Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wiem ze jest sporo tematow o tym silniku ale nie do konca wiem co zrobic.

Przebieg 155 tys.

Coraz czesciej przy odpalaniu rzezi przez sekunde a potem przez dwie minuty miedzy 1500 a 2200 rzezi i moc spada w tym zakresie. Po 2 minutach jazdy ustaje.

Łańcuch napiety. Co jakis czas sprawdzam.

Czy to lancuch saje takie objawy czy wtryski tez moga.

Napinacz mialem wymieniony rok temu.

Nie wiem co myslec bo z jednej strony przy tym przebiegu łańcuch ti trzeba zmieniac a z drugiej jest napiety jak sprawdzam przez korek oleju.

Siarke i nox kontroluje i wypalam.

Bede wdzieczny za pomoc.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

ja mam n46b20 i u mnie tak chrobotalo przy 155 tys ,falowaly obroty. po przygazowaniu juz nie chribotalo. spadku mocy nie odnotowalem. lancuch byl wymieniony slizg i napinacz i wszystko ustalo.

U mnie slizg byl polamany az powpadal do miski olejowej wiec chyba z powodu slizgu bylo to chrobotanie . lepiej juz wymien ten łancuch przy tym przebiegu.

Opublikowano

Sprawdzanie napięcia łańcucha przez korek to legenda tego forum, w którą niestety i sam uwierzyłem, ale jest to totalna bzdura.

 

U mnie sprawa wyglądała tak:

- silnik podszarpywał głównie w przedziale 2-3k rpm, (kilka razy pojawił się błąd misfire przy mocnym dodaniu gazu)

- terkotanie słyszalne na zimnym silniku przy przejeżdżaniu blisko obok budynków/betonowych płotów z opuszczonymi szybami, głównie na 2 biegu na niskich obrotach

- wyraźne szuranie po zdjęciu plastikowej osłony silnika podczas jazdy oraz na postoju przy delikatnych przegazówkach

- wartość adaptacji dolotowego (Einlass) elektrozaworu vanosa blisko wartości granicznej (okolice 8.5 przy skali -10/+10)

 

Rozrząd wymieniłem jakoś po 190kkm, ale wydaje mi się że powinienem to zrobić znacznie wcześniej.

Wmawiałem sobie że jest ok, bo przecież łańcuch pod korkiem był zawsze napięty do samej wymiany :mad2:

Opublikowano

Jaki masz silnik?

Speawdzalem te adaptacje i jest 7 z kawalkiem na jednym i 8.5 na drugim. Czy to znaczy ze jest juz czas patrzac na te dane? Tam sa jeszcze dwie inne wartosci nie pamietam nazwy ale obydwie po 124.

Oprocz wymienionych objawów zadnych misfire komputer nie pokazal. Rok temu wymienialem uszczelke pod deklem zaworow i lancuch wydawal sie ok. Plastiki od prowadnicy byly w porzadku

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taki jak Twój, jest w profilu. Wszystko wskazuje na rozrząd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

A orientujecie sie czy ta wartosc odchylenia 8.5 na vanosie to juz jest bardzo zle? Jak jest lancuch zmieniony to ile wtedy jest?

A drugie pytanie mam o wtryski.

Diagnozuje auto Inpa i te wartosci smooth running tam gdzie jest od -200 do +200 sa od -20 do +80 na wtryskach. Ogolnie jak sie rozgrzeje jest po okolo 20 na kazdym wtrysku. Lekko silnik sue trzesie. Z tego co czytalem to od wtryskow. Jakie tu powinny byc?

Problem właśnie ze w tym aucie wtryski tez padajai to tez trzeba wymienic jesli chcuec jezdzic kilka lat nastepnych.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

Podbijam moze ktos dzis zerknie? Decyduje o losie mojego auta i bede wdzięczny za podpowiedz jakie te wartosci powinny byc. Lancuch trzeba wymienic ale nie wiem co z wtryskami bo byc moze ten halas nie pochodzi z lancucha tylko ze zle dzialajacych wtryskow...? Zla dawka paliwa i silnik zle chodzi???

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

Od 3 dni nie rzezi. Jutro moge odpalic i zarzezi przy odpalaniu albo i nie. Nagranie tego podczas jazdy bedzie trudne bo to sie dzieje miedzy 1700 a 2200 obrotow i mikrofon tego nie zbierze w kabinie. Od tych 3 dni jednak nie rzezi. Cos sie dzieje na pewno ale jeszcze nie non stop codziennie.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedna osoba nagrywa a druga na postoju dodaje gazu, przy opadaniu obrotów można usłyszeć nieprawidłowości.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

no jak u mnie slizg był rozleciany to pd odpaleniu raz rzezil raz nie rzezil, przy tym przebiegu lancuch i tak do zmiany ,bo potem jak peknie to taniej bedzie drozej.

a obroty i casem nie faluja od czasu do czasu albo ma jakas czasem zwieche przy odpaleniu bo takie objawy tez daje lancuch.

Ostatnio znajomej pekl lancuch w x6 naprawa w aso 20k.

Opublikowano
no jak u mnie slizg był rozleciany to pd odpaleniu raz rzezil raz nie rzezil, przy tym przebiegu lancuch i tak do zmiany ,bo potem jak peknie to taniej bedzie drozej.

a obroty i casem nie faluja od czasu do czasu albo ma jakas czasem zwieche przy odpaleniu bo takie objawy tez daje lancuch.

Ostatnio znajomej pekl lancuch w x6 naprawa w aso 20k.

No wlasnie czasem lekko faluja na jalowym ale obstawialem wtryski. Jak cieply ok poza lekkimi wibracjami drazka biegow-zakladam ze to silnik od wtryskow wibruje-cewki maja rok komplet wymieniłem.

A z opdalaniem faktycznie czasem jest problem natury takiej ze zdarzy mu sie dluzej krecic i odpalenie jest nierównomierne albo bardzo krotko zakreci pol obrotu odpala i zle chodzi przez kilka sekund. To lancuch takie objawy daje?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli przebieg jest oryginalny i wcześniej z rozrządem i wtryskami nic nie było robione to raczej masz obie opcje. Nierówna praca na zimno, która ustaje po rozgrzaniu to na 99% wtryski. Natomiast chrobotania szurania na które temperatura ma mniejszy wpływ wskazują na rozrząd. Było (i pewnie jest nadal) dużo zatartych silników po awarii rozrządu (głównie popękane ślizgi których okruchy zapychają pompę oleju). Reasumując - najpierw wymień rozrząd, bo jego awaria to katastrofa, a potem oceń czy nadal na zimno źle pracuje i zdecydujesz o wymianie wtrysków. Do wymiany wtrysków nie potrzeba specjalnych narzędzi poza INPA do wpisania parametrów nowych. Cena nowych jest zaporowa i wg mnie dopóki odpala i na ciepło jest OK to obserwuj i powoli zbieraj kasę do skarbonki.
Opublikowano

A orientujecie sie jakie te wartosci wtryskow maja byc? Gdzies na angielsko jezycznym forum ktos napisal ze w okolicach zera powinny byc...jak to jest. Tam w Ista jest zakres id -200 do 200.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A orientujecie sie jakie te wartosci wtryskow maja byc? Gdzies na angielsko jezycznym forum ktos napisal ze w okolicach zera powinny byc...jak to jest. Tam w Ista jest zakres id -200 do 200.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

O jakie wartości wtrysków Ci chodzi?

Po wymianie wtrysków na nowe lub inne należy wpisać (zakodować) ich parametry. Każdy wtrysk ma nadrukowane te wartości na korpusie, są indywidualne i robi to producent po testach.

Opublikowano
dexter7d: chodzi o smooth running?

 

ktoś z was ma doswiadczenie z nierówną pracą silnika na zimnym na wtrysku pośrednim?

Tak chodzi mi o wartosci w smooth running...

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

Lancuch wymieniam za dwa tygodnie. Komplet ze slizgami plus ta zebatka mala. Uszczelka pod deklem zaworow, napinacz. Cos jeszcze trzeba wymienic? Co z pompa wody? Jaka firme wybrac przy zakupie lancucha?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

Pompa wody w N43 jest elektryczna i wymienia się nią tylko gdy padnie.

Fabryka wkładała komplet rozrządu SWAG z nadrukowanym znaczkiem BMW - było wiele razy na forum.

Opublikowano

Wyszukanie takiej informacji nie jest latwe. Nie wyswietlaja sie wyniki z nazwa firmy producenta zestawów rozrzadow lancuchow ktora jest polecana. Trzeba by mnostwo watkow od poczatku do przeczytać wiec sorry jesli bylo.

Rozumiem ze Swag zakładac? Z drugiej strony jak na to patrzec??? Fabryka zaklada lancuch ktory sie rozciaga to moze cos innego zakladac??? Co i z innymi firmami??

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.