Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli coś źle umieściłem (jestem nowy na forum , w razie błędu proszę o wskazówkę co zmienic).

Posiadam e39 525d z 2001 roku, ogólnie samochód w stanie bardzo dobrym ale od czasu kupna (liczyłem się z ttym) mam problem z kontrolka ciśnienia oleju. Otóż podczas dobrego rozgrzanie oleju na wolnych obrotach zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju , na początku miga pozniej zapala się na stałe. Oczywiście zacząłem od wymiany oleju i filtra (valvoline max Life 5w40) oraz czujnika ciśnienia oleju (założony trzeci więc odpada). Mierzyłem ciśnienie, jak silnik rozgrzany na wolnych obrotach ok 0,9 bara(? Więcej jak podają w książce?) Przy ok 4 tyś. Obrotów 4,8 bara. Wsiadłem w samochód, mocniej poprzyciskalem tak żeby doprowadzić do stanu zaswiecania kontrolki. Ciśnienie na wolnych spadło do 0.7 , przy 4 tyś. 4.5 bara. I teraz pytanie, jest możliwość żeby ciśnienie spadało w różnych momentach ? Co dalej robić ? Pompa ? Panewki? Jak zweryfikować usterkę ? Silnik sam sobie pracuje bardzo ładnie (mam porównanie do 530d i innej 525d) . Nawet podczas świecenia kontrolki żadnej zmiany w pracy silnika. Nie chciałbym wymieniać wszystkiego metodą prób i błędów. Przeczytałem kilka tematów z takim problemem ale nie uzyskałem odpowiedzi co pomogło, a kilku ludzi ten problem miało lub ma. Prosiłbym o jakąś pomoc zanim możliwe niepotrzebnie zmienię słupek.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla pewności, chodzi o kontrolkę ciśnienia, nie poziomu? Święci na czerwono?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dla pewności, chodzi o kontrolkę ciśnienia, nie poziomu? Święci na czerwono?

Tak. Kontrolka ciśnienia, czerwona.

Opublikowano
Może zawór zwrotny się otwiera? Zmień cała podstawę filtra. Na szrocie zapłacisz grosze a wykluczysz zawór

Mogę spróbować tylko pytanie czy to może być przyczyna? Widziałem kilka tematów, że jak ludzie mieli uszkodzony ten zaworek to rano przy odpalaniu kontrolka gasła trochę później ale nikt nic nie pisał o mrugającym ciśnieniu oleju. Oczywiście dziękuję za radę, spróbować mogę :)

Opublikowano
Może zawór zwrotny się otwiera? Zmień cała podstawę filtra. Na szrocie zapłacisz grosze a wykluczysz zawór

Mogę spróbować tylko pytanie czy to może być przyczyna? Widziałem kilka tematów, że jak ludzie mieli uszkodzony ten zaworek to rano przy odpalaniu kontrolka gasła trochę później ale nikt nic nie pisał o mrugającym ciśnieniu oleju. Oczywiście dziękuję za radę, spróbować mogę :)

Pewnie ze może być. I tak jak kolega wyżej o zaworze na pompie. Tylko ja myślałem że to wszystkie jest w całej podstawie filtra.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie porady. Mam do kupienia ta podstawę filtra niedaleko mnie. Kupię, spróbuje zmienić i zdam relację czy pomoglo.

Jeszcze raz dzięki.

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.