarach jak letnie tylko bez run flat?? Bo w serwisach twierdzą że:

1. Opony muszę mieć homologację czyli*gwiazdkę na oponie a co za tym idzie praktycznie przy rozmiarze 18 cali to musi być run flat

2. Nie ma opon 255/45 18 z homologacją.

3. Koła zimowe wg serwisowych specyfikacji nie mogą być szersze z tyłu rzekomo przez napęd xDrive i jakieś kwestie bezpieczeństwa.

 

Napiszcie proszę jakie stosujecie w takich sytuacjach opony biorąc pod uwagę gwarancję-napęd xDrive, względy bezpieczeństwa itd. Bo nie mogę uwierzyć w to że jestem niejako zmuszony przez producenta auta do zakupu pełnych kół razem z oponami za 14 tys i najlepiej w serwisie.

pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W temacie „czy muszą być RunFlat” zerknij sobie na ten wątek:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=285453

 

Jeśli chodzi o homologację (symbol gwiazdki) - jej brak nie wpływa na gwarancję, o ile auto jest eksploatowane na oponach o właściwym rozmiarze.

Opublikowano
najlepiej w serwisie...

 

nie musisz kupowac orginalnych kol w serwisie

co do runflatow - w poprzednim aucie zalozylem 'zwykle' opony i bylo slabo z trakcja wiec wrocilem do runflatow

ale to moje subiektywne odczucie, kazdy moze sprawdzic sam jak mu sie jezdzi

 

tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.