Skocz do zawartości

BMW E39 530D 2003 rok - szarpanie autem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Może ktoś ma jakiś pomysł bo ja powoli rozkładam ręce. Tak jak wyżej. Skrzynia automat. Problem polega na tym, że przy jeżdżeniu po mieście czyli do 60 km/h wszystko jest ok. Problem zaczyna się od prędkości 80 km/h i spalaniu 8,5 litra, przy takich parametrach autem zaczyna szarpać tak jakby ktoś mi walił w tył auta. Dzisiaj wymieniłem pompę w baku i nadal to samo. ^ miesięcy temu wymieniłem pompę progową AUTOMOTIVE (mogła paść tak szybko?). W grudniu 2016 roku robiłem wtryskiwacze w Krakowie u Gładyszka. ISTA nie pokazuje mi błędów, jedynie podczas jazdy przy 80 km/h ciśnienie na pompie spada i pokazuje poniżej 2.5 bar i w tym momencie jest szarpanie. Co to może być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem przypadek wadliwej pompy ti automotive, tu wygląda podobnie, przed jej wymianą tego objawy nie było?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pompę progową wymieniłem bo auto po prostu stanęło i już nie odpaliłem. A takie szarpanie miałem w benzynie 523, ale radziłem sobie tak, że jeździłem na wysokich obrotach. To samo robię tutaj. Przełączam na manuala i jadę, ale w ten sposób dorżnę silnik lub skończę skrzynie.
Opublikowano

Jeśli to szarpie w okolicy 2000 obrotów to możliwe, że regulator ciśnienia paliwa na pompie CR zaczyna już wariowac.

Pzdr.

Opublikowano

Generalnie czytałem na forach, że to falowanie w okolicy 2000 obrotów to najczęściej objaw regulatora ciśnienia na pompie CR. Ile w tym prawdy to szczerze mówiąc nie wiem

U mnie też zauważam takie falowanie i jak patrzę n a parametry w INPA to u mnie ciśnienie na szynie faluje pomiedzy 327 - 358 bar. Tylko właśnie pytanie czy to regulator na pompie CR już glupieje czy na listwie wysokiego ciśnienia.

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak piszesz, że spada ciśnienie na pompie progowej to co tu sprawdzać? W tym silniku jest o tyle fajnie, że to wszystko widać i domysły są niepotrzebne. Tak jak pisałem jakość pomp ti automotive spadła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zapomniałem dodać jedno. Nie szarpie jeżeli auto się rozpędza, efekt szarpania zaczyna się, jeżeli chcę jechać jedną prędkością. A i jeszcze jedno. Jak się rozpędzam i wskażnik chwilowego zużycia paliwa pokazuje np. spalanie na poziomie 18 litrów, po puszczeniu gazu wskaźnik dopiero opada po kilku sekundach a przedtem tego nie było. Może jakiś czujnik jednak? Za co Panowie odpowiada czujnik niskiego ciśnienia na filtrze paliwa?
Opublikowano
A więc tak. Nie wiem co i jak gość odczytywał na swoim kompie, że wyszło mu niskie ciśnienie na pompie. Ja dzisiaj jeździłem z kompem i ciśnienie nie spadło poniżej 3,8 bar. Najlepsze jest to, że praktycznie wszystkie parametry są ok. Pomyślałem, że zarzucę test skrzyni, ale najgorsze jest to, że jak zaczęło szarpać to żaden z parametrów skrzyni się nie zmienił. Nie wiem jedynie co to jest LOOK UP, bo on się załączał gdy zaczynałem jazdę ze stałą prędkością. Powiedzcie mi, czy pompa progowa, która ma 7 miesięcy powinno się ją słyszeć przy przekręceniu kluczyka? Bo moja zajebiście wyje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie powinna wyć, masz tu trochę info o lock-up:

viewtopic.php?f=72&t=58711

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Powiedzcie mi, czy pompa progowa, która ma 7 miesięcy powinno się ją słyszeć przy przekręceniu kluczyka? Bo moja [bAD] wyje.

Swoją progówkę wymieniałem bodajże w 2009 r. (czyli auto miało wtedy 6 lat). Teraz minęło kolejne 8 lat i przy uruchamianiu nie słychać progówki - jedynie jak się dobrze wsłuchać to da się usłyszeć takie bardzo mocno przytłumione, lekkie buczenie ale to na prawdę trzeba mieć cicho w aucie, żeby to słyszeć. Ja wymieniałem wtedy pompę w jednym z serwisów (nieautoryzowanych) BMW - Stando. Wtedy zdaje się już była to pompa TI Automotive.

Jeśli Twoja poma progowa buczy już po 7 miesiącach to:

- albo tankujesz jakieś nie do końca pewne paliwo (zasyfione) - nie musi to być oczywiście świadomy Twój zakup bo nigdy nie wiadomo co na stacji zalewasz (mam tu na myśli nawet firmowe stacje)

- albo kupiłeś pompę w zamienniku (bardzo kiepskie jeśli chodzi o trwałość i stabilność wytwarzanego ciśnienia) - zdarza się, że nawet nówki nie dają takiego ciśnienia jakiego wymaga silnik

- albo kupiłeś pompę dobrej firmy ale jakiś felerny egzemplarz

Inna sprawa, że te coraz bardziej ekologiczne paliwa są coraz bardziej suche (kiedyś jak się rozlało trochę ON na beton to plama była przez dłuuugie dni i tygodnie, teraz ta plama znika po kilku dniach) co powoduje szybsze zużycie elementów systemu paliwowego - zwłaszcza pomp i wtryskiwaczy. Jak chcesz przedłużyć ich żywot dolewaj przy tankowaniu ON oleju do dwutaktów w ilości 4-5 ml na każdy litr tankowanego ON. Ja używam oleju 2T Orlen - łatwo dostępny na ich stacjach i cena nie zabija.

Można go lać także do aut wyposażonych w DPFy. Generalnie do DPFów nie można lać tych olejów 2T w pełni syntetycznych.

 

20140718_152806.jpg

 

Mocno polecany - ponoć jeszcze lepszy od tego orlenowskiego jest także olej Elf Moto2 Off Road 2T.

olej-elf-moto-2-off-road-1-litr-polsyntetyczny.jpg

 

Jak skończę tego orlenowskiego to z ciekawości wypróbuję tego Elfa.

 

Jak chcesz zgłębić temat dolewania oleju 2T to poniżej link do dość obszernego wątku - tam jest także zdaje się podane jakie oleje 2T dodawać kiedy auto ma DPF.

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html

 

Nie bądź zdziwiony jak dość mocno poprawią Ci się korekcje wtrysków. :cool2:

Pzdr.

Opublikowano
Mam jakąś manie, że wszystkie części jakie kupuję to oryginały. Pompa AUTOMOTIVE. Nóweczka sztuka. Czyli co? Wymieniać pompę progową? Bo pompkę w baku wymieniłem na VDO w niedziele, ale poprawy brak.
Opublikowano
Tą w baku trzeba było zostawić. Ona jak padnie to poniżej 15 litrów paliwa w baku silnik gaśnie i nie chce odpalić. Szarpanie to może być ewentualnie progowka (choć ja chyba też bym jej tak nie obstawial bo jak miałem u siebie pamięta to szarpania nie było, jedynie przymulenie auta lekkie).
Opublikowano
Problem nadal nie ustąpił, ale zauważyłem dziwny objaw. Mianowicie jak jadęto ekonomizer tak jakby się zawieszał, czyli czy jade 20 km/h czy 160 pokazuje mi spalanie 14 litrów. Spada do 0 jak się zatrzymam, a tego nie było. Skąd ekonomizer bierze dane? Z pompy w baku, z pompy CR, czy wtrysków?
Opublikowano
Ekonomizer bierze dane z tylnego lewego czujnika ABS lub jest powiązany z licznikiem, który z tego czujnika czyta sygnał. Jak ostatnio miałem uwalony ten czujnik to nie działał mi predkosciomierz, ekonomizer i kilka innych rzeczy.
Opublikowano
Sorki, ale czujnik raczej od ABS nie ma nic wspólnego z czasowe wskazanie zużycia paliwa. Czujnik jak jest uszkodzony to nie działają wszystkie zegary.
Opublikowano
Ma wiele wspólnego, bo wskazanie zużycia paliwa nie bierze się bezpośrednio z żadnego czujnika, tylko jest wyliczane przez komputer. A jeśli padnie lewy tylny czujnik ABS, to nie działa wskazanie prędkości, a bez niego komputer nie może obliczyć spalania.
Opublikowano
Sorki, ale czujnik raczej od ABS nie ma nic wspólnego z czasowe wskazanie zużycia paliwa. Czujnik jak jest uszkodzony to nie działają wszystkie zegary.

Odłącz czujnik, zobacz co działa a co nie i potem pisz. Jak Ci się nie chce odłączyć to chociaż zajrzyj do tematu jaki niedawno założyłem i opisałem co powoduje uszkodzony tylny lewy czujnik ABS...

Opublikowano
Panowie. Nie gniewajcie się, ale w poprzedniej E39 miałem uszkodzony czujnik z tyłu i wtedy przestały działać wszystkie zegary. Prędkościomierz, obrotomierz, ekonomizer. W tym temacie poruszyłem kwestię szarpania przy stałej prędkości, oraż to, że ekonomizer często zatrzymuje się albo na spalaniu na poziomie 12 lub 14 litrów i wtedy gdy dochodzi do zatrzymywania na danym poziomie zaczyna szarpać. Tyle.
Opublikowano

Sęk w tym, że część instrumentów bierze sygnał jedynie z czujnika ABS (np prędkościomierz) a inne - np taki ekonomizer - do wskazania potrzebują sygnału z kilku czujników i na tej podstawie wyliczają co pokazać (ekonomizer to podejrzewam, że bierze sygnał z czujnika ABS i jakiegoś czujnika dawkującego paliwo/ jego ciśnienie - może z któregoś regulatora ciśnienia lub np położenia pedału gazu - jeśli któregoś sygnału brakuje to nic nie pokazuje).

Podobnie jest ze wskaźnikiem poziomu paliwa - on nie pokazuje tak na prawdę faktycznego poziomu w baku bo bazuje tez na stylu jazdy. Jak się zaczyna trochę cisnąć to wskazówka lekko i powoli obniża wskazanie ilości paliwa w baku a jak się po takim ciśnięciu zacznie jechać spokojnie to nagle się okazuje, że wskazówka poziomu paliwa się lekko zaczyna podnosić więc w tym przypadku także odczyt jest nie tylko z samych pływaków ale i czujników pokazujących styl jazdy. Jak miałem niesprawny czujnik ABS tylny lewy to wskazanie poziomu paliwa tak mi falowało między 15 a 30 litrami, że nie byłem w stanie oszacować czy mam te 15 czy może raczej 30 litrów w baku.

Pzdr.

Opublikowano
Żebyśmy się zrozumieli, nie chodzi mi o poziom paliwa w baku tylko chwilowe spalanie. Zanim zaczęło szarpać ten wskaźnik wskazywał prawidłowo, naet i 30 litrów a teraz mam muła zaczyna szarpać i nawet jak wcisnę w podłogę to prędkość 100 km/h obroty 2000 a spalanie 12 lub 14 litrów i więcej za cholerę nie pójdzie.
Opublikowano

Bo może tam idzie też sygnał z np czujnika/regulatora ciśnienia paliwa i on jest coś walnięty stąd i głupoty wychodzą na wskaźniku chwilowego spalania. Generalnie wcześniej najczęściej czytałe na forach, że takie szarpanie (bardziej falowanie) silnika w okolicy 2000 obrotów to najczęściej walnięty właśnie albo zawór ciśnienie na pompie CR albo zawór/czujnik ciśnienia na szynie wysokiego ciśnienia.

Pzdr.

Opublikowano
Żeby doprecyzować, to nie jest to falowanie silnika, tylko typowe szarpanie. Tak to wygląda jak by ktoś walił mi w tył auta drugim autem. To nie jest falowanie.
Opublikowano
Tak. Tempomat włączam dopiero na Autostradach jadąc powyżej 120 km/h. A jak jadę po lokalnych to rozpędzam się do 80 i puszcam gaz i tak aż dojadę do celu. W innym przypadku zaczyna szarpać i zachowuje się jakby łapał lewe powietrze lub jechałbym na oparach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.