Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nic nie jest trwałe kolego ale nadgorliwość jest gorsza :)

Zobacz czy są tematy o awariach klapek w tych silnikach. Ja nie spotkałem się z tym

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Może to dlatego że mało kto ma nastukane na N57 ponad 300 tyś w porównaniu do M57 (M47 to porażka - wiadomo)
Opublikowano

Od jakiegos czasu czulem ,ze parametry mojego silnika spadly, slabo bylo odczuwalne przyspieszenie, z pomiarow do 100km/h pokazywalo mi 10.3s. Pojechalem do mechanikow, podlaczyli kompa i znalezli alarm odnosnie kolektora spalin. Wyciagneli kolektor i generalnie zastali syf, jedna klapka polamana ale nie wpadla na szczescie do srodka, pozostale jak mie poinformowali staly w jednej pozycji. Calosc balaganu byla spowodowana nalotem ze spalin( wygladalo to jak asfalt ,mazut) Wymienili uszczelke wymyli kolektor i silnik wrocil do pierwotnych parametrow, okolo 7 do 100km/h.

 

W zeszlym roku mialem rowniez problem z parametrami ale wtedy komputer pokazywal bledy i na samochodzie na tablicy rozdzielczej i po podlaczeniu do kompa, wtedy wymienilem EGR i przepustnice. Przy rozbiorce stwierdzono tez nalot ze spalin, taki sam jak teraz byl na kolektorze.

Teraz z perspektywy czasu i wiedzy, przy wymianie lub czysczeniu egr oraz przepustnicy od razu wyczyscilnym kolektor.

Troche tez jestem zly ,ze takich rzeczy nie wylapuja mechanicy i nie sugeruja pewnych zabiegow wyprzedzajacych ewentualne problemy na przyszlosc.

 

Teraz mam inny problem , mianowicie po wyczysczeniu kolektora jak silnik jest zimny to slysze dziwne ( jak to zwykle bywa ) szelesty, szuranie, tak jakby byla poluzowana oslona na podwoziu. Jak silnik sie rozgrzeje wszystko cichnie.

Zastanawiam sie czy wszystko zostalo dobrze zlozone bo naczytalem sie , ze moze to byc spowodowane nieszczelnosciami na kolektorze i swist powodowany jset przes powietrze wydostajace sie bokiem z kolektora do momentu samoistnego uszczelnienia z powodu wzrostu temperatury.

 

Pozniej postaram sie wrzucic jakies zdjecia zabrudzonego kolektora.

 

X5 E70 4.0D - 224tys

Opublikowano
To niezle cie nabajerowal. Gdyby klapki mozna było naprawiac to moznaby je bylo wymieniac na nowe. A tu niestety nowy kolektor zawsze trzeba kupic. tak wiec dopytaj goscia bo jak mowi prawde to znaczy ze "poskrecał drutem" i ta klapak zaraz ci wpwdnie do cylindra. Chyba wiesz co bedzei dalej.....
Opublikowano
Nie ja poprzednio miałem e60 530d z 2008 w nim zaślepiłem kolektor to jest właśnie taki jak ty masz a nie jestem do końca pewien odnośnie 40d napewno będę go wyjmował razem z egr do czyszczenia to dam znać czy rzeczywiście klapy są w nim na stałe
Opublikowano
Tak w ogole to BMW powinno odrobic lekcje z M47 (i niektore przypadki z M57). I mam nadzjeje, że tak się stało. Wypadające klapki z kolektora, powodujące takie spustoszenie powinny przejsc do histori. Inna sparwa z rozrzadem. Tu sie pogorszyło chyba. Zwlaszcza w 6 cylindowkach, bo w 4 nigdy nie bylo dobrze. Mowa o dieslach oczywiscie. Osttanio jak robilem chipa w dobrym warsztacie w Koszlainie, przyjechala parka ktora, bodajże wracała z germanii. To byla chyba F15 z 80, tys przebiegu. Pompa paliwa zastala zmielona. mechanik mowil mi że teraz w Fkach sa aluminiowe a przedtem byly żeliwne nie do zdarcia. Era dobrych diesli w BMW chyba sie powoli konczy. Rezba kupic pare egzemparzy na zapas by dpo konca zycia starczylo na porzadna jazde. :D
  • 3 lata później...
Opublikowano
Tak w ogole to BMW powinno odrobic lekcje z M47 (i niektore przypadki z M57). I mam nadzjeje, że tak się stało. Wypadające klapki z kolektora, powodujące takie spustoszenie powinny przejsc do histori. Inna sparwa z rozrzadem. Tu sie pogorszyło chyba. Zwlaszcza w 6 cylindowkach, bo w 4 nigdy nie bylo dobrze. Mowa o dieslach oczywiscie. Osttanio jak robilem chipa w dobrym warsztacie w Koszlainie, przyjechala parka ktora, bodajże wracała z germanii. To byla chyba F15 z 80, tys przebiegu. Pompa paliwa zastala zmielona. mechanik mowil mi że teraz w Fkach sa aluminiowe a przedtem byly żeliwne nie do zdarcia. Era dobrych diesli w BMW chyba sie powoli konczy. Rezba kupic pare egzemparzy na zapas by dpo konca zycia starczylo na porzadna jazde. :D

 

które wersje M57 są poprawione?

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.