Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Już pisałem, 318d z porządnym remapem i jest świetnie, osiągi porównywalne do 320d 184kM.

Tylko w realu przekonują się o tym tylko Ci, którzy działają...

 

PS. Mam 118d+ i wiem co mówię.

Ten "+" to PLUS i oznacza terapię wzmacniającą...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
a ja jestem z Jeleniej, dojeżdżałem f20 184 km manulem 48 kilometrów do pracy po wąskich i krętych drogach (dość szybko), a teraz tą samą trasę pokonuje f20 184 km w automacie i nigdy bym się z powrotem nie zamienił.
  • Moderatorzy
Opublikowano
3 lata jeździłem f20 120d w manualu. Razem z pakietem performance 200 km / 420 nm. Nigdy więcej manuala. Nie rób tego błędu, serio. Co rok objeżdżam jakieś pasmo w alpach i nigdy nie zgrzalem hamulców ani nic z tych rzeczy z automatem, już samo przełączenie gałki „na lewo” powoduje piękne redukcje nie wspominając o trybie manualnym. Czasem warto olać swoje bezpodstawne uprzedzenia.
Opublikowano

:) coraz bardziej mnie nakrecacie pozytywnie do tego automatu.

 

Ok. To jakie sa minusy automatu i tego automatu? Zaraz moderator odezwie sie, ze mamy dyskusje nie w temacie;)

 

I drugie pytanie w takim razie Waszym zdaniem czy ta oferta whttps://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-0-diesel-salon-polska-aso-pierwszy-wl-r-cars-warszawa-ID6z3mVL.html jest interesujaca, bezpieczna i warta swojej ceny?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Załatw Vin, załóż nowy temat...

Co oczywiście nie zwalnia Ciebie (jak każdego rozumnego kupującego) z prawidłowej weryfikacji deklaracji sprzedającego.

PS.

Pamiętaj, że bezwypadkowości auta NIE sprawdzamy czujnikiem lakieru...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

minus to wymiana oleju przy ok 120kkm a potem co 60kkm - zalecana przez inne warsztaty, choć ASO twierdzi że bezobsługowe. Więcej nie widzę...

 

kupiłem F34 tylko dla tego automatu (i paru innych powodów) ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A plus to brak drogiego sprzęgła z kołem dwumasowym oraz wielce prawdopodobny lepszy stan całej mechaniki napędu (silnik, wał, most, układ wydechowy, mocowanie napędu itp., itd.)

Biorąc pod uwagę zakup BMW używanego - to świeże i zadbane F30 z automatem w dłuższej perspektywie jest raczej tańsze w kosztach niż z manualem.

Pod warunkiem zakupu auta sprawnego, prawidłowo obsługiwanego, z względnie normalnym przebiegiem, niecofanego i dalej dobrze prowadzonego serwisowo.

PS1.

Gorzej ma pierwszy właściciel - za automat musi dopłacić...

PS2.

Pomijam komfort i jakość jazdy czy fakt, że manual bardziej pasuje (za przeproszeniem) do podmęczonego życiem Forda czy Toyoty, niż do nowożytnego BMW.

PS3.

Tak dobry automat jest naprawdę w niewielu markach, i BMW ze skrzynią ZF jest raczej chlubnym WYJĄTKIEM na rynku...

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dalej dobrze prowadzonego serwisowo.

Tu jest problem, bo 99% "świeżych" aut jest serwisowanych w aso i przy interwałach (jeżeli w ogóle są interwały, tu mam na myśli skrzynię) niewiele mających wspólnego ze stwierdzeniem "dobrze prowadzony serwisowo".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz całkowitą rację, też tak uważam.

Starałem się to we wcześniejszych wypowiedziach przekazać.

BMW z automatem trzeba kupować roztropnie, następnie prowadzić serwis automatu prawidłowo, mając świadomość grzechów (niestety) popełnianych przez ASO.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to prawda ale pisałem Ci że moje auto sprowadzałem sam i dla rodziny, jest w rodzinie od 3lat i ma przebieg 55tys km więc na milion % nie jest gniotem. Przyjmuję że kolorystyka jest dla Ciebie do bani więc po temacie

 

320SI - wierzę Ci jak nikomu innemu tylko ten kolor

 

 

Wyszukałeś 318d a nie tylko 320d :)

 

 

Muszę Ci to powiedzieć - Twój wybór manuala w BMW, które ma tak cudowne automaty TO POWAŻNY BŁĄD.

BARDZO POWAŻNY !

I uwierz mi, wiem co mówię....

 

Wierzę Ci - nie spotkałem osoby która ma doświadczenie w automacie i narzekałaby. Ja na szczęście chyba nie mam doświadczenia więc nie wiem czego żałować :) A tak poważnie kupuję mocnego diesla aby jeździć oszczędnie ale też mieć frajdę z jazdy i z właściwości trakcyjnych. Pochodzę z gór sowich - kiedyś centrum rajdowe w Polsce. Nie wyobrażam jeździć sobie po tych lub innych góra nie redukując sobie przed zakrętem :) a sekwencja w automacie nie wiem jak by się wówczas sprawdziła.

 

Jako miłośnik motoryzacji, rajdów, wyścigów, znam twoje okolice, a sam mieszkam na Podbeskidziu, gdzie fajnych górek, zakrętów nie brakuje (Przegibek, Salmopol itp.).

Manual ok, ale przejedź się ze skrzynią autamatyczną sportową z łopatkami przy kierownicy (sam mam F30 320 xD z taką skrzynią biegów, w pakiecie M i hamulcami M i w dodatku z M Performance Power Kit). Auto nie jest demonem predkości, ale skrzynia fenomenalna, łopatkami zredukujesz bieg i frajda ogromna na sport plus biorąc pod uwagę moc oczywiście...

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Nie znam sie zupełnie na skrzyniach automatycznych, nie znam ich obsługi itd. Zauwazylem ze w f30 sa chyba 3 rodzaje skrzyn automatycznych. Ktore sa lepsze i dlaczego?

 

Czy zuzycie paliwa w automacie i manualu jest porownywalne?

Czy można zarzucić autem na recznym przy automacie? Jak to sie robi?

Czy przy automacie mozna hamować silnikiem jadac np. w gorach w dół? Jak to sie robi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to 3 rodzaje skrzyń?

Ja mam 8mio biegowy automat i przy 120km/h obroty są poniżej 2000.

Przy moim- tak można hamować silnikiem, a co ciekawe ma też opcje biegu wolnego (luzu)...

 

Sent with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po mojemu 2, zwykła i sportowa, ale zaraz ktoś pewnie potwierdzi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czy można zarzucić autem na recznym przy automacie? Jak to sie robi?

Jak czytam coś takiego w połączeniu z 320d to mam wrażenie, że "będzie Pan niezadowolony". Tobie potrzeba silnika R6 a nie R4.

Opublikowano
Czy można zarzucić autem na recznym przy automacie? Jak to sie robi?

Jak czytam coś takiego w połączeniu z 320d to mam wrażenie, że "będzie Pan niezadowolony". Tobie potrzeba silnika R6 a nie R4.

 

Mam tu na myśli głównie na śniegu gdzie trzeba np. szybko nawrócić.

Opublikowano
Czy można zarzucić autem na recznym przy automacie? Jak to sie robi?

Jak czytam coś takiego w połączeniu z 320d to mam wrażenie, że "będzie Pan niezadowolony". Tobie potrzeba silnika R6 a nie R4.

 

Niekoniecznie. R4 jest krótsze i zazwyczaj lżejsze, dzięki temu auto jest lepiej wyważone i bardziej neutralne w zakrętach. Przy codziennej jeździe jest to bez znaczenia, w sytuacjach granicznych wyraźnie zauważalne. Na temat F30 się nie wypowiem, ale ciężki silnik z przodu zazwyczaj oznacza podsterowność w sytuacjach granicznych.

Opublikowano
Czy zuzycie paliwa w automacie i manualu jest porownywalne?

 

W automacie prawdopodobnie będzie niższe.

 

Czy można zarzucić autem na recznym przy automacie? Jak to sie robi?

 

Na śniegu to wszystkim można.

 

Czy przy automacie mozna hamować silnikiem jadac np. w gorach w dół? Jak to sie robi?

 

Można. Ręczna zmiana biegów jest.

Opublikowano
Czy zuzycie paliwa w automacie i manualu jest porownywalne?

w automacie trochę wyższe spalanie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle że automat jest 8mio biegowy a manual tylko 6cio. I tu okazuje się że automat może być oszczędniejszy...

 

Sent with handy.

Opublikowano

Nawet nie chodzi o to ile ma biegów. Nowoczesne automaty po prostu lepiej dopierają przełożenia do aktualnych potrzeb. W ogólnym rozrachunku będzie bardzo porównywalnie.

 

Koszt serwisowania w miarę podobny, a w mojej opinii większa szansa na bardziej szanowany egzemplarz w automacie (właśnie przez lepszy dobór przełożenia)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie o to ile ma biegów chodzi...

Bo więcej przełożeń oznacza bardziej zoptymalizowane pod kątem np. oszczędnej jazdy.

 

Sent with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy ewentualnej odsprzedaży później, więcej osób jednak szuka automatu.
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Automaty w serii "F" są bajeczne, a manual jeszcze w dieslu jest porażką. :duh: Charakterystyka skrzyni dla emeryta albo "złotówy", o redukcjach przed zakrętami zapomnij bo ledwo zredukujesz to będziesz zmieniał znowu bo się bieg "skończy". To nie jest skrzynia do zabawy biegami, jeszcze w 2.0d. Sam mam manuala ale to E60, natomiast automaty w "eFkach" to całkiem inny poziom "radości z jazdy".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.