Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
No cóż mam napisać, jak już nikt nie pisze. No napiszę, że nie mam pojęcia :) Mogę za to napisać, jak zachowuje się KME Diego w V8 - normalnie.
Kai
Opublikowano
[...]bo ja po założeniu gazu mam problem z benzyną

 

No to rozwiń temat...

 

Przypuszczam, że masz źle ustawioną instalację. Na LPG jest ok, a jak przełączysz na Pb, to nie idzie równo, dławi się, jest słaby albo inne takie.

Kai
Opublikowano

trafiłeś. na gazie ok ale na benzynie dławi się. jak jest zimny to prz lekkim naciśnięciu pedału obtory jeszcze spadają i silnik szarpie i tak delikatnie naciskając można dojść do końca gazu a obtory stoją w zakresie 500-1000. po jakimś czasie zaczyna rewagować na pedał ale to nie jest to. druga sprawa to to że nie ma mocy przy max otwarciu przepustnicy przez co kickdown nie spełnia swojej roli. dopiero w momencie odpuuszczenia pedału do jakiegoś poziomu zaczyna iść. na gazie wszystki jest ok więc nie wiem gdzie szukać problemu.narazie nie chciałem rozciągać tematu bo muszę poświecić trochę czasu i gotówki na sprawdzenie samochodu w serwsie ale brak jednego i drugiego.

jeżeli masz jakiś pomysł na to co się dzieje to będę wdzięczny, ewentualnie może wiesz co należałoby najpierw sprawdzić doby się nie pakować w niepotrzebne koszty

Opublikowano
Witam moze i ja cos sie dowiem ciekawego.U mnie jest podobnie na gazie chodzi cacy ale na benzynce pojawily sie problemy szarpie przymula nie wchodzi plynnie na wysokie obroty. dodam ze przed regulacja gazu na benie chodzila idealnie.DO KAI mozesz doradzic cos co ma regulacja gazu do pracy silnika na benzynce :mad2: Jak dobrac sie gazownika do dupy zeby w koncu ustawili instalke tak jak powinni.Moja instalka to ElpiGaz 2 generacja z Voila plus.Doradzcie cos. Dodam ze kable ,swiece sa nowe krokowiec wyczyszczony przeplawka tez nowe filtry.
NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano

Tak jak napisal Kai na 99,9% z problem lezy tylko i wylacznie w zle ustawionej instalacji LPG. Szkoda waszego czasu i pieniedzy na jakiekolwiek serwisy i diagnostow.

 

Z doswiadczenia widze ze doczekac sie poprawnej regulacji u 75%

instalatorow to tylko pobozne zyczenia - trzeba po prostu udac sie do kogos kto ma o tym pojecie i problemy z benzyna znikna. Fakt ze moze byc trudno "rozpoznac tego wlasciwego" jezeli samemu nie ma sie akurat o tym zielonego pojecia albo bardzo blade (absolutnie nie twierdze ze kazdy ma sie na tym znac - krew mnie tylko zalewa jak widze ludzi ktorzy zyja z czegos o czym tak na prawde nie maja pojecia a do tego wydaje im sie ze pozjadali wszystkie rozumy )

 

Swoja droga ostatnio mozna calkiem normalnie zyc poprawiajac tylko to co spartolili inni jesli chodzi o instalacje LPG :)

Opublikowano

Słuchajcie, jednym z tricków, które zalecam tym, którym gazownicy nie chcą wyregulować instalacji, to podejście do tematu "od tyłu". Trzeba się poświęcić, zrobić reset DME (wyszarpać na chwilę wtyczkę ze sterownika silnika), a potem pojeździć na benzynie parę dni. Jeżeli jest wszystko ok, to mamy pewność, że silnik jest wolny od usterek. Wtedy z takim autem jechać do gazownika i powiedzieć, że nie da się na gazie jeździć. Będzie to fakt przez pierwsze parę minut (tak, jak jazda na benzynie po długim jeżdżeniu na gazie), zanim sterownik się zaadaptuje.

 

Ogólnie nie dajcie się zrobić w balona. To SIĘ DA ustawić. Trzeba poświęcić temu trochę czasu, ale potem jeździ się idealnie.

 

Nie wiem, jak jest w elpigazie, ale w KME bez czujnika kalibracyjnego nie ma mowy o regulacji i kropka. Jeżeli ktoś Wam próbuje wcisnąć kit, że już powinno być lepiej, to powiedzcie, że nie ma być lepiej, tylko niezauważalnie w porównaniu z jazdą na Pb.

 

Gdybyście mieszkali gdzieś w poblizu mnie, mieli KME, a ja trochę czasu, to możemy udowodnić gazownikom, że się da (jeżeli nie spartolili instalacji).

Kai
Opublikowano

Ja miałem to samo po założeniu instalacji. Gazownicy nie zrobili mapy i nic nie wyregulowali i jeździli autem przez jeden dzień na LPG na nie wyregulowanej instalce, komp benzynowy złapał złe nastawy i nie jeździło na benzynie.

 

Podobno zresetowali kompa benzynowego i gazowego oraz przeprowadzli jeszcze raz ustawienie komputera LPG (autokalibracja + mapa + modelowanie) to wróciło do normy (aczkolwiek mapę i tak muszę po nich poprawić).

Opublikowano

Sluchaj KAI jak przydusic gaziarza do sciany od czego musi zaczac bo tak jak pisalem przed regulacja LPG na benzynce chodzil idealnie :mrgreen: a tu masz babo klopot

:duh:

NIE MA JAK 192 KM
Opublikowano

krew by to zalała Panowie.

w dniu dzisiejszym fyłem z samochodem na sprawdzeniu komputerowym i wszystko ok. najdziwniejsze było to że komp nie miał żadnych błędów po założeniu gazu poza sondami lambda/ jednak po odpaleniu samochodu komputer pokazywał że pracują prawidłowo w zakresie 0-0,5V/

I cóż z tego że nie pokazuje błędów skoro samochód nie chce iść. przy dużym obciążeniu na wyższych obrotach potrafi odciąć zapłon po czym znowu wraca.

proszę poradźcie mi coś lub dajcie namiar na konkretnego mechesa.

KAI jak zrobić reset DME i co to wogóle jest.

Dzięki za odpowiedź

Opublikowano

I cóż z tego że nie pokazuje błędów skoro samochód nie chce iść. przy dużym obciążeniu na wyższych obrotach potrafi odciąć zapłon po czym znowu wraca.

 

To nie zaplon odcina - to sterownik LPG dostaje glupawki kiedy czasy wtrysku benzyny z powodu zbyt ubogiej mieszanki wydluzaja sie tak, ze wtryskiwacze nie zdazaja sie zamknac a juz czas na kolejna porcje paliwa... takie same problemy ma instalacja KME jezeli zle sie ja wyreguluje.

Opublikowano

Może przy podłączaniu odcięcia wtryskiwaczy nie zadbali o odpowiednie ich zaizolowanie, albo spieprzyli coś w tym miejscu. Elektronika jest czuła na wilgoć. W sumie tylko jedna wiązka ze sterownika do Stelli ingeruje w elektronikę silnika i jest to właśnie odłączenie wtrysków. Reszta to podłączenie do czujników. Może być też gdzieś zimny lut w okolicy czujnika położenia wału lub innego takiego ustrojstwa. Trudno wróżyć z fusów, ale na twoim miejscu sprawdziłbym wszystkie przewody od instalacji i te, które przecieli gazownicy. Niestety to bardzo pracochłonne ale napewno będziesz miał pewność, że masz dobrze założoną instalkę.

A tak poza tym, to jestem ciekawy czy pociągnęli Ci przewody elektryczne do wielozaworu na przewodach gazowych (rurkach miedzianych). Prawie większość gaziarzy robiących auta na sztukę odwala taką manianę. Sprawdż też, czy każdy przewód gazowy jest oddalony o 30cm od układu wydechowego. Jeżeli nie, to zostaje tylko reklamacja.

Opublikowano

w takim wypadku co może być powodem zbyt ubogiej mieszanki? zwracam uwagę na to że problem ten występuje na benzynie i powiem szczerze żę po zapachu spalin można wnioskować, że mieszanka jest zbyt bogata.

wowiedzcie mi przy okazji co to jest wypadanie zapłonów, jaki jest ich powód i jak to usunąć

Opublikowano
Jeżeli czuć benzynę to oznacza, że nie przepala jej. Wypadanie zapłonów pojawia się gdy jest za słaba iskra lub jest źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu. Przyczyn takiego stanu może być sporo, ale na komputerze wszystko powinno wyjść.
Opublikowano

Witam Wszystkich

problem ten występuje we wszystkich samochodach ze starszą inst gaz.

Ponieważ po przełączeniu z gazu na benzynę komputer chce dozować domyślną dawkę paliwa (czas otwarcia wtryskiwaczy) a jednocześnie w przewodach gazowych między parownikiem a mikserem, jak również w samym kolektorze dolotowym pozostaje jeszcze gaz zasysany do silnika wraz z benzyną, sonda lamda czyta bardzo bogate paliwo-komputer skraca czasy wtrysku no i nie ma mocy-komputer przyjmuje te wartości jako obowiązyjące i kłopot gotowy, trzeba restartować komputer...przez jakiś czas dobrze...a potem znów. Doraźny ratunek to możliwie krótki przewód między parownikiem a mikserem, mikser możliwie blisko kolektora, silnik krokowy inst LPG moźliwie blisko miksera co zmniejsza ilość gazu pozostającego w układzie po przejściu na benzynę. Dobrze jeśli można przełączać "only gaz i only benzyna" (NIE automatyczne przejście po osiągnięciu obrotów temperatury etc...)i odpalanie ciepłego silnika na gazie. odpał na benzynie dopiero podłuższym postoju np. po nocy.

Ja tak robiłem...miód i wino piłem... było dobrze.

Pozdro :cool2:

Michał 750
Opublikowano

wszystko OK Michał ale opisane sytuacje dotyczą instalacji sekwencyjnej. ponadto tak jak pisałem wcześniej byłem na badaniu, które o dziwo nie wykazało żadnych błędów nawet po założeniu instalacji jedynie błędy sond.

dzisiaj najprawdopodobniej odepnę komputer gazowy żeby sygnał do wtrysków benzynowych nie szedł przez niego zobaczymy co to da. w chwili obecnej pozostaje mi jedynie liczyć na poprawę.

Opublikowano
Lovato do swojego komputera gazowego wbija jakieś dane w przypadku niektórych samochodów i problemy znikają. Może w elpi też trzeba zrobić jakiś upgrade firmwaru? Tu niestety nie mogę posłużyć rzetelną informacją. Pozdro M
Michał 750
Opublikowano

witam ponownie. jak pisałem wcześniej byłem u mecvhesów którzy jednak nie odpieli całkowicie komputera ale odcieli prąd od instalacji i potrzymania pamięci. no i pomogła, a przynajmniej nie strzela na benzynie i bez problemu pali. został natomiast opisywany przeze mnie problem z mocą przy max wychyleniu pedału gazu/ może ktoś ma pomysł?/

zobaczymy co sie stanie przy ponownym podłączeniu zasilania gazu.

opiszę to jak coś będzie zrobione

Opublikowano

Fakt wystarzcy wyjąć bezpiczniki ECM i MEMORY i mamy to samo. Przdtem podałem sposób okrutny ale skuteczny, rozprogramowujący nawet radi jeśli nie ma podtrzymania. :dance:

Pozdro

Michał 750
Opublikowano

No jak na benzynie strzela to musi być niezła jazda.

A ci Twoi fachowcy sprawdzili świece, kable, kopułkę, palec rozdzielacza?

Ja bym wziął te elementy pod lupę. :doh:

Pozdro

Michał 750

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.