Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

Najbliższe dni to oglądanie paru sztuk 740. Zazwyczaj będą to modele z lat 1995-1996 (M60) ze względu na ograniczenia gotówkowe :-).

Jest to moje pierwsze BMW i kompletnie sie nie znam na tej marce tym bardziej na E38. . Jesli ktoś może mi podac jakies wskazówki na co konkretnie zwracac uwagę w tych konkretnie modelach będę bardzo zobowiązany. Mam tu na mysli np. początek końca automatycznej skrzni , czy silnika. Rzeczy typu: nie wybite amortyzatory, geometria , szpary między elementami blacharskimi to wiem , normalka jak w każdym aucie. Wiem że lepszy by byl silnik 4.4 ale niestety w tej sytuacji rządzi portwel :-). Oczywiście jeśli auto po wstępnych oględzinach będzie OK to i tak raczej wybiore się do ASO na dokladne sprawdzenie. Dobra myśl czy odradzacie.

Decyduję się na 740 a nie na np. 728,730 bo jak juz ma palic tyle tej benzyny to niech chociaz dobrze jedzie :)

 

Wszelkie wskazówki mile widziane :

 

pzdr

Krzysztof Krawczyk

Opublikowano
... a poczytaj Krzysiu drugi temat od góry - to jest stałe i tam dopisują rady dot wszystkich modeli a potem będziemy rozwiewać pozostałe wątpliwości , a co do modelu to :cool2: ale pewnie ilu użytkowników się odezwie tyle opini będzie :mrgreen: ...
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
... a poczytaj Krzysiu drugi temat od góry - to jest stałe i tam dopisują rady dot wszystkich modeli a potem będziemy rozwiewać pozostałe wątpliwości , a co do modelu to :cool2: ale pewnie ilu użytkowników się odezwie tyle opini będzie :mrgreen: ...

 

a czytalem czytalem pare razy jako lekture do poduszki. Ale pewnie z tymi opiniami masz rację ;-)

Opublikowano
ja mam 750ke i jedyną jej wadą jest że instalacja gazowa kosztuje dwa razy tyle co do 740 z tym ,że ja nie mam gazu śmigam na benzynie mam ją rok i niema tragedi ze spalaniem pali średnio litr więcej od 740 za dni pare zmieniam ją na młodszą ale też 750ke bo to fajnie jedzie czterdziestka też nie jest zła ale to nie to co pięćdziesiątka różnica 100 nm jest wyczuwalna ja ci mówie a ty rób jak chcesz
BMW sie nie psuje
Opublikowano
Ja polecam M62 chociazby ze wzgledu na skrzynie steptronic :!:
Opublikowano

jemu chodzi o koszty, wiec m62 niestety odpada

 

mi sie wydaje ze kupujac 95 rok

to bedziesz musial miec naprawde szczescie zeby zawieszenie bylo ok

chyba ze poprzedni wlasiciel wymienil, ale po co by sprzedawal :)

 

na zawieszenie trzeba zwrocic szczegolna uwage poniewaz sa to drogie rzeczy w tym aucie, amor wahacz to 700zl sztuka, zamienniki oczywiscie

 

klocki, tarcze pewnie tak samo beda do wymiany, przyzyczaj sie do cen x2 w porownaniu do inncyh normalnych aut :)

 

no i podstawa to skrzynia, to sa gigantyczne koszty w porownaniu do tego ile chcesz przeznaczyc na auto, jak ci padnie skrzynia to sie pewnie zalamiesz

 

nie moze nic szarpac

 

 

sprawdz tez dokladnie elektronike, czy klima dziala, czy nie chlodzi czasem goracym powietrzem :), czy dzialaja wszystkie przelaczniki elektryczne

 

to sa niby pierdoly ale bardzo drogie rzeczy, przykladowo mi sie zwalil przelacznik do przesuwania siedzenia pasazera, czekam na niego juz 2 tydzien, scigaja go az z monahium

koszt 800zl netto za ten badziew

 

sprawdz czy silnik rowno chodzi

 

sprawdz czy nic nie stuka z tylu, czy po dluzszej jezdzie nie syczy po wyjeciu korka paliwa, jak syczy to 1100zl zaplacisz w aso

 

jakies filtry tam sa, czy odpowietrzniki i cisnienie oparow benzyny wygina scianki baku tak ze slychac pukanie i moze nawet rozwalic bak

bylem w szoku, ale w aso to potwierdzili, zaspiewali mi 1110zl za czesci zeby to naprawic

 

 

a i bardzo wazne, wydech,

obejrzyj pod spodem go dokladnie. popukaj

czy czasem nie jest dzurawy

zamiennikow nie ma, jedynie zostaje rzezba albo kosmicznie drogi oryginal

 

 

w polsce te auta na sprzedaz sa z regoly zaniedbane, a z niemiec na handel sciagaja najwieksze padaki bo takie sa tanie wiec miej sie na bacznosci

 

wal od razu do aso na kompletne sprawdzenie i test elektroniki

 

generalnie kazda czesc w tym aucie jest droga, a kupno starszego egzemplarza stosunkowo tanie... wiec naprawde trzeba uwazac

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
jemu chodzi o koszty, wiec m62 niestety odpada

 

mi sie wydaje ze kupujac 95 rok

to bedziesz musial miec naprawde szczescie zeby zawieszenie bylo ok

chyba ze poprzedni wlasiciel wymienil, ale po co by sprzedawal :)

 

na zawieszenie trzeba zwrocic szczegolna uwage poniewaz sa to drogie rzeczy w tym aucie, amor wahacz to 700zl sztuka, zamienniki oczywiscie

 

klocki, tarcze pewnie tak samo beda do wymiany, przyzyczaj sie do cen x2 w porownaniu do inncyh normalnych aut :)

 

no i podstawa to skrzynia, to sa gigantyczne koszty w porownaniu do tego ile chcesz przeznaczyc na auto, jak ci padnie skrzynia to sie pewnie zalamiesz

 

nie moze nic szarpac

 

 

sprawdz tez dokladnie elektronike, czy klima dziala, czy nie chlodzi czasem goracym powietrzem :), czy dzialaja wszystkie przelaczniki elektryczne

 

to sa niby [bAD] ale bardzo drogie rzeczy, przykladowo mi sie zwalil przelacznik do przesuwania siedzenia pasazera, czekam na niego juz 2 tydzien, scigaja go az z monahium

koszt 800zl netto za ten badziew

 

sprawdz czy silnik rowno chodzi

 

sprawdz czy nic nie stuka z tylu, czy po dluzszej jezdzie nie syczy po wyjeciu korka paliwa, jak syczy to 1100zl zaplacisz w aso

 

jakies filtry tam sa, czy odpowietrzniki i cisnienie oparow benzyny wygina scianki baku tak ze slychac pukanie i moze nawet rozwalic bak

bylem w szoku, ale w aso to potwierdzili, zaspiewali mi 1110zl za czesci zeby to naprawic

 

 

a i bardzo wazne, wydech,

obejrzyj pod spodem go dokladnie. popukaj

czy czasem nie jest dzurawy

zamiennikow nie ma, jedynie zostaje rzezba albo kosmicznie drogi oryginal

 

 

w polsce te auta na sprzedaz sa z regoly zaniedbane, a z niemiec na handel sciagaja najwieksze padaki bo takie sa tanie wiec miej sie na bacznosci

 

wal od razu do aso na kompletne sprawdzenie i test elektroniki

 

generalnie kazda czesc w tym aucie jest droga, a kupno starszego egzemplarza stosunkowo tanie... wiec naprawde trzeba uwazac

 

Taki to juz urok drogich , luksusowch limuzyn po latach :cry2: :cry2:

Ale jestem dobrej myśli . Napewno jak już cos upatrzę to pojade do ASO.

Zawsze to lepiej jak juz jakiś "fachowiec" spojrzy chlodnym okiem na autko. Jaki moż byc koszt takiego sprawdzenia w ASO, podjrzewam że pewnie kolo 300 zl ?

 

pzdr

KK

Opublikowano

bmw ma tez to do siebie,ze drobiazg powoduje duze pseudo problemy-przyklad;

padl mi przeplywomierz-efekty;wysokie spalanie,smrod nieprzepalonego paliwa,skrzynia ciezko biegi przerzucala(w styczniu wymieniana na regenerowana w aso,wiec nowa prawie),silnik pracowal nierowno-wymienilem i wszystko wrucilo do normy i pieknie chodzi.

co do skrzyn-to maja zywotnosc srednio 250tysiecy(opinia z aso i forum)jezeli sa regularnie serwisowane z wymiana filtra i oleju(filtr 320zlotych)

Opublikowano

Kup sobie 99 rocznik lub pozniejszy w automacie, ja tez nie mialem kasy jak kupowalem i kupilem 95, a najezdzilem sie zeby sensowna znalezc kupe czasu - same podroze mnie z 1500 zeta kosztowaly, a wlasciciele tak sciemniaja jesli chodzi o wypadkowosc - pytasz 3 razy przez telefon czy bezwypadkowa, a pozniejsz przyjezdzasz z elektronicznym czujnikiem, a gosc robi oczy jak spodki i slusznie, bo maska i dach z marmuru ;-). Poszedlem na kompromis i wzialem pierwsza, ktora miala dobra blacharke i dobrze chodzil silnik, ale teraz od razu bym zamienil na znacznie nowsza i w automacie. 6-biegowy manual nie przystaje do mojego charakteru.

A co do rad: Praktycznie w kazdej bedziesz musial wymienic hamulce i to w calosci (koszt do 2tys) no i oczywiscie zawieszenie, ktorego nikt nie robi jak zamierza sprzedac i tez koszt moze byc 1000 do 3000 zl i nie licz na to ze na naszych drogach raz zrobisz i juz bedzie cacy - co jakis czas ciagle cos wymieniam w zawieszeniu. Nie kupuj tez szpachlowanych fur, jak ci mowia ze byla tylko otarta troche z kazdej strony i dlatego magnes sie nie przykleja ;-) to od razu ja bym uciekal, bo za 3 lata moze ta fura wygladac jak 15 letni polonez caro. No i test elektroniki jak najbardziej jak nadmienili koledzy, blad poduszki wynikajacy z niestykajacego czujnika zajecia siedzenia itp jest czesty, ale lepiej to sobie sprawdzic, bo takie wyjasnienie uslyszysz od kazdego sprzedawcy.

Aha i nie przejmuj sie polamana oslona fotela kierowcy (ten plastik na dole) bo w serwisie koszt 50-70 zeta o czym sie niedawno doinformowalem.

Ogolnie liczac gaz sekwencyjny i wymiane tylnych swiatel na krysztaly to dorzucilem z 10 tys do ceny zakupu.

 

 

Pozdrawiam

 

Galen

Opublikowano

Taki to juz urok drogich , luksusowch limuzyn po latach :cry2: :cry2:

Ale jestem dobrej myśli . Napewno jak już cos upatrzę to pojade do ASO.

Zawsze to lepiej jak juz jakiś "fachowiec" spojrzy chlodnym okiem na autko. Jaki moż byc koszt takiego sprawdzenia w ASO, podjrzewam że pewnie kolo 300 zl ?

 

pzdr

KK

 

Niestety ceny chyba raczej od 400 w gore sa jesli chodzi o pelne sprawdzenie. Przynajmniej tak mi w Warszawie rzekli jak ja szukalem. Tak ze jakbys zamierzal kilka sprawdzic to sprawdz i moja ;-P taki darmowy przegladzik to w sumie fajna sprawa....

Opublikowano

no ta oslona to standart

 

tez mialem peknieta ale sie zdzwilem ze tylko 70zl kosztuje w aso :)

 

po kupnie dodaj sobie 1200-1500zl na nowe tylnie swiatla + oprawki na zarowki

 

i jakies 300zl na nowe przednie klosze, odswierzysz auto :)

 

stare swiatla sa brzydkie, matowe, ale z tego co wiedze na miescie malo komu to przeszkadza :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Witam! :D

 

Bardzo dobrym (i pewnym źródłem) na 7ke w dobrym stanie jest forum 7er.com - niemieckie. tam mają wycackane i przede wszystkim w dobrym stanie samochody. :cool2: Chętnie pomogę.

 

Zdradź może jedno: Jaką kwotę chcesz/możesz przeznaczy??

 

@Marcin978

 

jak tam pukanie w baku ? Naprawione ;)

 

 

Pozdrawiam,

Arek

Opublikowano

jeszcze nie naprawione :)

 

moze w poniedzialek odbiore

 

auto stoi w aso bo czekaja na przelacznik do przesuwania siedzenia, bo przy okazji zlecilem im zeby to wymienili bo mi nie laczyl

 

nie mieli nawet na magazynach w niemczech w berlinie i ponoc sciagaja gdzies z monahium

 

ale zlokalizowali pukanie i potwierdzili ze to te filtry, czy odpowietrzniki w ukladzie paliwowym :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
w tym momencie chciałbym złozyć protest dotyczący nieuczciwych sprzedawcuw chce sprzedać moją 750ke w bardzo bogatym wyposażeniu i 3 tygodnie temu wymieniłem amory przód bilsztain klocki przód textar nowy oryginalny akumulator z BMW. miesiąctemu pompe wody. 3 mies temu pompe paliwa.no ijeszcze szkła xenonu bo były matowe i jeszcze inne pierdoły kture mie wkużały o i jeszcze kierunki na białe p+tył i ja nie jestem uczciwy?
BMW sie nie psuje
Opublikowano

a czy ktos napisal ze wszyscy co sprzedaja e38 sa nieuczciwi?

 

ty jestes najwyrazniej w mniejszosci

 

a z tym litrem wiecej od 740 to zbyt optymistycznie powiedziane :)

dane fabryczne mowia o ponad 3l roznicy przy jezdzie miejskiej

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Ja dla kupującego "7" mam następujące rady:

 

- dokładnie posłuchać pracę silnika (V8 - równa i statyczna), sprawdzić wycieki oleju na bloku i pod autem (zwracać uwagę czy silnik nie był myty przed oglądaniem)> po testowej jeździe odczekać 30 minut i sprawdzić stan wody w chłodnicy (uszczelka pod głowicą);

 

- druga sprawa - skrzynia automat - dokładnie sprawdzić , szczególnie kickdown a później każde przełożenie oddzielnie i wsteczny;

 

- zawieszenie w stacji kontoli pojazdów - 50 zł > to jedna z droższych spraw zaraz po skrzyni i silniku;

 

- poduchy - każda usterka poduchy (czyli nie gasnąca dioda to potencjalnie pułapka);

 

- karoseria i lakier - można zrobić test ale blachy to jedno z tańszych rzeczy w tym aucie i co ważne to zawsze zdążysz zrobić a będziesz dalej jeździł a jeżeli padnie mechanika ... Sam np. mam parę niedoróbek ale się tym nie przejmuje bo przed odświeżeniem lakieru dorobie sobie ubytki i blahcarskie poprawki !!

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
nigdy mi nie zeszła mi do 10 l na sto ani też nie wzieła 19 w miescie. najmniej spaliła mi 11,5 w trasie, w mieście najwiecej 16 a średnio pokazuje 13
BMW sie nie psuje
Opublikowano

w danych z forum jest ponad 3l roznicy przy jezdzie miejskiej miedzy 740 a 750

 

bociangsm, moim zdaniem masz za niskie opony do tych felg z tej 740

bo cos tak jakby szorowala po ziemi

 

 

a juz doczytalem, obiznyles zawieszenie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Moja wg komputera:

 

Miasto 14,4-14,6l jazda dosc dynamiczna, na skrzyzowaniach zawsze pierwszy, przyspieszam dosc szybko do 80km/h i ta predkosc utrzymuje jesli da sie nia jechac po danej drodze.

 

Trasa 11,5-12,1 przy predkosci 160-190km/h

 

Na ile mozna ufac komputerowi? :)

 

EDIT: Sorry, nie zauwazylem ze chodzi o E38; mam E2

CB: 161BD221
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.