Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, mam taki problem, w sumie od roku.

Odpalam zimne auto , chodzi sobie jak to diesel i po chwili zaczynają wypadać mu zapłony. Delikatnie ale jednak.

Przy okazji spaliny mają zapach jak z Jelcza.

Rozwiązanie znalazłem takie, że po prostu odpalam i jadę i wtedy nie ma żadnego problemu, auto ma chęć jechać, a oleju silnikowego nie ubywa.

Spalanie paliwa w normie.

Błędy jakie łapie to camshaft sensor ale rzadko, i 2 i 3 świeca żarowa - też rzadko.

Rozumiem, że najlepiej wymienić świece i zobaczyć co się będzie działo, ale przy temperaturze w garazu rzędu 12-15stC to świece żarowe chyba i tak nie działają ?

 

Dodam, że auto nie ma dpfa, ma katalizator - raczej nie wycięty.

Spaliny czuć na zewnątrz, w środku jest spoko.

Po nagrzaniu auta temat wypadania zapłonów i smrodu spalin znika.

Edytowane przez bartoslav
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świeca nie ma związku (już prawie jesień więc warto niedługo tym też się zająć), ale czujnik położenia wałka jak najbardziej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

potwierdzam że bez katalizatora spaliny bardzo smierdzą :)

 

świeczki żarowe wymień bo nie odpalisz, ja dzisiaj u siebie wymieniałem.

 

jeśli oddajesz to do mechanika to zwróć mu uwagę żeby ci to zrobił na gorącym silniku, nie ma wtedy obawy o ukrecenie świecy :)

szukam
Opublikowano

katalizator bym wykluczył z tego powodu, że te spaliny śmierdza tylko na zimnym.

Katalizator zaczyna spełniać swoją funkcję dopiero jak się nagrzeje (z tego co pamiętam).

O czujniku wałka rozrządu zaczałem czytać, streszczając to że trzeba wydać 350zł, żeby nie kupowac zamienników i raczej nie używek.

Martwi mnie tylko, że zazwyczaj czujnik wałka uniemożliwia odpalenia na ciepłym, a nie śmierdzące spaliny na zimnym ;)

Opublikowano

musisz zrobić diagnozę odpowiednią, jak się zachowują wtryski na zimnym. Może któryś kuleje mocno już.

 

Dobrze by było zrobić test przelewowy żeby wykluczyć też góre wtrysków bo pod komputerem sprawdzisz tylko dół.

 

Jak ci błąd wywala tego wałka to raczej samo się nie naprawi, chyba jednak bedziesz musiał wymienić.

szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.