Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy jak w temacie.

Wiem że już było tylko tyczyło się starszych silników :roll: .Byłem u mechanika na kontroli stanu wtryskiwaczy bo czasem na zimnym zarzuci.Mechanik zrobił odczyty i stwierdził że paniki niema jednak profilaktycznie proponuje olej 2T do paliwa.Mój silnik to N57 więc się trochę zdziwiłem :shock: ,na co on że już kilku jego klientów leje i sobie chwalą :8) .Jaka jest opinia szanownych kolegów w tej materii,może ktoś stosuje taki myk :?: Chodzi o olej nie dodatki do paliwa :idea:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ciekawe co ten olej 2T powie DPF ;)
Opublikowano

Panie w pasacie dziala to tutaj tez zadziala ;)

p.s. Zmień lepiej mechanika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodawanie 2T poprawia smarność paliwa, ma to na celu ochronę pompy. Może też czasem wtryski "polepszyć. Ale wszystko bez dpfu

 

Sent with handy.

Opublikowano

Mam kolegę w Niemczech, który od lat leje dodatek do ON, co prawda w Mercedesie Sprinterze ale ma na liczniku już ponad 500 tkm przez niecałe 3 lata i zero problemów z wtryskami i dpf.

33c4edb8ca18.jpg

Opublikowano (edytowane)

Monzol 5c. Można go stosować w autach z dpf

33c4edb8ca18.jpg

Edytowane przez bbmw
Opublikowano
Raczej mixol nie szkodzi dla dpf znam ludzi ktorzy przejezdzili po 200000 km sama nafta z mixolem i nie mieli problemu z dpf. W nowych mercedesach mixolem reanimuja wtryski i robia to na wysokim stężeniu nie chca powiedziec ile na ile.wiec jak wlejesz litr na zbiornik nic raczej sie nie stanie a moze polepszyc prace wtryskiwacza. takie moje zdanie. serwis wam to odradzi bo spadnie sprzedaż wtryskiwaczy.
Opublikowano
Raczej mixol nie szkodzi dla dpf znam ludzi ktorzy przejezdzili po 200000 km sama nafta z mixolem i nie mieli problemu z dpf

 

:duh:

 

może lepiej poczytaj, nawet tu:

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/niskopopiolowe-oleje-silnikowe.html

 

szczególnie zapamiętaj to zdanie: Zastosowanie do nowoczesnego silnika olejów silnikowych starej generacji (wysokopopiołowych) powoduje trwałe zablokowanie kanalików filtra i konieczność jego wymiany.

Opublikowano
a ja miałem na mysśli różnice w ilości popiołu w olejach, myślisz że jak go wlejesz do paliwa to podczas spalania zmieni się w parę wodną?
Opublikowano
Tem olej przeznaczenie ma takie aby sie ladnie spalił po tym jak wykona swoja pracę a moze popiolu ma mniej niz diesel ale co tam nikt wam nie kaze go lać wolny wybór.
  • Moderatorzy
Opublikowano
To ciekawe dlaczego dwusuwy kopcą :)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Kopca bo taka jest konstrukcja tych silników. Miałem już dwa diesle w każdym na około 60l paliwa lalem 250 ml 2t shella, na takich mieszankach przejechałem w każdym aucie około 100 000, tera moj znajomy który kupił odemnie robi tak samo. Prócz tego ze korekty sie wyrównały silnik pracował ciszej i delikatniej. Były na innym forum testy laboratoryjne które potwierdzały ze jest sens stosowania takiej mieszanki. Koszty niewielkie, odczucia pozytywne wiec czemu Reginie robić? To ze nagra sie odkłada jest takim samym mitem jak płukanie silnika płukanka. Teraz kupiłem x3 z n47 i przejechałem już na takiej mieszance około 1000 km i już czuć ze praca jest delikatniejsza.

Informacyjnie mogę powiedzieć ze moj mechanik z ciekawości wyjmował moje wtryski i były w stanie idealnym.

Opublikowano

czy w poprzednich 2 autach, miałeś DPF?

 

i nikt nie mówi o nagarze a popiołach które zbierają się właśnie w DPF-ie :) no chyba, że wspaniałomyślnie wyciąłeś

Opublikowano

Informacyjnie mogę powiedzieć ze moj mechanik z ciekawości wyjmował moje wtryski i były w stanie idealnym.

 

Na oko sprawdzał czy na urządzeniu diagnostycznym ?

 

Przyślij wydruk :mrgreen:

Opublikowano

Oczywiście ze na urządzeniu diagnostycznym bo na oko to nie sprawdzanie. Jak znajdę wydruki to oczywiście ze prześle.

I pierwszym aucie nie było DPF natomiast w drugim był i miał sie dobrze, wypalanie podczas jazdy odbywało sie bez problemu i nie było potrzeby wycinania.

Nie chce tutaj nikogo przekonywać do takich zabiegów ale na własnej skórze przekonałem sie ze 2t działa.

Szwagier tez używa w aucie z DPF, nie będę podawał marki bo zaraz znajdzie sie ktoś kto powie ze to autko gorszego sortu i można je tak traktować :P Samochód jest z 2013 roku ma DPF i nic sie nie dzieje nie ma żadnych objawów zapychania DPF czy innych dziwnych rzeczy.

Każdy niech robi wedle uznania, ja osobiście dokładnie przeanalizowałem forum które było tu kiedyś opisywane i uznałem ze warto zaryzykować :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie czy bez tego oleju którym dodatkowo zanieczyszczasz środowisko i na 100% silnik, bo coś się z tym olejem musi stać, byłaby różnica? Mam od nowości e91, 2,0d N47, ponad 200k km przejechane i nic się nie dzieje, żadnych awarii, wtryski korekcje jak nowe, DPF ma wystarczyć na kolejne 150-200k km - takie wartości z programu diagnostycznego. Paliwo zwykłe z BP, Statoil, Orlen, Shell
Opublikowano

Panowie. Nie bardzo jest sens używać oleju 2t. Litr dobrego syntetycznego 2t to około 80 PLN (np. Motorex - taki leje do KTMa) lub 60 PLN tańsze. Specyfik dedykowany do ochrony układu zasilania dieasli + czyszczenie wtrysków ( w gratisie) dobrej firmy to też 80 PLN. Co prawda na 300 litrów paliwa, czyli 50% wydajności oleju 2t, ale tak jak wspomniałem dodatkowo czyści wtryski i jest bezpieczny dla DPFów. Np:

http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-Dodatek-do-oleju-napedowego/101

Można też raz na 5k km wlać BF albo inny do czyszczenia/samrowania. Koszt około 50 PLN. Więc po co kombinować?

 

PS

Też słyszałem niejednokrotnie, że w sprinterach 2T robi robotę.

Opublikowano

Tez mi sie zdarza dolac 2T, ale rowniez Diesel Spulung jak i dodatek BMW.

 

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.

W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.

I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.

Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

 

Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.

Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.

W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:

http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC

 

Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.

Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

 

Wiecej:

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_ropy_pigulce_.html#ixzz54WLKCeBX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.