Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W skrócie - podłączając zmieniarkę musiałem przedłużyć przewody dlatego też usunąłem oryginalną wtyczkę (3 pin) , niestety nie uniknąłem zwarcia, którego nie zauważyłem przez dłuższy czas. Po wszystkim auto "straciło" kilka funkcji :

- nie działa szyber dach,

- brak podświetlenia zegarów,

- ekran navi nie włącza się choć słychać radio a komputer navi coś robi, działa uchylanie,

- kierunkowskazy działają w ciszy

- przez jakiś czas nie działał centralny zamek,

- nie działa czujnik deszczu,

może jeszcze coś nie trybi o czym nie wiem.

Wszystkie bezpieczniki są O.K.

Co Wy na to ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacząłbym od błędów z inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie sprawdziłem nic poza bezpiecznikami i ogólnie czy elementy navi działają - po prostu nie wiem co dalej.

INPA - pewnie masz rację ale auto mam parę dni i jeszcze nie mam żadnego sprzętu do OBD2.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miernik masz? Na rozłączonym akku zmierz rezystancję pomiędzy canH i canL.

 

Sent with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź ten bezpiecznik na schemacie, zobacz czy masz zasilanie na plusie. Ogólnie obadaj ten schemat. Możesz na nim poklikać, zobaczyć gdzie jest dana wtyczka. Szyna CAN idzie do licznika.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320i-lim/wiring-functional-info/body/audio-video-navigation/radio/cd-changer/cd-changer-power-supply/pBeXqUx

Opublikowano

problem rozwiązałem -

po paru dniach grzebania w necie do niczego konkretnego nie doszedłem (poza tym iż to nie CAN a K-bus) a wobec braku czegokolwiek do OBD2 postawiłem na opcję zerową - odłączyć wszystko czego się dotknąłem w owym czasie (zrobiłem przegląd i czyszczenie modułów powiązanych z navi).

Jakież było moje zdziwienie gdy to nie pomogło.

Przypadkowe przetarcie tak zabezpieczonych kabli uważam za niemożliwe zatem już miałem zabrać się za rozbieranie liczników, i półki aby dostać się do kontrolera K-bus i łącznicy (jak rozumiem znajdują się nad bezpiecznikami?) gdy przypomniałem sobie o przedłużce, którą wyciąłem (jak zero to zero) i... BINGO.

Użyta przeze mnie złączka miała wadę - drobne zwarcie wewnątrz. I wszystko wróciło.

Swoją drogą to ciekawe że tylko kilka z wielu modułów padło (przecież jak rozumiem podłączone są w jednym miejscu?).

Czy macie jakieś konkrety na temat K-bus-a (jak testować, protokół, komendy itp?)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kwestia odległości, dlatego prosiłem cię o pomiar odporności na magistrali.

K-bus to też Can...

 

Sent with handy.

Opublikowano

nie bardzo kumam - odległości ? mając zwarcie spodziewam się zero om niezależnie od punktu pomiarowego.

K-bus to też CAN ? co masz na myśli ? - z zebranych info wydają mi się diametralnie różne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.