Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem z BMW E60 530xd automat 2006r.

 

Przy powolnym przyspieszaniu w okolicach 1300 - 2000 obrotów pojawiają się silne drgania całego auta, głównie przy małych prędkościach na biegach 2,3,

Szczególnie odczuwalne są gdy auto jest rozgrzane (przy zimnym nie są tak silne)

Sprawdzane były opony i felgi. Są ok , wał i półośki także.

 

Proszę o pomoc, może ktoś miał podobny przypadek

Opublikowano

Jakie masz opony? Rozmiary... producenci...

 

Kiedy ostatnio byl wymieniany olej w skrzyni ATC 300 ?

 

Byc moze to skrzynia biegów/konwerter.... ale żeby wyeliminować samego xdriva wyciągnij bezpiecznik i sie przejedz. Jak chcesz przy okazji poszaleć to wyciagnij tez od ABS (50amper).

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Dzięki :(

 

Opony 17stki. 225/50. Sprawdzałem je 2krotnie. Dzisiaj jeszcze zauważyłem, że przy powolnym przyspieszaniu czasem falują lekko obroty... Czyli wskazuje na konwerter :/ xdrive sprawdzę tak jak mówisz.

Opublikowano
Olej wymieniałem pierwszy i jedyny raz po kupnie przy przebiegu 128tys. Teraz ma 180. Wcześniej nie był wymieniany z tego co wiem
Opublikowano
Opony 17stki. 225/50

 

Ten sam producent na obydwu osiach ?

 

Jeśli TAK >> czy zużycie bieznika jest w podobnym stopniu na osi przedniej i tylnej ?

 

Dzisiaj jeszcze zauważyłem, że przy powolnym przyspieszaniu czasem falują lekko obroty... Czyli wskazuje na konwerter :/

 

 

Falowanie to zawsze zły objaw. Chociaż nie musi zaraz oznaczać uszkodzenia ;) U mnie np po wymianie oleju w ASB u "speców" wyszło później że brakowało około 6 litrów oleju ;)

 

Na początek wyciągnij bezpiecznik od xdriva. Jeśli masz wersję 231ps to bezpiecznik jest w schowku pasażera 3-ci od lewej jak dobrze pamiętam (30amper). Jeśli 235ps to nie jestem pewien ale bezpiecznik masz w bagażniku po prawej ale nie wiem który nr. Przejedz się śmiało z 10-20 kilometrów, auta w ten sposób nie uszkodzisz ;)

 

Jak szarpania nie będzie to będziemy dalej dumać co zrobić ;) Jak będzie szarpanie to przynajmniej wiesz że to nie od napędu ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Opony ten sam producent i równy bieżnik. Mam wersję 231ps. Sprawdzę jeszcze dziś ten bezpiecznik i napiszę. Wielkie dzięki :)
Opublikowano
Witam,też mam 530xd tyle że e61,też mi szarpało i falowały obrony ,winowajcą był konwerter ,wymiana oleju i konwertera załatwiła sprawe od 40 tys km spokuj.
Opublikowano

Mialem tarke przy przyspieszaniu tak jak Ty

2-3bieg

Po wymianie konwertera (z powodu falowania obrotów) nic sie nie zmieniło

 

Sprawdziłem krzyzaki na obu wałach - były ok

 

Wymiana podpory rozwiązała problem

Opublikowano
Ja regenerowalem w acs Raszyn (wysyłają gdzieś) ale efekt dobry zrobiłem już 15 tyś i jest ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.