Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sugerując się wpisem popełnionym przez użytkowników w temacie "jak dbać o nasze BMW" ( viewtopic.php?f=70&t=262051 ) zastanawiam się nad wymianą świec zapłonowych, w związku z przekroczeniem w tym miesiącu magicznej granicy 100k km (f30 320i). Ponieważ poziom mojej wiedzy mechanicznej jest nie za wysoki, chciałem poznać Wasze opinie, na ile temat wymiany świec, należy zaadresować wraz z przekroczeniem 100k km, a na ile jest to wymiana typu nice-to-have i zrobienie tego przy 100 czy 115k km nie ma większego znaczenia. ASO mi nic konkretnego nie zasugerowało.
Opublikowano
Sugerując się wpisem popełnionym przez użytkowników w temacie "jak dbać o nasze BMW" ( viewtopic.php?f=70&t=262051 ) zastanawiam się nad wymianą świec zapłonowych, w związku z przekroczeniem w tym miesiącu magicznej granicy 100k km (f30 320i). Ponieważ poziom mojej wiedzy mechanicznej jest nie za wysoki, chciałem poznać Wasze opinie, na ile temat wymiany świec, należy zaadresować wraz z przekroczeniem 100k km, a na ile jest to wymiana typu nice-to-have i zrobienie tego przy 100 czy 115k km nie ma większego znaczenia. ASO mi nic konkretnego nie zasugerowało.

 

Tez się nad tym zastanawiałem i Aso wymienia co 2 wymiany oleju czyli co około 50 000 km.

Pozdrawiam


Maciek

  • Moderatorzy
Opublikowano
Z tego co się dowiadywałem to co 50 tkm. Warto to robić regularnie żeby nie zaczęły się problemy z zapłonem, braki mocy, szarpanie itp.
Opublikowano
Świeca jak każdy element eksploatacyjny zużywa się. Jej zużycie ma wpływ na cewki. Nie warto przeciągać wymiany świec uważam ze maks dla kompletu to 50 tys km (trasa), a jeśli ktoś jeździ głownie po mieście (krótkie odcinki) to częściej (moim zdanie połowa interwału czyli 25-30)
Opublikowano
Brałem ori z ASO, więc niewiele więcej doradzę :?

 

A jaki koszt w ASO ?

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Zależy od rabatu jaki wynegocjujesz, dokładnej ceny nominalnej niestety nie znam, wydaje mi się, że coś około 1100.

 

Dobrze rozumiem, że dałeś 1100 zł za 4 świece w aso? Bo sztuka kosztuje w sklepie 75 zł oryginał bmw, zamiennik z boscha, ngk w granicach 45 zł.

Opublikowano
Nie. Powiedziałem, że wydaje mi sie, iż cena nominalna to ok 1100, a ile zapłacisz to już zależy od rabatu który wynegocjujesz. Cena nominalna uwzględnia też robociznę, a nie same części.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Dziś przy przebiegu ~ 37k mam drugi serwis olejowy i świece również zostaną wymienione.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeżdżę głównie po mieście i jest to drugi serwis z pakietu. Pierwszy miałem przy niecałych 20 tys. Minimalny interwał do jakiego skraca komputer to chyba 21 albo 22 k, ja zawsze robię zmianę jak tylko serwis robi się na żółto czyli Ok 2 tys wcześniej - to cała filozofia ;)

Jako ciekawostka napisze ze dziś wybiło 37 tys km i łącznie ze swoimi miałem już 4 wymiany oleju.

Opublikowano
Zależy od rabatu jaki wynegocjujesz, dokładnej ceny nominalnej niestety nie znam, wydaje mi się, że coś około 1100.

 

Dobrze rozumiem, że dałeś 1100 zł za 4 świece w aso? Bo sztuka kosztuje w sklepie 75 zł oryginał bmw, zamiennik z boscha, ngk w granicach 45 zł.

 

Ceny w ASO sa z kosmosu

Świece ze złota

Mechanik ma królewskie ręce

:mrgreen:

Opublikowano
Jeżdżę głównie po mieście i jest to drugi serwis z pakietu. Pierwszy miałem przy niecałych 20 tys. Minimalny interwał do jakiego skraca komputer to chyba 21 albo 22 k, ja zawsze robię zmianę jak tylko serwis robi się na żółto czyli Ok 2 tys wcześniej - to cała filozofia ;)

Jako ciekawostka napisze ze dziś wybiło 37 tys km i łącznie ze swoimi miałem już 4 wymiany oleju.

 

Minimalny interwał to będzie 21k albo i 20k bo ja miałem pierwszą wymianę w aso właśnie przy 20k przebiegu a według komputera było już poniżej 500km, chyba z 300km jak dobrze pamiętam także nawet jakbym dojeździł ten koniec to nie przekroczyłbym jeszcze 21k. Teraz mam 36k i wskazanie pokazuje jeszcze 6k więc troszkę mi się interwał wydłużył :) Ja łącznie zmieniłem olej 4 razy, przy tych ~42k będzie piąty raz.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć !

zbliżam się do następnej wymiany świec (prawie ok. 50kkm po ostatniej wymianie). Czy warto brać oryginał skoro OEM NGK jest sporo tańszy? Jednakże wiem, że czasem OEM niestety jest robiony inaczej (jak choćby tarcze Zimmerman)... co też jest swego rodzaju kuriozum :) Proszę Was o opinie i poradę w co pójść ... może coś jeszcze warto przy okazji. Zaznaczam, że silnik pracuje równoe i nigdy z nim nie było problemów, fakt, że prewencyjnie na gwarancji został wymieniony rozrząd oraz napęd pompy olejowej. Czy poza ASO we Wrocławiu (Inchchape) warto rozważyć inny zakład z równie solidnym podejściem?

Z góry dzięki za wszelkie porady !

Opublikowano
NGK dla n20 jest fabrycznie. Ciekawostka wg amerykańskiej instrukcji obsługi zmiana świec jest co druga zmianę oleju, czyli co 30kkm.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Minimalny interwał to będzie 21k albo i 20k bo ja miałem pierwszą wymianę w aso właśnie przy 20k przebiegu a według komputera było już poniżej 500km, chyba z 300km jak dobrze pamiętam także nawet jakbym dojeździł ten koniec to nie przekroczyłbym jeszcze 21k. Teraz mam 36k i wskazanie pokazuje jeszcze 6k więc troszkę mi się interwał wydłużył :) Ja łącznie zmieniłem olej 4 razy, przy tych ~42k będzie piąty raz.



Nie macie racji.... Ja miałem olej zmieniany przy 17k i zostało chyba 800km według komputera..... Jeżdżę tym autem od święta.... Głównie w mieście...

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.