Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moją "jedynką" (118d, 2.0, 143KM, 2008, automat). Na czujniku doładowania ciśnienia zbiera mi się taki oto nagar:

 

https://zapodaj.net/4159df63f30ad.jpg.html

 

przez co auto traci całkowicie moc. Byłem już dwa razy na stacji diagnostycznej. Za pierwszym razem, powiedzieli że winą jest dpf, który wycięli. Problem pojawił się znowu, kazali wymienić czujnik, lecz na nowym stało się to samo. Jak myślicie, skąd się bierze ten nagar? W jaki sposób mógłbym to sprawdzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przez ten nalot auto nie ma mocy? wyczyścisz i jest ok tak? Można ograniczyć egr przy pomocy ista, wtedy mniej syfu dostaje się do kolektora. Dpf jest tylko wycięty czy usunięty programowo też? Jakie masz błędy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przez ten nalot auto nie ma mocy? wyczyścisz i jest ok tak? Można ograniczyć egr przy pomocy ista, wtedy mniej syfu dostaje się do kolektora. Dpf jest tylko wycięty czy usunięty programowo też? Jakie masz błędy?

 

 

Tak, jak wyczyszczę czujnik to przez jakieś 300-500 km mam spokój. Auto jest dynamiczne, żadnych problemów z przyspieszaniem i jazdą na wyższych obrotach. Jak nałapie syfu traci moc, powyżej 50km/h nie chce przyspieszać agresywnie, skrzynia biegów (automat) nie zrzuca biegu jak powinna, kręci do 3,5tyś obrotów, po czym zmienia od razu 2-3 biegi w dół.

Dpf usuwany był na bardzo dobrej stacji diagnostycznej, tak więc myślę że nie powinien być problemem. Po wycięciu dpfa, gdy problem powrócił, pojechałem znowu na stację i komputer wykrył tylko błąd tego czujnika, który wymieniłem. Problem powrócił ponownie. Dodam, że auto kupiłem niedawno i być może miało wcześniej taki defekt.

Ograniczenie egr, bądź jego całkowite zaślepienie powinno pomóc? Czy problemem może być turbina?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zalecam całkowitego zaślepienia w tej wersji ale spokojnie mozna ograniczyć. Czujnik ciśnienia jakiej firmy kupiłeś? Nie masz w planach wymiany świeć żarowych? Bo w takim przypadku proponuję porządnie wyczyścić kolektor dolotowy, syfu tam nazbierało się już na pewno dużo, ograniczenie egr spowoduje, że nie będzie już tak osadzał się, ale ten co jest warto usunąć przy okazji jakiejś pracy wymagającej jego demontażu. Jeżeli problem znika po wyczyszczeniu czujnika to właśnie w tym szukałbym przyczyny.

 

Nie cytuj jak piszesz bezpośrednio pod, tylko użyj "odpowiedz".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.