Skocz do zawartości

E61 520d M47 - Prośba o identyfikacje padniętego wtrysku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z swoją E61 2.0d M47 2007 LCI

 

Problem polega na tym że od jakiegoś czasu gdy mam wyłączoną klimatyzację i staram się utrzymać stałą prędkość dosłownie muskając pedał gazu to obroty silnika zaczynają falować. Na pewno jest to wina wtryskiwacza, problem polega na tym że nie wiem który dokładnie. Korekty na jałowych są inne jak te pod obciążeniem, na jałowych sugeruje inny wtryskiwacz jak pod obciążeniem. Dałem wtryskiwacze do sprawdzenia, rzekomo wszystkie dobre :duh:

 

Przy wyłączonej klimie objawy są dokładnie takie:

- Falowanie obrotów przy delikatnej jeździe najbardziej odczuwalne na ostatnim biegu, raz delikatnie lata wskazówka a czasami jak szalona aż strach jeździć dalej...

- Błąd sondy 447B

- Delikatnie okopcającą się końcówka wydechu ( mimo sprawnego DPF-a, czasami wyrzuci jakiś błąd DPF ale bardzo rzadko raz na jakieś 500km )

- Lekko nierówna praca

- Przy puszczaniu hamulca np. w korku aby podjechać (automat) czuć co jakiś czas mocne szarpnięcia.

- Przy prędkości około 170-220 lekko faluje ekonomizer

 

Na włączonej:

- Przy prędkości około 170-220 lekko faluje ekonomizer

- Błąd sondy 447B

- Delikatnie okopcającą się końcówka wydechu ( mimo sprawnego DPF-a, czasami wyrzuci jakiś błąd DPF ale bardzo rzadko raz na jakieś 500km )

 

Z racji iż jeżdżę tylko na klimie i nigdy jej nie wyłączam to za bardzo mi to nie przeszkadza, ale gdy wyłączę to auto zachowuje się tak że az szkoda jeździć..

Po włączeniu klimy korekty znacznie się polepszają.

 

W aucie wymieniłem już:

Sonda ( używana )

Nowe, oryginały:

EGR

2 przetworniki ciśnienia

Uszczelki kolektora ssącego + czyszczenie chodź był naprawdę w dobrym stanie

Przewody podciśnienia

Czujnik położenia wałka rozrządu

Czujnik temperatury powietrza dolotowego

Wszystkie filtry

 

I jedynie co pomogło to że obroty silnika są jakby równiejsze, ale to jeszcze nie jest to.

 

Dziś pojeździłem trochę na wyłączonej klimie z INPĄ żeby posprawdzać co się dzieje, skasowałem oczywiście jedyny błąd jaki występuje w sterowniku silnika czyli 447B, wybrałem się na przejażdżkę i pokazały nowe błędy.

Standardowo 447B + 4B10.

 

Nagrałem parę filmików objawów mam nadzieje że pomoże to zdiagnozować który/e konkretnie wtryski mam wymienić.

Mogę kupić nawet wszystkie nowe, ale to koszt 4800zł więc jeśli 2 albo 3 pozostałe są sprawne to szkoda wyrzucić kase w błoto.

 

Dodatkowo wrzucę skany z testów wtrysków na maszynie checkstar, chodz nie wiem czy są poprawne. Bo stwierdzili że są wszystkie sprawne ...

fff2b78e76c7d7edm.jpg

 

d0d413c92ea25631m.jpg

 

e1f6bc520186d37am.jpg

 

02659933d4b3bd25m.jpg

 

b56a85ed02896c5am.jpg

 

681ddc446e517e9cm.jpg

 

e7c2bd862871ac06m.jpg

 

702ae1927eab7360m.jpg

 

c7f9e7b41b9daf9fm.jpg

 

916972cf374439b2m.jpg

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj zakładkę f6 wtedy gdy występuje to przerywanie i później przyspieszenie z gazem w podłodze od ok 80 km/h, optymalnie byłoby na 5 biegu, ale tu automat nie pozwoli.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałeś, że węże były wymieniane :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla potomnych dodam.

 

Takie falowanie obrotów pod obciążeniem najczęściej jest spowodowane już zawalonym filtrem cząstek stałych.

Innym powodem, podczas wolnej jazdy może być elektrozawór od EGR.

 

Więc od tego bym zaczął.

 

 

Pomijam fakt że przy sprawnym filtrze DPF nie mają prawa być okopcone wydechy (NAWET W ŚRODKU).

 

Sam miałem zawalony DPF (30mbar na jałowych i chyba 150 pod obciążeniem) - nie pamiętam, ale z wydechu (przysłowiowo) można było jeść.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.