Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Od jakiegoś czasu mam kilka problemów z którymi niestety muszę sobie poradzić, lecz byłem u dwóch mechaników i z rozmowy z nimi to z chęcią rozebrali by pół auta. W przyszłym tygodniu wybieram się do innego, który spojrzy co tam się dzieje, lecz wolałbym zapytać na forum, czy ktoś nie miał podobnych objawów i nie była to jakaś pierdoła zanim zacznę wymieniać coś za większe pieniądze.

 

- ''Żabkuje'' przy ruszaniu - nie ma znaczenia temp. otoczenia i silnika.

- Faluje na obrotach. 100-150 i głównie przy dojeżdżaniu do np skrzyżowania, bądź wrzuceniu biegu jałowego.

- Drganie lewarka. Moim zdaniem jest za duże jak na to auto

- Gdy auto postoi trochę to czasem jest problem z wbiciem biegu (wsteczny, 1) innych nie próbowałem. Spuszczam ręczny i gdy delikatnie się stoczy to można wbić.

- Gdy ruszam czasem lubi zatrząść całą budą, a tłumik to już obija się na maxa.

- Zmiana z 2 na 3 mam wrażenie, że czasem ucieka lewarek (ciężko opisać jak wchodzi ta 3-ka)

 

Tutaj mogą być: poduszki pod skrzynią, mało oleju, dwumas, sprzęgło. W tej kolejności bym obstawiał. Poduszki i olej sprawdzę w przyszłym tygodniu, no ale.... jakaś pomoc i pomysły także by się przydały.

 

- Podczas jazdy nic z wspomaganiem się nie dzieje, lecz podczas powolnej jazdy czuję delikatne przeskoki/uderzenia na kierownicy (jest dokręcona). Na Stacji D nie stwierdzono jakiegokolwiek problemu w zawieszeniu, lecz jakiś szum z układu wspomagania. Płynu było dużo ponad minimum. Dolałem płynu, lecz po kilku dniach nic niestety się nie poprawiło.

 

Tutaj mogą być: Listwa, pompa wspomagania.

 

- dochodzi jedyny problem z elektroniką. Mianowicie ekran (dużej) navi nie wygasza się całkowicie. Podświetlenie dalej działa przy użyciu funkcji display off

Dodatkowo cały system lubi się zawieszać tj. nie reaguje na przyciski na kierownicy jak i na radiu. Zacina się na wszystkim: wyświetlaczu (nie można poruszać się po funkcjach), oraz np poziom regulacji nie działa. Jest to chwilowy problem i po kilku, kilkunastu sekundach wszystko działa.

 

 

W najbliższym czasie będę czyścił elektrozawory i wymienię uszczelki i filtr paliwa choć wątpię, czy to cokolwiek da, ale na pewno nie zaszkodzi.

 

Ma ktoś pomysły w co najlepiej celować przy wymianie? Listwa, dwumas itp to nie są tanie rzeczy zatem wolałbym uniknąć niepotrzebnej wymiany.

 

Dzięki za każdą pomocną odpowiedź.

Edytowane przez maniek8112
Opublikowano
u mnie obroty tez tak falowaly jak u ciebie, wymiana lancucha przy 155tys zalatwila sprawe, na wlaczonej klimie pewnie nie bedzie ci falowal ale to taka ciekawostka bo nie o to w tym chodzi.
Opublikowano

Mój ma zaledwie 110tyś przebiegu i suchy silnik i skrzynię (nic nie widać z kanału).

Jak możesz podaj koszt orientacyjny części + robocizna. Zajrzymy jak wygląda łańcuch.

Opublikowano
rizrzad z wymiana oleju 1000zl. u mnie juz falowal jak kupilem z nabiehiem 128,byl to ori nalot nie krecony. pozostale uszczelki to nie pamietam co po ile ale tanio nie jest wiadomo.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Co do klimy to faktycznie o wiele równiej chodzi na włączonej klimie. Czy to w takim razie na pewno łańcuch? Czy zwyczajnie włączenie klimy powoduje lepszą pracę ''bo tak'' ?:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.