Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zależy. Jeśli samochód jest hamowany układem hamulcowym - tak, światła stopu zapalają się. Jeżeli na zasadzie ujmowania gazu, nie jest. Działa to identycznie jakbyś w pełni osobiście kierował..
Opublikowano

Chyba tak... O ile to nie jest sparowane z tempomatem(?)

 

S5DF Active cruise control+stopgo function

 

 

Akurat miałem zdjęcie jak to u mnie wygląda, drugi guzior od lewej.

 

20642122_1922858301061969_1952828209_o.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Omawianą funkcjonalność zawierają opcje:

5AS (Driving Assistant) - ostrzeżenie przed kolizją działa wtedy tylko na bazie kamery

5AT (Driving Assistant Plus) - ostrzeżenie przed kolizją działa na bazie kamery i radaru (gdyż 5AT zawiera dodatkowo 5DF)

Te dwa pakiety zawierają ponadto ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu.

 

Ostrzeżenie przed kolizją jest dostępne także jeśli auto nie ma 5AS ani 5AT, ale ma 5DF (Active Cruise Control Stop&Go).

Jeśli auto jednocześnie ma w wyposażeniu kamerę KAFAS to wtedy ostrzeżenie przed kolizją działa na bazie radaru i kamery (podobnie jak w 5AT, lecz bez ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
no właśnie, czy to jest ta sama funkcja?

również drugi od lewej

Ta sama.

Na pierwszym zdjęciu (@lolman) jest panel guzików sprzed LCI, na drugim (@marcych) panel guzików LCI.

 

Przed LCI nie było opcji 5AS i 5AT - poszczególne funkcje asystujące kupowało się osobno.

Można było niezależnie od siebie zamówić: 5AD Ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu, 5AG Ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu, 5DF Aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, 8TH Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości Speed Limit Info. W zależności od tego co zostało zamówione, pojawiało się więcej lub mniej guzików systemów asystujących na panelu.

 

Wraz z LCI wprowadzono opcje 5AS, 5AT i pozostawiono 5DF.

Zamówienie jakiejkolwiek z nich powodowało "pojawienie się" w panelu guzika z drugiego zdjęcia (gdyż każda z tych opcji zawiera w sobie ostrzeżenie przed kolizją z funkcją wyhamowania). Jest to guzik nazwany w LCI "Intelligent Safety".

Jeśli został zamówiony tylko 5DF, to w panelu pojawiał się tylko ten jeden guzik na skrajnej lewej pozycji.

Jeśli został zamówiony 5AS lub 5AT, to w panelu pojawiał się komplet trzech guzików od systemów asystujących.

Edytowane przez Pe.te
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

panowie, mam ten system ostrzezenia przed kolizja i jest to rewelacja. hamowanie to ostatecznosc ale zdarzylo mi sie juz to na autostradzie. natomiast mam inne pytanie: czy zdarzylo wam sie ze system sie wylaczyl samodzielnie w czasie jazdy z powodów:

- silne opady sniegu? - i to rozumiem, zakleja sie sniegiem czujnik (ACC chyba sie nazywa) w zderzaku i caly jest nim obklejony. sciagam snieg i dziala ponownie,

- w czasie silnych opadow deszczu (duze krople deszczu) - mieliscie taka sytuacje? zastanawiam sie czy to ok, bo np KAFAS nie jest w stanie poprawnie widziec auta. czy moze mam cos z przewodami (sa one niestety na wierzchu w tych czujnikach) i moze gdzies sie woda dostaje? deszcz maleje i oczywiscie po kilku minutach wszystko wraca do normy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W czasie opadów śniegu, gdy antena radaru okleja sie śniegiem - owszem, zdarzyło mi sie kilkukrotnie. Wtedy, jak piszesz, wystarczy oczyścić go ze śniegu.

Ale w czasie opadów deszczu, także ulewnego... hmm, nigdy nie zdarzyło mi się, aby system się wyłączył...

 

P.S.

ACC (Active Cruise Control) to aktywny tempomat, czyli jeden z systemów, który wykorzystuje wspomniany radar mikrofalowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie zdarzyło mi się, aby system się wyłączył z powodu opadów czy to deszczu czy śniegu. Za to zdarzyło się wielokrotnie, że ostrzegał ikoną czerwonego samochodu na HUD-zie i zaczynał hamować. Np. w sytuacji kiedy na czerwonym świetle stoją samochody na prawym pasie, ja również jadę prawym pasem i dojeżdżam do nich, ale będę skręcał w prawo. Tylko, że nie mogę wcześniej zmienić pasa, bo on się zaczyna np. tuż za samochodem stojącym przede mną. System nie wie, że ja za chwilę będę skręcał na wolny pas do skrętu w prawo i myśli, że wbiję się w bagażnik samochodu stojącego przede mną na pasie, więc zaczyna brzęczeć i hamować. W tego typu sytuacjach ten system jest irytujący. Warto dodać, że system reaguje również na rowerzystów i motocyklistów. Nie wiem jak z pieszymi, nie testowałem :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z powodu samych tylko opadów śniegu, nawet gęstego - system się nie wyłącza.

Może wyłączyć się dopiero, gdy radar w zderzaku oklei się warstwą śniegu - to się dzieje najczęściej w sytuacji, gdy pada mokry lepki śnieg, a auto jedzie na trasie (większa prędkość powoduje, że taki mokry śnieg przykleja się do przodu auta). Pojawia się wtedy komunikat o dezaktywacji systemu.

W sumie to raczej rzadki przypadek, radar naprawdę musi oblepić się śniegiem. Mnie zdarzyło się to 2 razy.

Opublikowano

Śnieg - podobnie jak koledzy

Deszcz - wyłączył mi się przy oberwaniu chmury :)

Opublikowano
Śnieg - podobnie jak koledzy

Deszcz - wyłączył mi się przy oberwaniu chmury :)

 

Deszcz - też tak miałem, było trochę gradu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Czytając temat nie do końca wszystkiego jestem pewien. Pytanie podstawowe to czy w wersji przed LCI ten system oznaczony S5AS występował sam w wersji bez radaru i tempomatu ACC? Czy faktycznie wystarczy Kafas i to ta mniejsza? Pytam, bo chciałem doposażyć sobie w to moje auto nie montując radaru. Mam u siebie Kafas, Speed limit info i asystenta martwego pola. Czytałem, że np. asystent pasa jest do dołożenia bez problemu, tylko kodowaniem i dodaniem przycisków na panelu po lewej. Może ten system p.kolizyjny też tak pójdzie?
Opublikowano
Mam bzika na punkcie bezpieczenstwa ale uwazam ze ten system to niepotrzebny gadzet. Pomijam juz fakt ze ze 2 razy mialem dzieki niemi awaryjne hamowanie na nietypowych skrzyzowaniach. Dzieki jakiemus cudowi nikt nie wjechal mi w tyl :evil: Ja odradzam jego montaz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To musiały być naprawdę nietypowe skrzyżowania...

Mnie w takiej sytuacji nigdy nie zahamował, raz tylko zdarzyło się że zaczął na skrzyżowaniu ostrzegać - ale trochę było to usprawiedliwione, bo gościu zmienił na raz trzy pasy na ruchu okrężnym...

 

Natomiast kilkukrotnie wspomógł mnie w naprawdę niebezpiecznych momentach - głównie sytuacje w gęstym ruchu przy dużej prędkości z częstymi hamowaniami.

To taka codzienność np. na obwodnicy Wawy - kto jeździ tamtędy w godzinach szczytu ten wie :evil: trzy pasy, stosunkowo wysoka prędkość, bardzo gęsty ruch i mnóstwo niepotrzebnych (często nagłych) hamowań...

Opublikowano
A czy w waszych samochodach ta opcja przeciwkolizyjna występuje wraz z radarem czy oparta jest tylko na kamerze Kafas? To by może rozwiało wątpliwości.
Opublikowano
Ja zdaje sie niemam aktywnego tempomatu wiec chyba i radaru brak. Poza tym i wentylacja foteli full.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To chyba tłumaczy dlaczego nie jesteś zadowolony...

W wersji z radarem system działa naprawdę dobrze.

Opublikowano
Pe.te a jaki rocznik produkcji. Próbuje dociec czy w 11.2011 byla taka możliwość wyboru tego asystenta bez radaru. Dzwoniłem do dwóch firm retrofit i dostałem dwie różne odpowiedzi. Szukam więc u użytkowników.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@aadam75 - ja mam LCI (i radar).

Niestety nie wiem czy przed LCI, bez radaru, była opcja ostrzegania przed najechaniem oparta tylko na KAFAS’ie.

Natomiast w LCI taka opcja już była (jak u kolegi @saab).

Ale też wraz z liftingiem, jak pisałem na poprzedniej stronie, zmieniło sie wyposazenie w tym zakresie (wprowadzono pakiety 5AS i 5AT, których wczesniej nie było, a poszczególne opcje kupowało sie po prostu osobno).

 

Musisz szukać użytkownika, który ma pre-LCI i nie ma radaru, ale ma KAFAS - chyba tylko właściciel takiego auta moze jednoznacznie potwierdzić istnienie opcji ostrzegania przed kolizją dla takiej konfiguracji...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, u mnie ostrzeżenie przed kolizją nagle przestało działać. Święci się zielona dioda przy włączniku ale system nie informuje o zagrożeniu.

Posiadam kafas i radar.

Czy powodem może być fakt iż przy płynie hamulcowy widnieje już czerwony trójkąt i system dla bezpieczeństwa został dezaktywowany ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.