Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam pytanie odnośnie kontrolki eml, jakoś przeglądałem fora na inny temat i natrafiłem na ten dotyczący właśnie tej kontrolki. Do rzeczy, mam silnik N46B18, po przekręceniu kluczyka w pozycję nr 2 komputer robi test i święcą mi się 4 kontrolki od akumulatora, ciśnienia oleju, silnika (check) i eml. Nie pamiętam czy wcześniej tak było, czy nie, po prostu nie zwracałem na to uwagi, może były 3 (bez eml) może 4 jak są teraz. Zapalę auto i wszystko gaśnie. Jedynie jaki błąd mi wyskakuje sporadycznie to P0491. Wygooglowałem że jeśli eml nie gaśnie w pozycji nr 2 po teście to wskazuje to na błąd elektronicznej przepustnicy. Autko wkręca się na obroty, dobrze reaguje na gaz, przyśpiesza normalnie, żadnych błędów innych nie ma. Jedynie co go boli to drżenie tylko lewej strony auta (prawdopodobnie poduszka do wymiany) i delikatnie falują obroty. Przepustnica podobno działa tylko wtedy jak padnie siłownik valvetronic. Jak to jest bo jak zwykle zdania są podzielone.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
I stało się dzisiaj rano wstępnie odczytałem błąd P1050 programem Torque, w Piston za to pokazywało mi przy dodawaniu gazu że zmienia się położenie przepustnicy. Po robocie podłączyłem inpę i pokazał się błąd 2A67. Czyżby to wszystko wskazywało na siłownik valvetronic? Czy może czujnik? Tylko z tego co wnioskuję to w moim silniku nie ma jako tako czujnika valvetronic, ale jest czujnik wałka mimośrodowego (potocznie zapewne nazywany czujnikiem valvetronic). Póki co wykasowałem błędy.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Sorki że post za postem, ale jak w DIS-ie przeprowadzić adaptację silniczka valvetronic. Spróbuję takiej opcji może coś z tego będzie. Tylko nie mogę znaleźć całej procedury krok po kroku. Inpa wiem że skasuje same wartości, ale nie ma opcji adaptacji.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
https://zapodaj.net/af69b1ee5a751.jpg.html nie wiem co dalej zrobić aby zaadoptować vvt, w Inpie sprawdziłem parametry i pokazuje że vvt jest otwarty cały czas na 0,8, czy dodaję gazu czy nie cały czas jest w jednej pozycji, niestety nie mogę zmienić tych parametrów w Inpie bo mi program się zawiesza. Próbowałem w Inpie podkręcić obroty biegu jałowego aby zminimalizować drgania, ale nie zapamiętuje mi tych ustawień.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ista to zrobisz, inpa na pewno nie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ista za dużo zajmuje, chyba że źle patrzę chodzi Ci o wersję Rheingold? W Inpie https://zapodaj.net/008810d0f8d1c.jpg.html kiedy wciskam F1 to słychać silniczek jakby się cofnął i wrócił na swoje miejsce. Niestety opcje F5 i F6 do ustawiania skoku nie działają, zero reakcji, non stop jest na 0,8. W disie doszedłem jak zrobić procedurę adaptacji, tylko kiedy wyłączę zapłon i wyjmę kluczyk, chcę przejść dalej i wywala mi błąd połączenia 100.723 i nie można dokończyć procedury. Zapodałem z neta inpę i disa pod windows xp, uruchamiam to w wirtualnej maszynie ale nie mogę zainstalować sterowników od kabla, znaczy niby instaluje ale po wszystkim i tak sterowniki są z wykrzyknikiem. Masakra.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Mój dyska ma 80 gb z czego wolne 30 więc ista odpada :( udało mi się za to zainstalować stery kabla w maszynie wirtualnej. Inpa go widzi, ale dis nie ma połaczenia co i no rusz to problem ehh uroki BMW.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
nagrałem filmik po próbie nauczenia, kasowania ustawień vvt (jak zwał tak zwał) https://youtu.be/6cp21tBG2go, a tutaj mam dwa filmiki z działania vvt
i
wnioskuję, że jednak vvt do wymiany auto ma 200 tyś. Z logicznego punktu widzenia vvt w silniku robi za przepustnicę, czyli steruje dawką powietrza do silnika, jeżeli jest walnięty lub nie domaga wówczas auto przechodzi na przepustnicę elektroniczną (taka furtka na wypadek awarii vvt). Dlatego auto po przekręceniu zapłonu w poz. nr 2 symbolizuje to kontrolką EML, aby uświadomić kierowcy że jest w trybie działania na przepustnicy elektronicznej. W innym wypadku kiedy vvt jest sprawny przepustnica elektroniczna nie działa, jest po prostu nie używana. Dobrze rozkminiam czy ta marka dalej mnie będzie zaskakiwać :D
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Ok przeprowadziłem adaptację vvt DIS'em i bez zmian. Jednak muszę wymienić silniczek. Do tego inpa ponownie wywaliła mi dwa błędy: P0491 ale tu obstawiam jakieś chwilowe niedomagania pompki powietrza wtórnego, drugi to 2A67 czyli vvt. I to by było na tyle. Jakby ktoś mógł podrzucić instrukcję jak w disie samemu ustawić obroty biegu jałowego to będę wdzięczny.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Opublikowano
Dobra znalazłem, jeszcze nie testowałem ale wygląda że to to :)
będzie dla potomnych...
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.