Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zainteresowanych! Mój samochód to 525d z 2014 roku.W ostatnim dwutygodniowym czasie wystąpił mi dwa razy taki błąd

805256 Aktywny zbiornik czujnik poziomu napełnienia SCR rozpoznano nieprawidłowe ec

Na wyświetlaczu pokazuje że brakuje 3,5 litra do pełnego stanu.Nie bardzo wiem jak to ugryźć co to jest za czujnik jak się do niego dostać i gdzie się znajduje

Proszę o porady.

Pozdrawiam!!

Opublikowano

Witam ponownie!!!

Dzisiaj cały dzień spędziłem ze zbiornikiem z tym mocznikiem.Nie wiem czy coś to dało ale wyciągnąłem ten zbiornik wylałem wszystko co tam było zalałem go ciepłą wodą i małe płukanko. Na razie jest wszystko dobrze tylko zastanawia mnie jedna rzecz .Za pomocą Visty P diagnozuję mój samochód i mam teraz kilka pytań

Po wejściu w SCR jest możliwość sprawdzenia sygnałów temperatur itp

Konkretnie chodzi mi o procentowe napełnienie aktywnego zbiornika to jest chyba pierwsza pozycja i tutaj dzieje się coś dziwnego

Po podpięciu kompa sygnał jest 0 procent a w baku jest około 8l płynu.W trakcie jazdy pojawia się 50% czasami 60% a nawet 105%.

Myśle sobie uwalony czujnik w zbiorniku aktywnym.Przy podpiętym kompie wypiąłem kostkę 5 pinową z sygnałami które są przy zbiorniku a tutaj nadal pokazuje 50% wypiąłem

drugą od pompki i nadal ten sam pomiar 50%. Podobnie jest z masą Ad Blue (druga pozycja ) po wypięciu kostek nie zmienia się masa całkowita która jest podawana w gramach

Czy ktoś ma wiedzę skąd się biorą te sygnały?

Pozdrawiam!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W F10 jest wadliwy czujnik w katalizatorze SCR .. moja F10 530d stoi właśnie w serwisie z tym błędem i z tego co usłyszałem to wymieniają czujnik + jest aktualizacja do nowszego softu.

Z info od technika w serwisie wynika że czujniki są bardzo czułe w zależnosci na jakiej stacji tankuejsz AB to mają różny współczynnik wody do mocznika . . .

Daniel
Opublikowano
Głupoty opowiada ten technik. Kazde adblue czy noxy czy inny tego typu specyfik to 32.5% mocznika i koniec kropka.
Opublikowano

Witam ponownie!! Właśnie opanowałem temat. Jeśli chodzi o czujnik to owszem był uszkodzony ale nie w katalizatorze tylko w zbiorniku mocznika(u mnie był błąd napełniania płynu)

Rozwiązanie tego systemu jest do bani gdyż czujnik umieszczony jest w zbiorniku który jest nie wymienialny (tylko z całym zbiornikiem) Czujnika samego jest trudno sprawdzić miernikiem gdyż jest ponoć ultradźwiękowy i musi być zainstalowany z całym układem

Wymieniłem na używany zbiornik i wszystko jest teraz ok!

Pozdrawiam wszystkich!

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.