Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co wybrac Katalizator( ktory kosztuje jak wiecie nawet kilkaset zlotych czy moze strumienice za kilkadziesiat zl.) co sie stanie po wycieciu katalozatora i wstawieniu strumienicy-czy sonda lambda zwariuje co bedzie powodowac zaburzona prace silnika, czy sonda w E36 jest prezd katalizatorem czy za nim-bo jedni pisza tak inni znowu ionaczej( skoro jest przed katalizatorem jego brak nie bedzie wplywal na wyniki pomiarow sondy?!Czy sie myle? na www.realoem.com/bmw na schematach opisowych jest sonda-wydaje mi sie ze siega swa magia az za katalizator ...JAK TO JEST W KONCU MOZE KTOS BARDZIEJ WTAJEMNMICZONY MI TO WYJASNI BO MUSZE COS ZROBIC Z TYM BRZECZENIEM W UKLADZIE WYDECHOWYM A NA BANK TO PRZYCZYNA JUZ WYPALONEGO WKLADU KATALIZATORA.
Opublikowano
Też kiedyś miałem taki metaliczny rezonans. Miałem go już dość i postanowiłem wyciąć katalizator i wstawić właśnie strumienicę łuskową. Gdy pojechałem do kliniki tłumika facet powiedział, że rezonans nie jest spowodowany uszkodzonym katalizatorem tylko osłona termiczna katalizatora się oderwała i pod wpływem drgań powodowała taki okropny dźwięk. Przyspawał mi tą osłonę tak jak być powinna i rezonansu już nie ma. Może u Ciebie problem jest powodowany tym samym co u mnie, szkoda wycinać katalizator.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Hej

 

katalizator oryginalny jast drogi ale w każdym normalnym warsztacie tłumikowca - będą zamienniki

 

Są katalizatory metalowe Bosala lub też ceramiczne bodajże fimy Tesch

Tłumikowcy będą Ci ściemniać że są po 800 zł albo nie wytrzymają etc - bo nas będą próbować naciąć .

Pozprawdzaj na allegro po ile chodzą takie katalizatory .

One nigdy nie będą jak oryginały ale ..... swoje zadanie w miarę spełnią

Zanim zacznieczniesz ranić auto sprawdź czy nie brzęczy coś innego .

Kolejna rzecz - pamiętaj że zużyty katalizator to łakomy kąsek dla tłumikarza szczególnie z BMW gdzie ceramiki jest dużo - są osoby które to skupują po 100 lub więcej złotych .

Ze strumienicami może być różnie .Po pierwsze powinny kosztować ok 50-60 zł jeśli tłumikarz Ci mówi że 100 /200 to Cię tnie .

Po drugie może być różnie - szczególnie podczas przeglądu - jak Ci się diagnosta przypnie - to Cię nie puści .

Po trzecie - środowisko

 

Pozdro

MarioBigRed

Opublikowano
Co wybrac Katalizator( ktory kosztuje jak wiecie nawet kilkaset zlotych czy moze strumienice za kilkadziesiat zl.) co sie stanie po wycieciu katalozatora i wstawieniu strumienicy-czy sonda lambda zwariuje co bedzie powodowac zaburzona prace silnika, czy sonda w E36 jest prezd katalizatorem czy za nim-bo jedni pisza tak inni znowu ionaczej( skoro jest przed katalizatorem jego brak nie bedzie wplywal na wyniki pomiarow sondy?!Czy sie myle? na www.realoem.com/bmw na schematach opisowych jest sonda-wydaje mi sie ze siega swa magia az za katalizator ...JAK TO JEST W KONCU MOZE KTOS BARDZIEJ WTAJEMNMICZONY MI TO WYJASNI BO MUSZE COS ZROBIC Z TYM BRZECZENIEM W UKLADZIE WYDECHOWYM A NA BANK TO PRZYCZYNA JUZ WYPALONEGO WKLADU KATALIZATORA.

 

Hej,

To na pewno tlucze Ci sie oslona termiczna na rurze przy katalizatorze. Ma ona niby za zadanie oslanianie sondy Lambda. Nie napisales jaki masz dokladnie motor w swoim E36.. od tego zalezy czy masz jedna czy tez dwie sondy.. 2 sondy z tego co kojarze mialy 323i&328i. Jak juz bedziesz zmuszony wycinac katalizator to nie wstawiaj zadnych strumienic. Wspawaj po prostu dwie rurki i final.

Opublikowano

Na wypadek gdybyś wpadł na pomysł pozbycia się tejże osłony termicznej to poczytaj poniżej

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=216476&highlight=#216476

 

ogólnie nie polecam pozbywania się jej. Skoro ją założyli to ma jakieś znaczenie. Zerwanie (obcięcie) starej osłony i ewentualnie obłożenie i obspawanie nową blachą katalizatora nie jest zabiegiem ani trudnym ani kosztownym. Dobry spawacz poradzi sobie z tym tematem bez problemu. Mnie kosztowało to 50zł.

Opublikowano
moje BMW to 316i sprawdzalem na www.realoem.com co jest grane z ta sonda-schemat jest ale zeby napisali co sie z czym i gdzie laczy?! do sprawdzania tego typu danych potzreba VIN a w zasadzie 7 ostatnich znakow AJ25234 dodatkowo mam chlopaki zamontowany GAZ w samochodzie i ten stukot moze bys zeczywiscie tak jak wy piszecie spowodowany luzem oslony-ale czy oby to nie namiezylem tego a mechanicy nie mowia za bardzo o takich sprawach-wiadomo zlodziejaszki. dzine spuki wydowywaja mi sie z wlasnie z okolic katalizatora bo sprawdzal;em wysiadajac z auta praktycznie w miejscu pod moja [BAD]( na samym srodku ) dzwiek pojawia sie tylko przy spadku obrotow silnika-i jakby obciazaonej pracy prze to silnika-wszsytko ten LPG.nie jest to Bzyczenie, Swiszczenie,a jakby wlasnie cos bylo wprawione w taki ruch pionowy-jakby ten katalizator ktos naciagnal jak gume do skakania i puscil a on latal od podwozia w keirunku asfaltu -to jest wlasnie taki stukot Wiec moze macie racje z ta oslona bo logicznie myslac taki efekt i skutki mogloby dawac wlasnie wpadajaaca w rezonans jakas blacha, rura.KIedy silnik pracuje na swoich obrotach ok.900 ( czy one sa odpowiednie-nie za wysoko, nie za nisko?) wszsytko jest ok.MOze teeraz cos mozecie dopowiedziec bo wiem ile co kosztuje ale jesli nie trzeba sie pozbywac z faktow ekonomicznych katali.to ni ebede go usowal.Pozdrwowienia
Opublikowano
Jak wytniesz katalizator to dużo szybciej zużyją Ci się pozostałe tłumiki a i sonda może dawać złe sygnały przez co zmieni się mieszanka.
Opublikowano

......sonda może nie mieć wpływu i raczej nie będzie miała ponieważ jest PRZED katalizatorem..- przynajmniej u mnie tak jest......na 100%

pzdr

Opublikowano
hej wtrace kilka slow do temtu mam wyciety katalizator wstawilem strumiennice łuskowa i koncowy tlunik sport/bas do tego filter stozkowy i teraz to jest to..,owszem spalanie jest nico wieksze ale jaki efekt cos za cos mam is-a w sedanie i tu sonda jest przed katem po wycieciu niema zadnych wariactw wszystko jest ok pozdrawiam
Opublikowano

Ja wycięłem katalizator, wstawiajac strumienicę i nie zmieniło się dosłownie nic poza dźwiękiem - po miesiącu wstawiłem kata spowrotem. Bzyczał jak stary polonez z tą strumienicą.

Jeżeli masz 100% pewności że twój kat jest dead to może lepiej założyć jakiś tłumik przelotowy. Jeżeli masz sprawny katalizator, zostaw jak jest.\\

 

U mnie było np brzęczenie (jakby coś rzęziło, niekiedy grzechotało) koło 2500-3000 obr i okazało się że była to jakaś osłona czy obejma. Dochodziło właśnie od strony kata. Mechanik dokręcił i jest cacy.

Opublikowano
oby tylko to ta oslona czy obejma( a gdzie ona sie zbajdue dokladnie bo jak siedzialem pod samochodem i chodzil na jalowym to jak na zlosc ta szmaciara nie bzyknela nawet jak komar nad uchem ---pukalem w niego stukalem i nic tylko lekki dziwk jakby rdza odpadla ze scianek i szumiala cos takiego ) a jak tylko wyjechalem z kanalu to znowu ta swinia zaczaela mi klekotac przy skrecaniu-ostrym na jalowym kiedy to wspaniale obroty silnika spadaly na LPG.)ona jest w srodku ta oslona czy jak bo na zewnatrz nic nie wypatrzylem......
Opublikowano

Dokładnie to nie wiem gdzie to jest - rzęziło przy wolnym wchodzeniu i schodzeniu z obrotów. Na jałowym cisza. Powyżej 3000 też była cisza.

Wsiądź do auta i stopniowo powolutku zwiększaj obroty. O ile to to to powinieneś złapać moment kiedy będzie rzęzić. Trzeba by jechać do tłumikarza i powiedzieć co i jak i że to kwestia obejmy (mi kolega to powiedział, akurat bylo auto w warsztacie, sprawa z łozyskeim w kole, powiedziałem mechanikowi że coś rzęzi, że obejma i żeby zobaczył i mi zrobił).

Dzwięk dochodził idealnie od katalizatora - też myślałem że mam uszkodzony.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

....zajeło mi to troche czasu,jak widac od lipca, ale w koncu sie zdecydowalem( obwy byly spowodowane wypowiedziami forumowiczow---stwierdzam ze niesluszne) Przy spadaniu z obrotow( wielu nas ma ta przypadlosc ) tarabanil mi katalizator, jakby cala rura walila o podloge samochodu.Kupilem strumienice[taka oszukancza-w obudowie katalizatora]( bo jak sie wstawi tylko rure piszczy jak FSO) wycieto, wspawano i Eureka :!:

Odzyskałem swiety spokoj i nie musze juz walic cegly stojac na swiatlach a tu tarabani jak truposz jakis, auto milo brzmi, nie odczuwam zadnych negatywnych bodzcow ze strony pracy silnika.

Opublikowano

Siemka. Tez mysle sobie zeby zrobic podobny zabieg w swojej Beatce :)

Moze powiedziec ile zaplaciles(robocizna) i strumienice gdzie kupiles(i za ile :) ) Pozdrowki

Opublikowano

Witam

to moze ktos napisze jaka jest srednica wydechu/wyjscie kata/w E 30?

Pytam ,bo chce kupic kat uniwersalny o odpowiednie srednicy podejscia.

pozdrawiam

Opublikowano
Ja kupilem plaska strumienice w obudowie katalizatora na allegro za 45zł( plus 10zł wysylka) robocizna wyniosla w Szczecinie 50zł-malo bo wolali 80-100 ale znalazlem najtaniej bo nie chcialo mi sie jechac 100km do ojca bo by mi sam wspawal.Srednica rury w e36 to 55mm.nie ma sie czego obawiac , rowniez sie dlugo zastanawialem nad tym czy dobrze robie-jestem bardzo teraz zadowolony.MOwie wam -am duzej zrednicy koncowe na wylocie, teraz jeszcze strumienica - nie sciemniam, ale gada auto teraz jak te 7ki i 5tki ze stanow co podawano tu linki "ktorego silnika dzwiek..... :wink:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

mam zamiar w swojej e36 320 wyciąć kata i wstawic na jego miejsce strumienicę, tylko niewiem którą kupić. Po obejrzeniu wydechu zauważyłem że jest kolanko w którym jest sonda i to musi zostać, dalej idą dwie równoległe róry do katalizatora ( w tym miejscu myślę ze trzeba obciąć kata), czyli strumienica musi mieć 2 wloty, natomiast juz za katalizatorem idzie jedna rura, czyli w strumienicy powinien byc jeden wylot, a takiej nie moglem znaleść na allegro. są albo z dwoma wlotami i wylotami, albo pojedyńcze. niewiem czy dobrze to rozumuje, dlatego napisałem ttego posta, może ktoś mi podpowie co wstawiał już strumienicę w e36 2.0l.

pozdrawiam

Opublikowano

Charison

moj kat wygląda dokładnie jak na stronce realoem, dokladnie jak w książce tylko nadal niewiem jaką strumienice kupić, a odmulić też chciałem swoje autko bo na 2-gim biegu zamiast przyspieszać to w pierwszej chwili hamuje:D (przy małych obrotach), z kata wystaje mi jakaś słoma, a i wiek swój ma wiec chyba kończy się jego żywot.

Opublikowano
Ja mam wydech SEBRING ze strumienicą. Daje to trochę wiecej mocy. Poza tym inaczej "gada". Katalizator może być bardziej oszczędny ale czy o to chodzi? :D :cool2:
http://img530.imageshack.us/img530/7382/bmwx3wd9.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.