Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam do Was pytanie ubywa mi olej w silniku i wyskakuje komunikat by dolać litro oleju. Średnio wychodzi litr na 3 tys km to chyba nie jest dobrze prawda? Mam E90 320i z 2005 r silnik N46 wszystkie uszczelki zostały już wymienione bo wcześniej kapało obecnie nic już nie kapie oraz filtr odmy tez wymieniłem. Nie widzę żadnych wycieków ,nie śmierdzi przepalonym olejem ale czasem podczas jazdy gdy zatrzymam się i ruszam z tłumika puszą auto baka dymnego. Czy może ktoś wie czy taki ubytek to norma w tym silniku bo mechanicy i BMW serwis mówią ze tak. Z góry dzięki za pomoc
Opublikowano

litr na 3 tys to nie ma tragedii, wstrzymaj sie jeszcze jak sie zrobi chlodniej ,prawdopodobnie bedzie bral mniej. ja mam to samo jak na dworze byly upaly to kopcil po ruszaniu ze swiatel i przepalal pol litra na tys.

teraz kiedy jest chlodniej juz baczow nie puszcza i mimo prze3jechania 600km nie ubylo oleju.

proponuje ci uzupelniac olej jak tylko wskaze ubytek cwiartki. zawsze ma byc full na wskazniku.

tak mi kazal mechanik bo mowil ze juz mial full tych silnikow zatartych bo tez tak jezdzili ze co tam ze cwiartki czy pol litra brakuje.

Zanim moje uszczelniacze zaczely padac to praktycznie nic nie musialem dolewac.

natomiast jesli nie bede przekraczal cwiartki na tysiac km to ja sobie daruje wydatek wymiany uszczelniaczy.

Jak bedziesz robil te uszczelniacze to niech ci przy okazji wyczysci elektrozawory vanosa bo napewno sa zawalone nagarem od oleju.

Opublikowano
Nie słuchaj kolegi wyżej. I jeżeli masz kasę to rób to odrazu, bo to nie zdrowe dla motoru i układu wydechowego przepalać tyle oleju. Poza tym szkoda kasy na dolewki oleju... I nie łudził bym się że nagle przez zimę brać olej.Przy okazi sprawdz odmę, bo często ludzie zapominają jej wymieniać.
Opublikowano

no kazdy robi jak chce ,przeciez ja mu nie kaze nie wymieniac, ja wole dolac cwiartke na 1000km niz placic 1000zl, zacznie brac o,5 litra na tysiac to zrobie . nie sram zarem to nie apollo 13 , chociaz fakt to jest dziwny silnik i dobrze dbac tam o poziom oleju zeby tego nie zatrzec.

ale jak masz kase to rob , ja widze ze temp powietrza spadla i sie poprawilo i mi tyle nie ciagnie bo z oleju nie robi sie woda i nie puszcza bakow.

Opublikowano
Panowie zaprowadziłem do mechanika który robi markę BMW i onmipowiedzial ze to są prawdopodobnie nagra osad na cylindrach i ze wykręca się świece wlewa na noc płyn i potem rano składa nowy olej i powinno być dobrze już co sądzicie? Bo mówił uszczelniacze to żeby mi przy odpalaniu kopcił tovtak a mi podczas jazdy tylko czasem. Warto to robić ?
Opublikowano
Ja tam sobie dam rękę uciąć że to uszczelniacze.. I wylewane nafty itd nic nie da
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Rób uszczelniacze, niech fachowiec sprawdzi Ci rozrząd (jaki przebieg?) i nie ma kombinować, jak napisał Kolega powyżej.

Wymieniłem uszczelniacze i rozrząd i jest ok.

Szkoda czasu na inne zabawy.

Opublikowano
To tak zrobię wymienia i myśle będzie już dobrze wszystko. A dodatkowo ten środek do świec na cylindry zalewać czy już odpuścić to?
Opublikowano
nic nie popsujesz jak go zalejesz ale ja bym na to konto kupił sobie czteropak ;)
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Witam,

oczywiście też polecam, żeby robić uszczelniacze. Jak będziesz miał za mało oleju to będziesz miał problemy z mocą silnika.

Tam chyba też masz VANOS a on jest sterowany olejem.

To samo będzie z panewkami. Za mało oleju, panewki się powycierają -> spadnie ciśnienie oleju -> spadnie moc.

Znam człowieka z Grudziądza co robi uszczelniacze za 650zł.

 

Pozdrawiam,

Wojtas

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie a mam takie pytanie może ktoś z Was robił już to ile kosztuje

1.wymiana rozrządu

2.wymiana pierścienie itp

Pytam się orientacyjnie bo już uszczelniacze wymieniłem narazie jest wszystko ok

Opublikowano

Witam,

może ktoś napisać o jakie uszczelniacze chodzi i podać nr. części? Niestety mi również bierze trochę oleju i zaczyna mi to dokuczać.

Wymieniałem już u siebie silnik valvatronic i przy okazji uszczelkę pod głowicą.

Czy mogę to jakoś zdiagnozować przez INPE za pomocą zczytu na żywo? Jeżeli tak, to na jakie parametry należy zwrócić uwagę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uszczelniacze zaworowe, masz n46? Rozgrzej auto, zostaw na wolnych obrotach 10 min i daj gazu, jak będzie kopcił to do wymiany są właśnie uszczelniacze zaworowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

pewien podobno dobry warsztat w mojej okolicy zażyczył sobie za wymianę uszczelniaczy, wymianę uszczelnień Vanosów oraz pompy Vacuum bez zdejmowania głowicy 1000zł. Twierdzą, że stosują trwalsze uszczelniacze o większej powierzchni przylegania oraz z osłonami. Co o tym myślicie? Cena jest ok? Dodam że silnik to N46B20.

Opublikowano
Dzień dobry posiadam BMW 320I KOMBI TOURING E91 I 2.0 150KM (BENZYNA) 2007 rok przebieg 180 tyś. i na 1000 km pobiera mi 1L oleju wiecie co to może być?
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Hej


Od tygodnia jestem posiadaczem e90 320i 150km i 165tys.

Zauważyłem że po przejechaniu ok 1000km z elektronicznego wskaźnika ubyło mi ok ćwiartki ( z połowy na 1/4).i zastanawia mnie mniej więcej ile to będzie oleju. Czy trzeba to teraz robić? Pytam bo jeszcze oleju po zakupie nie wymieniłem. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

ja po zakupie samochodu od razu wymieniłem oleje,

nie mam żadnej pewności jak właściciel dbał o auto więc nie zaszkodzi wszystko wymienić

i mieć pewność że olej jest dobrej jakości ,

jeśli go ubywa to może gdzieś jest przeciek

http://www.villagefashions.co.uk

Edytowane przez babre
Opublikowano
od jakiego producenta polecasz olej do tego silnika? Na pewno będzie to 5w30 jak zaleca producent. Osobiście zawsze do swoich aut wlewałem castrola ale ma mieszane opinie na forum. pozdrawiam
Opublikowano
Panowie ślepo zapatrzeni we wskaznik poziomu oleju.Najpierw zlałbym olej do naczynia i zobaczył ile faktycznie go jest,te czujniki mają tendencje do przekłamywania.No chyba,że faktycznie puszcza bąka-to nie ma tematu uszczelniacze zaworowe do wymiany
never again N46

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.