Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Temat pewnie jak rzeka.

Natomiast sporo już szukałem i nigdzie tego szczegółu nie znalazłem, instrukcja też tego nie doprecyzowuje.

Mianowicie chodzi mi o sposób przełączania dźwigni z P na D lub z P na 4,3,2. Żeby to zrobić po drodze jest jeszcze "R" i "N"

I tu jest moje pytanie.

Jak to robicie? Czy od razu jednym ruchem bez zatrzymania z P na D lub 4,3,2 czy "po kolei" tzn. na chwilkę zatrzymujecie na danej opcji (czyli R i N), ja tak robię..

Tak mi doradził poprzedni właściciel, że skrzynia ma tą chwilę żeby się przestawić. Widzę, że jednak przynajmniej w innych autach bieg jest przestawiany od razu bez "przystanków" po drodze. To przy manewrach oszczędza czas, przełączenie nie trwa tak długo (oczywiście samochód stoi chodzi tylko o sposób przełączenia) tylko co na to skrzynia?

Dodatkowo czy z D na 4,3,2 przełączacie podczas jazdy?

W mojej e36 jest skrzynia ZF (u mnie wersja 5 biegów tak mi sie przynajmniej zdaję :-), z trybem sport i do jazdy winter)

Opublikowano
Skrzynia ma pewien czas na przełączenie biegu. Ja z D na P i odwrotnie przełączam jednym ruchem. Z D na tryby manualne można przełączać podczas jazdy. Swoją drogą nie wiem co się stanie jak bieg niżej będzie wychodził poza maksymalne obroty. Nie wiem czy mamy w tych skrzyniach jakieś zabezpieczenie.
Opublikowano (edytowane)

czyli muszę tak też spróbować szybszej opcji zmiany, rozumiem działa git :-)

 

To akurat w instrukcji jest:-)

Jeżeli masz 316i lub 318i, 318is i 325td to przełożenia (2,3)są dostępne do prędkości 170km/h

320i, 323i, 328i i 325tds przy każdej prędkości. Nie wiedziałem tylko jak z przełączeniem :-) dzieki

bieg 4 przy każdej prędkości w każdym aucie

Edytowane przez Master_of_Velo
Opublikowano
Od razu jednym ruchem bez zatrzymywania, ten koleś to jakieś bzdety Ci naopowiadał. :) 4,3,2 to biegi górskie i je możesz wrzucić podczas jazdy z dużych wzniesień co by silnikiem hamowało, a nie hamulcami. Czyli w naszych warunkach nieprzydatne, chyba że w górach mieszkasz. Najważniejsze to nie zmieniać biegów gdy jeszcze auto całkowicie się nie zatrzymało. Te skrzynie ZF są archaiczne ale idiotoodporne, też mam taką. :8)
Opublikowano

Tym bardziej przy najbliższej jeździe tak wrzucę. :-)

Jasne 4,3,2 to pytanie teoretyczne jak gdzieś będę.

W moich okolicach maksymalny podjazd / zjazd w drugiego poziomu parkingu w galerii :-)

Opublikowano
czyli muszę tak też spróbować szybszej opcji zmiany, rozumiem działa git :-)

 

To akurat w instrukcji jest:-)

Jeżeli masz 316i lub 318i, 318is i 325td to przełożenia (2,3)są dostępne do prędkości 170km/h

320i, 323i, 328i i 325tds przy każdej prędkości. Nie wiedziałem tylko jak z przełączeniem :-) dzieki

bieg 4 przy każdej prędkości w każdym aucie

 

Ja mam 2.8 ale skrzynie z 2.0 - 5hp18(A5S 310Z). Twoja ma taki sam numer? A z innej beczki, ściągałeś gałkę zmiany biegów? Muszę naprawić ten przycisk ale nie wiem jak ją zdjąć.

Opublikowano

Tak będzie taka sama. Jak 5Hp tzn ze ma 5 biegów (były jeszcze 4hp, one były w słabszych silnikach chyba ze ktos mnie poprawi :-)

Te słabsze miały na dźwigni oznaczenie 1,2,3 te 5 HP miały na dźwigni 2,3,4

 

Co do gałki ja mam jeszcze taką jak "manetka w samolocie" podłużna (nie ta okrągła co była po lifcie) choć na 99% system montażu będzie ten sam .

Na uchwycie bliżej połączenia z drążkiem od strony komputera/konsoli (czyli siedząc na miejscu kierowcy/pasażera to po drugiej strony) jest śrubka imbus wykrecasz go i gałka schodzi :-) Możesz wymacać palcem albo pożyczyć od płci pięknej lusterko do makijażu i od razu zobaczysz :mrgreen:

Opublikowano
W 6-cio cylindrówkach od 2.0 w górę jest ta sama skrzynia jeśli chodzi o ZF. Nie wiem tylko jak isie bylo bo 1.6 i 1.8 jest juz inna.
Opublikowano

Też mam taką podłużną. Dzięki.

Te skrzynie czasami były różne. Nie wiem czy w e36 ale 5hp18 w e39 było kilka typów. 4cyl miały 4hp. Is też.

Opublikowano

Ja u siebie mam 5HP18z zieloną tabliczką, tabliczki nie znalazłem natomiast mam fakturę z wymiany oleju ATF 4 3 litry + filtry z ASO w Niemczech z sierpien 2015 (a on jest dedykowany do wersji z zieloną tabliczką).

Wg strony BMW była tez wersja z czarną tabliczką wtedy jest inny olej.

Te skrzynie z czarną na pewno były w E34 czy w E36 tego nie wiem wg schematu tak.

 

ps. Dzisiaj przełączyłem dźwignię "na szybko" jednym ruchem nie jak do tej pory "po przystankach" i jest git żadnych niepokojacych objawów nie było :-)

Opublikowano
Z zieloną tabliczką tylko mobil 71141 dawniej esso. Jest to olej fabrycznie zalewany, teoretycznie niewymienialny (jedynie uzupełniany bądź wymieniany przy ewentualnych naprawach, tak twierdzi bmw ASO, ale wiadomo jak to jest). :) Przy czarnej ATF DIII i tu już ASO zaleca interwały wymiany. :) Jeśli chodzi o wymianę pełną oleju czyli dynamiczną to jest coś koło 8-9 litrów, bo tyle kupowałem. Przy 3 litrach przeprowadzili wymianę statyczną, czyli tylko to co było w misie zmieszało się ze starym olejem.
Opublikowano

Tak myślałem że to nie jest do końca super. To ile mogę na tym pojeździć, wymienione 2 lata temu i od tego czasu zrobiłem 7 tys km (bunia to moja weekendowa dziewczyna) To już się tym interesować?

Czyli jak mi wymienili te 3 litry ATF 4 (na pewno jest tym ATF 4 zalane) to mam tą wersję z zieloną? Jest tez przecież cały zestaw do wymiany olej + fitry

Wg instrukcji przy każdej Inspection II olej w skrzyni aut. powinien być zmieniany czyli hco 40 tys lub 4 lata w tych autach i nie ma rozróżnienia na rodzaj tabliczki po prostu skrzynia automat co każda inspection II wymiana oleju

Opublikowano

Dzięki wielkie, super materiał :-)

 

Teraz wszystko jasne!

 

Mam z zieloną tabliczką i olej ten, który napisałeś Esso LT 71141 jest jako pierwszy a jego odpowiednik BMW 83 22 9 407 807 a to jest właśnie ATF 4 czyli ten który mam zalany :-) :-) :-)

Jednak instrukcja mówi żeby wymieniać, więc co ciekawe jest rozbieżność. :?:

 

Poniżej zapis z książki serwisowej pojazdu książka 06/94

 

BMW Inspection II

pkt 9.

"OL im Automatikgetribe wechseln" (olej automatyczna skrzynia wymienić) dotyczy silników 316 i, 318i, 318is, 320i, 325i, 328i, 318 tds, 325td/tds, 518i, 520i, 525i, 530i, 525ix(e34 z napędem na 4 koła :shock: )) 525td, 525tds, 730i książka serwisowa pojazdu 06/94

 

to samo dotyczy tylnego mostu (ol in hinterachsgetribe wescheln) z tym ze wszystkie auta

 

W ręcznej skrzyni wymiana oleju co drugą incpection II

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.