Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanownych Kolegow,

 

Mam kilka pytan odnosnie naprawy silnika M57T2 po zerwaniu rozrzadu. Ze wstepnych ogledzin wyniklo ze podzczas kolizji tlokow z zaworami urwalo lub rozciagnelo sruby mocowania walkow rozrzadu, popekalo kilka dzwigienek, oba walki sa krzywe wiec do wymiany, poza tym wykruszylo kilka zebow na zebatce pompy paliwa oraz na zebatce walu korbowego. Mechanik twierdzi ze (o dziwo! )zawory sa proste, zalal kanaly ssace i wydechowe ropa i nie przeciekaja po uplywie 12 godzin. Glowica na wszelki wypadek jedzie do planowania.

Teraz kilka pytan:

- czy istnieje jakis sposob zdemontowania lancuszka pompy oleju bez demontazu miski oleju?

- jezeli trzeba demontowac miske to jak najszybciej: zdemontowac dolne sanki czy wyjac silnik? Moze jakis inny sposob?

- czy jest mozliwe aby wyrwalo walki z mocowan ale nie pogielo zaworow? Mechanik twierdzi ze sa proste bo nie przeciekaja....

 

Jesli ktorys z Kolegow naprawia takie silniki bede wdzieczny za porady i podpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dopiero jestem po podobnej przygodzie - sprawa opisana w mojej galerii.

Ktoś Ci się podjął naprawy tego silnika i gwarantuje Ci, że zrobi to dobrze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jezeli trzeba demontowac miske to jak najszybciej: zdemontowac dolne sanki czy wyjac silnik? Moze jakis inny sposob?

Mozna wyjac silnik , mozna zdemontowac sanki-ja luzuje mocowanie poduszek i unosze silnik

czy jest mozliwe aby wyrwalo walki z mocowan ale nie pogielo zaworow?

Tak.Dzwigienka zaworowa jest w jednym miejscu oslabiona fabrycznie wlasnie na okolicznocs takiej awarii jak twoja i to wlasnie dzwigienka ma sie zlamac a zawor ma zostac nietkniety aby nie sciagac glowicy...

I tu mala niespodzianka dzwigienka jest drozsza niz zawor...

Opublikowano

Dzieki za podpowiedzi.

Jesli chodzi o sama naprawe to prowadzi ja kolega ktory jest mechanikiem. To doswiadczony fachowiec starszej daty ktory byl nauczony naprawiac a nie tylko wymieniac. Na elektronice i elektryce zna sie slabo ale silniki i skrzynie biegow pod katem mechanicznym ogarnia bezproblemowo. Ale nie o jego fachowosci jest ten temat...

 

To ze dzwigienki sa tak zaprojektowane to cale szczescie!!!! Ja kupilem kompletna glowice od M57T2 ale wersja 2,5L. Walki, dzwigienki oraz hydrauliczne popychacze sa takie same jak w wesji 3.0 wiec mam caly komplet na wymiane do mojej glowicy. Niestety glowica od 2.5l ma mniejsze zawory wydechowe wiec nie moge jej zalozyc, ale tego bylem swiadomy przed zakupem.Szkoda.

 

Zapadla decyzja o kompletnym wyjeciu motoru. Przy okazji wymienie tylny uszczelniacz walu.

Jako ze mam skrzynie automat to bede musial odkreciec zmiennik momentu od kola zamachowego przed rozdzieleniem silnika od skrzyni. Sa tam jakies pulapki lub na cos szczegolnie zwrocic uwage?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sa tam jakies pulapki lub na cos szczegolnie zwrocic uwage?

Tu Cie nic nie zaskoczy.

Powiedz mechanikowi ze jak bedzie odkrecal zebatke pompy oleju to tam moze byc lewy gwint i nieoznakowana sruba - ja juz w kazdym aucie prubuje prawo lewo bo puzniej dodatkowa robota...

Opublikowano

Czesc

Zerwal sie przy 286 tys.km. Wczesniej nie wykazywal zadnych objawow zuzycia - zadnego grzechotania czy innych niepokojacych odglosow.

Auto tez regularnie serwisowane od nowosci, ostatnie 130 tys. z wymiana oleju co 15 tys. km a nie jak zaleca BMW , ale podejrzewam ze to nie mialo wplywu. Po prostu to nie sa juz te silniki co kiedys ze mozna bylo nalatac 500.000 km i nic sie nie dzialo....

Paradoks polega na tym ze pojechalismy na urlop BMW wlasnie dlatego ze w Peugeot 307 zblizal sie czas wymiany paska rozrzadu i aby nie miec przykrej niespodzianki w trasie pojechalismy Beemka. Jak na ironie zerwal sie lancuch..... :cry2:

Ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo: silnik przejdzie maly remont wiec moze wystarczy na kolejne 200.000!

Opublikowano
Mam teraz na warsztacie M57 po strzale łańcucha i poza dźwigienkami cztery zawory krzywe więc nie ma zasady. W tym przypadku robię wszystko łącznie z panewkami i pierścieniami.

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

215.000 na liczniku a w rzeczywistosci prawie 500.000, silnik rozebrany więc głupota nie wymienić.

 

Wymiana pierścieni przy ściągniętej głowicy to żadna filozofia a komplet goetze na jeden cylinder to max 150 zł. Panewki obowiązkowo przy jakichkolwiek śladach zmęczenia materiału - lepiej zapobiegać niż leczyć. Przy demontażu pompy zawsze wymiana uszczelki pomiędzy smokiem a pompą.

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To przy jakich prawdziwych przebiegach pękają łańcuchy w M57?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym prawdziwym przebiegiem to tu pewnie nikt do końca nie jest pewien, bo nikt nie napisał, że ma auto od nowości.
Opublikowano
To przy jakich prawdziwych przebiegach pękają łańcuchy w M57?

 

Nie ma reguły. Miałem przypadki pękniętych dwóch ślizgów a auto o własnych siłach na warsztat wjeżdżało.

Pozdrawiam

Jacek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To przy jakich prawdziwych przebiegach pękają łańcuchy w M57?

 

Nie ma reguły. Miałem przypadki pękniętych dwóch ślizgów a auto o własnych siłach na warsztat wjeżdżało.

 

Jest możliwość sprawdzenia czy rozrząd jest już na wykończeniu?

Opublikowano

Czesc

Czy ktos moglby podac jakie sa momenty oraz procedura dociagania srub glowicy w tym silniku? Dodam ze sruby maja 217mm dlugosci bo podobno sa dwa rodzaje i moga sie roznic momentami dokrecania.....

 

Z gory dzieki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Momenty , kolejnosc dokrecania i etapy masz podane na opakowaniu srub oraz na opakowaniu uszczelki pod glowice
Opublikowano

Czesc,

Ja wymienilem dwa walki rozrzadu bo moje byly krzywe, glowica dostala 4 nowe zawory (dwa ssace i dwa wydechy), wymienione trzy popychacze hydrauliczne (uzywki, moje byly podejrzane0, 5 szt. dwigienek zaworowych (uzywki), komplet nowych uszczelnien zaworow, docieranie wszystkich gniazd i zaworow oraz planowanie glowicy. Nowe sluby glowicy oczywiscie.

 

Polowa zaworow ktore byly pokrzywione wychodzila ciezko z prowadnic (zgiete trzonki) ale polowa wyszla bez problemu. Zgiecie pozostalych dalo sie ustalic dopiero po wlozeniu w wiertarke stolowa - mialy bicia na boki. Co ciekawe przed rozebraniem nie ciekly po zalaniu kanalow ropa. Mialem jeszcze dwa zawory ktore wychodzily ciezko na skutek rozklepania (uszczerbienia) koncowki trzonka - po delikatnym oszlifowaniu chodzily jak nowe. Prowadnice nie byly wymieniane ze wzgledu na dodatkowe koszty - auto bedzie uzytkowane jeszcze rok wiec nie ma sensu.

 

Prowadnice lancucha wymienione na nowe ale tylko dlatego ze byly w zestawie z lancuchami. Slady zuzycia na starych ledwo widoczne i normalnie bym ich nie wymienial.

Poza tym wymienilem kola lancuchowe (wylamane zeby) walu korbowego i pompy WC. Kolo walka rozrzadu wymienione na nowe bo bylo w zestawie. Jak dla mnie brak widocznych sladow zuzycia, ksztalt zeba i rowki w idealnym stanie na wszystkich kolach.

 

Blok dostal kompletny zestaw nowych uszczelnien. Panewki i pierscienie nie ruszane.

 

Dzis zalozylem glowice i rozrzad . Po probnym kreceniu silnikiem na stole pompa oleju daje cisnienie na caly silnik wiec zostaje zalozenie wtryskow i pokrywy rozrzadu, kolektory, swiece zarowe, itp...

 

W tygodniu bede pakowal silnik z powrotem do auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nowy to chyba w aso :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.