Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Kupuję właśnie 535d xdrive z 2010 roku z przebiegiem 200k, N57S, EDC. Potrzebuję pojeździć kilka lat tym autem i chciałbym go utrzymywać w jak najlepszej kondycji. Nie jestem najlepszym znawcą aut a tym bardziej nie miałem wcześniej BMW. Jeśli ktoś mógłby mi wypunktować co powinienem sprawdzić i wymienić. Dodam, że na chwilę obecną nie mam żadnych zastrzeżeń co do stanu technicznego, wszystko działa jak powinno. Autentyczny przebieg i wszystko serwisowane wg. norm ASO BMW, serwis olejowy dopiero co zrobiony. Przede wszystkim z większych rzeczy myślałem o regeneracji turbiny i zaglądnięciu do mechatroniki skrzyni. Jak wybiorę się do jakiegoś serwisu to chciałbym wiedzieć co powinni wymienić i sprawdzić a co nie trzeba ruszać. Jak zobaczą mnie pierwszy raz to nie chcę żeby wciskali mi wymianę połowy niepotrzebnych rzeczy.

Dzięki z góry.:)

Opublikowano

Półtora roku temu kupiłem taką samą wersję z tego samego rocznika z przebiegiem 145 tys.

Mój zaufany mechanik( serwisuję u niego trzecie auto BMW), który ma bardzo dobre opinie wśród miłośników marki stwierdził, że bez względu na stan, konieczny jest pakiet startowy, czyli wymiana oleju w skrzyni biegów, w skrzynce x-drive i przy tym przebiegu wymiana łańcuszków rozrządu. Nigdy nie zawiodłem się na jego opinii :) Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, zastanawiam się czy przy wymianie oleju w skrzyni wartałoby zrobić jej przegląd. Może da się je zrobić jednocześnie. Czy warto brać się za wymianę termostatów, płynów hamulcowych, chłodzących, filtrów wszelakich?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, zastanawiam się czy przy wymianie oleju w skrzyni wartałoby zrobić jej przegląd. Może da się je zrobić jednocześnie. Czy warto brać się za wymianę termostatów, płynów hamulcowych, chłodzących, filtrów wszelakich?

Warto, szczególnie że widać po pytaniu nie jesteś pewien stanu auta, wykonywanych przeglądów.

Opublikowano

Nie chodzi o to że nie jestem pewien auta, ale chciałbym go mieć dłuższy czas i profilaktycznie sprawdzić i wymienić co trzeba, żeby móc w miarę możliwości jak najdłużej eksploatować auto.

Tu jest historia auta:

20.10.11 - 26 432 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu

16.07.12 -50 391 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa

24.07.12- 50 401 km - sprężyna zawieszenia pneumatycznego tył, diagnostyka komputerowa pojazdu

31.10.12 - 56 400 km - płyn hamulcowy

10.12.12 - 59 258 km - selektor zmiany biegów, diagnostyka i programowanie pojazdu

20.06.13 - 76 434 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, hamulce przód

21.11.14 - 118 055 km - płyn hamulcowy, hamulce tył

05.02.15 - 121 530 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu

26.06.15 - 133 781 km - hamulce przód

29.07.15 - 137 028 km - zamek tylnej klapy bagażnika

01.12.15 - 145 149 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa

17.08.16 - 167 670 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, sprężyna zawieszenia pneumatycznego tył lewa i prawa, diagnostyka komputerowa pojazdu

19.08.16 - 167 733 km - opony letnie Continental x 2, zmiana opon, wyważenie kół

22.12.16 - 177 540 km - płyn hamulcowy

01.02.17 - 178 974 km - hamulce tył

 

Auto ma 191 tyś. teraz ma serwis olejowy. W najbliższym czasie wybiorę się na sprawdzenie skrzyni i xdrive z wymianą oleju. Zastanawiam, się nad wymianą łańcuszka rozrządu, ponoć te silniki nie miały problemów ale może warto to zrobić( tu przychylam się do pakietu startowego RobertP ). Jak myślicie, czy warto grzebać w silniku? mam na myśli wymianę świec, cewek, wtryskiwaczy...

Opublikowano
Ok, moja decyzja jest taka, że teraz robię wymianę wszystkich możliwych filtrów i olejów wliczając w to skrzynię i xdrive. Przy następnej wymianie oleju silnikowego robię rozrząd i regenerację turbin.
Opublikowano

Wymiana łańcuchów rozrządu w tym silniku to niezły wydatek. Jest możliwość sprawdzić w serwisie BMW stanu rozrządu (mają jakieś ustrojstwo do sprawdzania przynajmniej w BMW Długołęka) Jeśli jest wszystko w normie to powinien jeszcze posłużyć do 300 tys.km :D

Przy tym przebiegu powinno się też profilaktycznie wymienić ustrojstwo odmy (historie z wpadającymi klapkami) nie pamiętam jak się to fachowo nazywa. :D

Opublikowano

Podaj dokładny symbol silnika. Na pewno masz N57S? Jeśli przebieg oryginalny i to co wylistowałeś po km, to biorąc pod uwagę swoje doświadczenie z takim autem i silnikiem polecam:

 

- oleje, filtry (wszystkie) obowiązkowo, potem wymiana najlepiej co 15-20 tys w zależności czy trasa czy miasto. kompem się nie sugeruj,

- wymiana oleju w skrzynce xdrive i kontrola czy nie szarpie (przy tym przebiegu powinieneś miec wymieniona, jesli nie to czeka cie zaraz regeneracja),

- wymiana oleju w skrzyni automatycznej + filtry, przeglądu tej skrzyni nie zrobisz no bo jak? jesli pada to albo naprawa albo wymiana na uzywke,

 

i z kolejnych rzeczy, ktore leca (niestety mam doswiadczenie i na swoim i na innych autach z tym silnikiem) to:

- akumulator (wytrzymuje maks 7 lat),

- sterownik ladowania akku (upala sie),

- pradnica - wymiana lozysk i szczotek,

- odmy skrzyni korbowej i pokrywy zaworow (uwaga, to dwie rozne odmy!) - zapychaja sie,

- pekajaca obudowa filtra powietrza dolotowego,

- tylne sprezyny pneumatyczne (przecieraja sie),

- czujniki wysokosci/poziomowania auta - padaja bo sie zuzywaja te "potencjometry",

- lampa tylna LED (mozna wymienic sam modul PM sterujacy ledami jak umiesz lutowac HOT AIREM),

- termostat (kontrola obowiazkowo, bo sie zacina i masz niedogrzany silnik),

- maglownica - luzy na wejsciu drazka kierownicy (sprawdz reka czy nie puka, jest b. latwy dostep),

- oslony tylnych amortyzatorow (odboje) - kosztuja grosze ale wymiana upierdliwa i trzeba robic geometrie,

- tylna guma/lacznik gumowy pomiedzy sankami a dyferencjalem (grosze, wymiana upierdliwa),

- TYLNY DYFERENCJAL - luzy - tragedia kosztowa, przy 150tkm mi sie pojawily (mam nawet film na YT i gdzies jest moj post w tym dziale - obejrzyj sobie;)),

- lozysko podpory walu, luzy na laczniku walu, luzy na wielowpuscie - idzie zrobic ale koszty i czas,

- sterownik i swiece zarowe - do wymiany caly komplet.

 

Słabe łańcuchy rozrzadu to przypadlosc silnika N47. Nie zregenerujesz tego tanio bo trzeba wyjac caly engine. BMW nie przewidzialo tego jaka czesc do wymiany. Jest na YT cala aferka jaka niemcy zrobili BMW i nic nie zyskali :(

 

Sporo bajerow w aucie ale i sporo usterek :(

Opublikowano

Zapomniałem dopisać jeszcze o tym:

 

- czujnik deszczu - do dziś nie wiem czy był zepsuty czy sam z siebie zrobił się bąbel powietrzny - słaba czułość wycieraczek,

- podszybie, które się rozszczelnia i woda leci do środka, m.in. na motor od wycieraczek - uszczelnij to silikonem (to troche partolenie ale chyba lepiej to zrobic),

- olejo-dieslo-maź na bloku silnika pod gąbką wygłuszającą (po zdjęciu pokrywy) - zajrzyj, coś w tych silnikach niestety przecieka na powrocie od wtrysków i trzeba to kontrolować,

- zapocona turbina I (niższych obrotów), czyścisz szmatką i sprawdzasz czy wyciek po trasie jest duży,

- poduchy silnika - sprawdź czy działa pneumatyczne sterowanie - komp błędu nie pokaże..., a silnik wpada w drgania na niskich obrotach,

- koło pasowe amortyzowane (taka guma, która się kruszy), a przy tym przebiegu i latach może być w słabym stanie.

 

Rozrząd to naprawdę najmniejszy problem i należy się brać za niego jak jest potrzeba czyli go słychać. Jak dobre oleje to turbo też nie powinno siadać. Nie widzę sensu regeneracji doładowania (masz 2 turbiny) jeśli są ciche. Objawy uszkodzeń zaczynają się od świstu przy 130km/h (8 bieg) na II turbinie.

 

W mojej ocenie 200tys km w aucie z tego roku to mało, na pewno to autentyczny przebieg...? Jaka cena? Sprowadzany? Niestety sąsiedzi zza zachodniej granicy kręcą wcale nie mniej od nas...

Opublikowano

nie pasuje mi silnik N57S do tego modelu i rocznika bo te silniki były montowane:

 

2012- BMW M550d xDrive

2012- BMW 750d xDrive

2012- BMW 750Ld xDrive

2012- BMW X5 M50d

2012- BMW X6 M50d

 

Podaj rozwinięcie symbolu silnika (engine code) N57DXXXX.

 

Co rozumiesz, przez symbol EDC przy kodzie silnika? Electronic Damper Control? Bo to dotyczy zawieszenia... i jest jedną z opcji wyposażenia.

Opublikowano
Mam 160 tys.km jak do tej pory odpukać bez awarii, tylko normalny serwis (płyny, filtry, tarcze, klocki, opony, drążki i sterownik świec żarowych) ale też staram się go nie katować. Poprzedni właściciel na gwarancji przy 100 tys. wymienił skrzynkę xdrive.
Opublikowano
Mam 160 tys.km jak do tej pory odpukać bez awarii, tylko normalny serwis (płyny, filtry, tarcze, klocki, opony, drążki i sterownik świec żarowych) ale też staram się go nie katować. Poprzedni właściciel na gwarancji przy 100 tys. wymienił skrzynkę xdrive.

 

skrzynka drive to standard ze pada przy tym przebiegu (łożyska...). eee to widze, ze jestes szczesliwym uzytkownikiem BMW :) z mojego doswiadczenia wynika, ze powinienes sobie skontrolowac oslony/odboje tylnych amorów, gume/tuleje trzymajaca dyfer 33316792872 i koniecznie pneumatyczne sprezyny - przed rozszczelnieniem widac popekana gume i oplot po podniesieniu auta.

 

i jezdzic;)

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Odgrzeję kotleta, lecz pytanie o silnik N55 35i z przebiegami 150-200 tyś, bardziej awaryjny od diesla, na co zwrócić uwagę przy zakupie prelci?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.