Skocz do zawartości

E36 comapct problem z ustawieniem zbieżności


ukanio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, spotkał mnie następujący problem, po wymianie sworzni wahaczy mój serwis ma problem z ustawieniem zbieżności. Zbieżność ustawiana była już 6 razy bez skutku za każdym razem kierownica jest wychylona w lewo co jest podczas jazdy bardzo frustrujące. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem lub potrafi podsunąć jakieś rozwiązanie problemu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem tez tak, niby ustawione a kiera krzywo w lewa strone. Pare razy mi ustawiali a ostatni to w ogole przekrzywil. Z tego co mi wiadomo to jedna strona ustawiali bo drugiej nie szlo ruszyc. Ostatecznie doszlo do tego ze gosc wymienil mi drazki z koncowkami i zregenerowal magla i teraz jest dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsze rozwiązanie to przestawić kiere na wieloklinie i po sprawie.

 

Uważasz że to dobre rozwiązanie? ja nie jestem przekonany. Pojechałem do innego warsztatu i tam była kolejna próba dwóch ludzi ustawiało zbieżność i jest trochę lepiej jednak kierownica dalej ucieka w lewo, zauważyłem też że z pozycji "zerowej" kierownica w prawo wykonuje 1 i 3/4 obrotu do oporu natomiast w lewo to 1 i niepełne 3/4 trochę brakuje. Jakieś sugestie? Nadmienię że mój serwis zawieszenie robił "na raty" tzn: 1. Amortyzatory, 2. Tuleje wahaczy, 3. Sworznie wahaczy bo jakoś nie było im po drodze zrobić to wszystko kompleksowo... Drodzy forumowicze co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po siedmiu próbach ustawienia to nawet bym się nie zastanawiał . Tam nie ma czujnika skrętu czy innego ustrojstwa które by kolidowało po przestawieniu kierownicy. Druga sprawa to możliwe że takie zachowanie kiery może dawać złe ustawienie tylnego zawieszenia. Oni mogą dobrze ustawić przód ale co z tego jak do utrzymania pojazdu na wprost jesteś zmuszony delikatnie kontrować kierownicą i stąd efekt. Jeżeli auto prowadzi się pewnie to ja bym się nie zastanawiał. Albo zmień warsztat :D
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po siedmiu próbach ustawienia to nawet bym się nie zastanawiał . Tam nie ma czujnika skrętu czy innego ustrojstwa które by kolidowało po przestawieniu kierownicy. Druga sprawa to możliwe że takie zachowanie kiery może dawać złe ustawienie tylnego zawieszenia. Oni mogą dobrze ustawić przód ale co z tego jak do utrzymania pojazdu na wprost jesteś zmuszony delikatnie kontrować kierownicą i stąd efekt. Jeżeli auto prowadzi się pewnie to ja bym się nie zastanawiał. Albo zmień warsztat :D

 

W kompakcie tylne zawieszenie jest na bazie E30 a więc nie ma regulacji, tylne lewe koło delikatnie ucieka do wewnątrz. Przód ustawiany był w kolejnym warsztacie przez dwóch ludzi i teraz jest trochę lepiej ale dalej nie jest idealnie, czy możliwe że ktoś podczas wymiany sworzni i tulei mogli coś zepsuć. Końcówki drążków przy pierwszej próbie ustawienia zbieżności okazały się zapieczone ale jakoś je rozruszali grzejąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jesli jeszcze walczysz z tematem- zamien kola tylne na przod. Sciaganie i krzywa kiera przy prawidlowej geometrii jest w 90% powodem opon lub felg o roznej szerokosci lub ET.

ok spróbuje, chociaż felgi są wszystkie 4 takie same, oryginalne, proste i odrestaurowane w tym roku, opony też założyłem nowe na ten sezon. Wszystko zaczęło się po remoncie zawieszenia a dokładnie po wymianie sworzni i tulei wahaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła w twoim wypadku nie mają żadnego znaczenia, że jest krzywo. Tym bardziej, że nowe oponki conti nie jakieś chińczyki i normalne felgi oem. Poza tym pierwszy objaw problemu z kołami to bicie.. Ale jak masz czas to tam sobie pozamieniaj. :lol: Coś masz źle zawieszenie ogarnięte, albo źle Ci ustawiają. Patrzyłeś jak Ci ustawiają?? Jak blokują kierownicę? Czy ustawiają dwoma drążkami, czy tylko jednym? U mnie też grzali, srali i inne pierdoły robili i ciągle było źle. W końcu czwarty magik wziął się kompleksowo za robotę i wymienił drążki z końcówkami na lemforder i w końcu jest dobrze, ale tak było u mnie. Ogólnie geometria w bmw to ciężki temat. Powodzenia. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tylnym napędzie bierze się pod uwagę rownież wysokość. Auto powinno być obciążone (2x68 kg z przodu i 68 z tylu + 21 w bagażniku i pełny zbiornik paliwa. Musi być diagnosta który zna temat w przeciwnym razie droga przez mękę lub Aso. Ja tez się z tym mega męczyłem dopiero w Aso jak to zostało uwzględnione to od razu ustawili :-) Obciążenie jest opisane w naprawiam sam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tylnym napędzie bierze się pod uwagę rownież wysokość. Auto powinno być obciążone (2x68 kg z przodu i 68 z tylu + 21 w bagażniku i pełny zbiornik paliwa. Musi być diagnosta który zna temat w przeciwnym razie droga przez mękę lub Aso. Ja tez się z tym mega męczyłem dopiero w Aso jak to zostało uwzględnione to od razu ustawili :-) Obciążenie jest opisane w naprawiam sam

 

Witam, dzięki za podpowiedź z tego co się orientuję była jedna próba ustawienia zbieżności pod obciążeniem niestety nie przyniosło to oczekiwanego efektu. Po 7 razach i zmianie warsztatu jest trochę lepiej kierownica delikatnie ucieka ale moim zdaniem cały czas jest coś nie tak. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą drążków ale z drugiej strony nie chciał bym niepotrzebnie inwestować bo te "wyglądają" dobrze. Nie wiem co dalej, może kolejny "fachowiec"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej operacji drążki tez wymieniłem. (Nie szło na jednym przekręcić śruby). Jak wiesz ze będziesz jeszcze jeździł to nie zaszkodzi. Zbieżność ustawia się od tylu. Najpierw musi buc ustawiony tył i na jego podstawie dalej przód, wtedy jest szansa na ustawienie. Po wymianie drążków i ustawieniu z wysokością jest super wcześniej tez miałem albo lekko prawo albo lekko lewo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.