Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

E91 320d N47D20A 11.2007

--------------------------------

 

Witajcie,

 

właśnie wróciłem z wakacyjnej przejażdżki - ok 1600 km. Wszystko grało, podróż głównie autostradami z prędkościami ok 130 km/h - bez szaleństw.

 

Dojechałem do domu bez problemu, ale gdy próbowałem kilka godzin później podjechać na pobliską myjnię zauważyłem dwa niepokojące objawy:

 

1. Silnik odpalił z trudem - tzn. rozrusznik kręcił a silnik powoli zaczął zapalać poszczególne gary - najpierw bardzo nierówno, ale po ok 1 minucie wszystko się uspokoiło.

 

2. Komputer zaczął meldować przegrzanie silnika, najpierw na żółto, później na czerwono.

 

Auto zostawiłem na noc, aby ostygło, jednak z samego rana - przed odpaleniem ukryte menu pokazało KTMP-MOM (temp. cieczy chłodzącej?) 124 stopnie. Gdy próbowałem odpalić - ten sam objaw co wcześniej - wielka zadyszka, później coraz stabilniej. Wentylator chłodnicy załącza się od momentu włączenia zasilania silnika, pewnie na bazie info z czujnika.

 

Po odpaleniu temperatura silnika waha się w granicach 116 stopni - komputer nie płacze, żeby wygasić silnik, ale temperatura jest o wiele za wysoka jak na pracę na postoju + dziwi mnie fakt, że na wyłączonym silniku pokazuje stale 124 stopnie.

 

Poziom płynu chłodzącego jest w normie. Komputer nie melduje innych błędów.

 

Czy miał ktoś podobny przypadek i go rozwiązał?

 

Dodatkowo, kilka pytań do ekspertów bmw:

 

1. czy problem z czujnikiem może wpływać na to jak odpala silnik, czy jednak są to 2 niezwiązane objawy, które - pech chciał - wystąpiły w jednym czasie?

2. czy jest jakis sposob na porsty demontaż kostki mlk od czujnika? rozpinam bialy przycisk, ale kostka ani drgnie - boję się, że pogorszę sprawę.

3. czy wartość KTMP-MOM w ukrytym menu to temperatura cieczy chłodzacej czy oleju?

4. (powiązane z poprzednim) Czy jest możliwość podejrzenia temperatury oleju silnika?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Dzięki pawelgawel!

 

udało mi się rozłączyć zasilanie czujnika, stan jak na foto poniżej...

 

qnffHvU.jpg

 

Dziwne jest to, że jak sprawdzam temperaturę na ukrytym menu, to bez zapłonu jest -10 stopni (ok, spodziewałem się dziwnej wartości, bo czujnik jest odłączony)...

 

zOqCEtr.jpg

 

...ale po odpaleniu silnika, pokazywana temperatura jest rzeczywista - w moim przypadku 79 stopni...

 

E8qqokV.jpg

 

Skąd komputer bierze dane po odpaleniu silnika, skoro czujnik temperatury wody jest odłączony? :think:

 

Wentylator nadal chodzi na pełnej parze - rónież nie wiem skąd bierze sygnał...

Opublikowano

dziękuję za podpowiedzi, panowie! :handshake:

 

zamówiłem nowy czujnik (ori) - dam znać na początku przyszłego tygodnia czy to rozwiązało problem.

Opublikowano

Dzisiaj odebrałem nowy czujnik, wymieniłem i wszystko jest z powrotem cacy. 20 minut roboty.

 

Bardzo dziękuję za podpowiedzi!

 

 

:cool2: :cool2: :cool2:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy mógłbym kogoś poprosić o wyjaśnienie tego jak rozpiąć wtyczkę od czujnika temperatury? Przyznam od razu że do wszelkiego rodzaju wtyczek mam dwie lewe ręce i po 5 minutach dopiero rozpracowuje, ale ta jest wyjątkową. 30 minut i nic. Kolega na górze z grubsza to wyjaśnił ale mi nie pomogło. Zrobiłem zdjęcie takiej samej wtyczki lecz przy innym czujniku (lepiej ja widać https://obrazki.elektroda.pl/3695997200_1515424235.jpg )

Czy może ktoś jakoś strzałkami na tym zdjęciu zaznaczyć co, w którym miejscu i w którą stronę?

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ostatnio też mnie spotkał ten sam problem. Czujnik ma faktycznie nietypowy łeb do kręcenia - 12kątna 17, do tego ze względu na ulokowanie, musi to być przedłużana nasadka. Faktycznie dokręcony był dosłownie na rękę, bo jak się siłowałem z wtyczką - ( k.... kto wymyślił ten badziew!? może, jak jest nowa, czyściutka i aura +20-30, to ok, ale przy minusie ni chu... ) to poluzowałem go ręką. Ale gdzieś znalazłem, że siła dokręcenia wynosi 20Nm, czego na pewno ręką bym nie odkręcił i trochę się dziwię. Ostatecznie wtyczkę też mam nową, przynajmniej wszystkie uszczelki są nowe. Ja kupiłem czujnik FAE i jest ok.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Dziś wymieniłem czujnim temperatury, niestety przy odkręcaniu pękł i część została w środku. Jakoś udało się wydłubać, przegwintowalismy plastik który został, jednak metalowa końcówka została w środku. Nowy czujnik pokazuje dziwne wartości, skacze raz 45, za chwilę 60 stopni. Czy to co zostało w środku może mieć wpływ na wskazania, czy ten nowy czujnik jest uwalony ?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam mam takie pytanie ponieważ samochód pokazuje ikonkę ze się przegrzewa na żółto ostrzeżenie. Zazwyczaj wyskakiwało jak samochód zgasł teraz pod czas jazdy i załącza się wentylator po przejechaniu około 15km.

Jak myśleliście czujnik walnięty czy pompa wody i nie daje obiegu wody

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź w ukrytym menu jaką masz temperaturę cieczy na zimnym aucie, powinna być podobna do temperatury otoczenia. Jak sie nagrzeje i pokazuje jakieś kosmosy to też wskazuje na czujnik. Jak wejść w ukryte menu znajdziesz na youtube albo googlach.
Opublikowano
Temperatura jest okej czujnik działa prawidłowo. Jest jeszcze problem od usunięcia inspekcji oleju ani na zegarach ani komputerowo nie mam pojęcia jak to zlikwidować ponieważ nie mogę sprawdzić stanu oleju aa brak bagnetu
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.