Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Koledzy, problem jest następujący: musiałem wymienić źle działający moduł komfortu i po włożeniu innego zaczęły się schody. Standardowe opcje (szyby, zamki) oczywiście działały, resztę załatwił NCS i przekodowanie modułu pustym plikiem. Samochód ogarnął tylną klapę (kombi), czujnik deszczu, wycieraczki i spryskiwacze, natomiast niestety zupełnie nie żyją lusterka. Ani regulacja, ani grzanie, ani opuszczanie prawego przy cofaniu i pamięci (jest to wersja auta z elektrycznymi fotelami i pamięcią ustawień). Z samymi lusterkami wszystko jest OK, bo wystarczy, że wepnę stary moduł komfortu i działają prawidłowo. Ma ktoś jakiś pomysł, gdzie to uaktywnić?

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
najlepiej wejść NCS-em do tego sterownika, i włączyć te funkcje, jeżeli podmieniony moduł je posiada
Opublikowano
Niestety nic z tego. Czytam sobie cały wsad z GM5 i przeglądam, ale jedyne co ma tam związek z lusterkami to dodatkowe funkcje Car/Key Memory - czy mają się ustawiać razem z fotelami, opuszczanie przy cofaniu itp. Niestety moje są martwe totalnie, a nie ma tam żadnej opcji typu "uaktywnij sterowanie lusterkami". Nawet jak poustawiam na aktywne te dodatkowe funkcje, które tam są dostępne to nic się nie dzieje, lusterka nie działają. Cała reszta po zapisaniu pustym FSW_PSW.man się znalazła, natomiast lusterka nie. Jakieś inne pomysły?

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Był C04, założyłem C05. Wcześniej próbowałem jeszcze walczyć z C02, ale ten w ogóle nie gadał z interfejsem. Obecny działa OK, oprócz NCSa robiłem personalizację DISem i wszystko w porządku. Poza oczywiście lusterkami.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

oba te moduły mają te same funkcje z lusterkami, C05 to wyższy model więc powinien gadać, wygląda na to że coś jest nie kliknięte, popatrz na te parametry w C04 i w C05 jak są poustawiane:

 

SPIEGELHEIZUNG_VERBAUT_GM OUTSIDE MIRROR HEATING INSTALLED (GENERAL MODULE)

aktiv active

nicht_aktiv not active

SPIEGELABKLAPPEN_GM OUTSIDE MIRROR FOLDING IN (GENERAL MODULE)

nicht_aktiv not active

aktiv active

SITZMEMORY_VERBAUT_GM

nicht_aktiv not active

aktiv active

SPIEGELMEMORY_GM OUTSIDE MIRROR MEMORY (GENERAL MODULE)

nicht_aktiv not active

aktiv active

BEIKLAPP_B_KOMFORTSCHL_GM COMFORT FOLDING (MIRRORS)

nicht_aktiv not active

aktiv active

MEMORY_SP_ABKLAPPEN_GM OUTSIDE MIRROR TILT DOWN TO MEMORY POSITION IN REVERSE

nicht_aktiv not active

aktiv active

 

wszystkie odpowiadają za lusterka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze dwa wpisy znalazłem w tym module i to chyba tu będzie pies pogrzebany:

 

BEIKLAPP_B_KOMFORTSCHL_GM COMFORT FOLDING (MIRRORS)

nicht_aktiv not active

aktiv active

BEIKLAPPEN_GM

aktiv active

nicht_aktiv not active

 

są na samym początku pliku i definiują czy lusterka są składane czy nie

Opublikowano
Dzięki za informację, sprawdzę to jak najszybciej. Akurat moja wersja nie jest składana, ale pozostałe opcje jak najbardziej pasują. Dam profilaktycznie wszystko na "active" i zobaczymy.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Próba przeprowadzona, ale wnioski trochę dziwne. Funkcje w module podobne do tych, które przedstawiłeś, pozmieniałem wartości, ale kodowanie trochę wątpliwe - wygląda na to, że niektóre opcje się zmieniają, a inne nie; co ciekawe nie ma żadnej informacji o błędzie, wszystko wygląda prawidłowo. Próbowałem na dwóch różnych systemach i kablach, efekt taki sam. Lusterka nie działają, odczytuję ponownie zawartość GM5, oglądam i przynajmniej część opcji jest wciąż nieaktywna. Spróbuję jeszcze włożyć stary moduł, na którym wszystko działało, odczytać wsad i porównać z obecnym. I jeszcze pytanie - czy można "stary" wsad zapisać do "nowego" modułu komfortu?

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
C05 ma więcej funkcji, gdzieś czytałem że ktoś taką operację robił, z nowszego modułu wrzucił nastawy do starszego i coś tam mu poszło, nie robiłem takich rzeczy więc nie będę się wypowiadał. Jak coś kodowanie nie idzie i wymagane funkcje dalej nieaktywne, no to nie ruszą. Może to nie wina modułu, tylko właśnie sprzętu-kabla, albo poprawnego skonfigurowania NCS-a
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wolno wgrywać innego wsadu do sterownika niż przewidział producent sterownika , jak widziałeś ma całkiem inne dane ,

czasami tak samo robią elektronicy na stole programatorem, mający jeden wsad dla różnej wersji sterowników , pżniej dzieją się dziwne żeczy ,

niestety nie ma w e46 w ALSZ i GM5 pamięci typu flash aby jescze raz zaprogramować sterownik poprawnym softem ISTA P lub winkfpt

PA-softem możesz sobie zczytać pamięc eeprom ale używać jej tylko do takiego samego sterownika o tych samych numerach

co do kodowania to srawdz czy w FA /ZCS masz dane z lusterkami może tu jest problem dlatego po kodowaniu do serii ta opcja została wyłączona.

dane dla E46 do 2001/09 ZCS w sterownikach EWS i KMB po 2001/09 dane FA w sterownikach AKMB i ALSZ

Opublikowano

Powoli zaczynam się poddawać i myślę o dogadaniu się z kimś, żeby spróbował mi to ogarnąć. Dziś walczyłem jeszcze raz z NCSem, wnioski wyglądają następująco. Soft i sprzęt działają, miałem tu pewne wątpliwości, ale zrobiłem mały test i jest OK. Chodzi o to, że nie jestem w stanie zapisać wyedytowanego w Dummy wsadu z powrotem do modułu. Odczyt (codierdaten_lesen) spoko, edycja w Dummy spoko, zapis do FSW_PSW.MAN spoko, zapis do modułu (sg_codieren) niby też spoko, żadnych błędów, ale kolejny odczyt .TRC, podgląd i jest ciągle to samo co było wcześniej, w tym kilka ustawień lusterek (spiegel) na nicht_aktiv. Pomyślałem, że mam uwalone coś w kompie, posprawdzałem kilka razy, poaktualizowałem sp_daten i nic. Na próbę wziąłem inny moduł, padło akurat na klimę (IHK), ta sama procedura, przerobiłem sobie wyświetlanie skrajnych temperatur na HI/LO, zapis do modułu - działa. Zatem fejs z dodatkami mam OK, tylko uparty GM5 nie chce nijak ze mną współpracować. Czytam teraz co proponuje kolega Din76, że problem może leżeć w FA, ale to chyba niemożliwe. Te info nie są zapisywane w GM5, a mój problem dotyczy tylko tego modułu - wystarczy, że wepnę stary i lustra od razu zaczynają śmigać, bez żadnych dodatkowych działań. Coś jest ewidentnie zwalone w jego konfiguracji, tylko nie wiadomo co. Jeszcze historia z indeksami kodowania - jak uruchamiam procedury odczytu, to jest informacja o C04. Po odczycie wsadu zmienia się na C05, natomiast jak filtruję to do Dummy'ego, to pojawia się info o dwóch pasujących na 100% wersjach, C05 i C06. W edytorze część jest na takim zielonkawym tle, druga część na różowym. Kurde, może tam coś jest nie teges? Choć jak ogarniałem IHK było podobnie, też tak to wyglądało, a pomimo tego moduł zaprogramował się prawidłowo. Przyznam, że dla mnie sprawy związane z edycją FA to trochę czarna magia, nigdy nie miałem potrzeby w tym dłubać, bo w aucie nie było nic dokładane. Czy opcja lusterek mogłaby tam być po prostu wyłączona? Sprawdzałem jeszcze INPA, z GM5 są 2 stałe błędy - dotyczą oczywiście braku odpowiedzi z obu lusterek. Tak, jakby po prostu nagle całkiem zniknęły... Ręce powoli opadają.

Jest ktoś rozgarnięty w temacie kodowania ze Śląska?

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sory, ale nie rozumiesz kodwania do serii w NCS, to że GM5 nie ma FA to nie ma znaczenia dla jego kodowania

FA/VO to opis wyposażenia, informuje NCS jakie opcje ma uaktywnić w sterowniku (czyli popularne aktiv lub nicht_aktiv ewentualneie wert_x ... )

jak ktoś usunoł z modułu komunikacyjnego AKMB lub ALSZ dla e46 po lifcie z FA/VO opcje lusterek kod $xxx to w module zostanią wpisane dane jakby

lusterek nie było, a poniważ są podłączone do magistrali to wywal błąd .

NCS dummy aplikacja wykrywa według danych dwie opcje sterowników i tak ma być, poprostu dane są takie same ale ważne jest co z czytał NCS

przed czytaniem było C04 (info według daty oprogramowania ) po zczytaniu NCS zmienił na C05 i wszystko ok, prawidłowo

ty w NCS dummy jak pokazuje dane z dwóch modułów to wybierasz zawsze C05

danych nie zapisze jak masz plik man nie wyczyszczony ma być pusty przed uruchomienie ncs dummy

i nie wolno NCS dummy go zamykać przed zapisem w NCS opcją SG-codieren, po kodowaniu dopiero ncs dummy zamykasz wtedy czyści plik man do zera

do kodowania masz uzywać odpowiedniego profilu z włączona opcją FSW_PSW manipulate w ncs 4.0.1 to profil Revtor's NCS expert profile

nie wolno niem zmieniać FA i kodować do serii to profil Expertmodus

Opublikowano
No widzisz, konkretny wykład i sprawa zaczyna się klarować. Kodowanie do serii co-nieco czaję, wiem, że FA/VO zawiera info na temat wyposażenia i jest zapisane w tych dwóch modułach. Nigdy nie próbowałem w tym grzebać, bo do auta nie było nic dokładane i wszystko działało prawidłowo. Nigdy też nie przypuściłbym, że ktoś stamtąd mógł usunąć wpis dotyczący lusterek, ale przy wcześniejszej awarii modułu komfortu naprawę ogarniał zaprzyjaźniony serwis, więc nie miałem tego na oku. I teraz takie wnioski/pytania: goście jakoś zakodowali wymieniony moduł prawidłowo (razem z lusterkami), po czym wyrypali z FA tą wartość (celowo, przypadkiem?) i zaczęły się schody? Obecnie jakikolwiek "nowy" GM5 będzie zapisywany bez tej opcji wyposażenia. Z kolei "stary" moduł, zrobiony jeszcze prawidłowo działa dobrze (tego wcześniej nie mogłem ogarnąć). Ale pewnie gdybym go teraz wpiął i zapisał pustym FSW_PSW.MAN, to pobierze sobie aktualne info z FA i tak samo uwali lusterka... No cóż, wypadałoby teraz odczytać FA i sprawdzić jego zawartość. Jeżeli okaże się, że nie ma tam wpisu o lusterkach, to opcja dodania i zapisania na nowo. Po tym zabiegu powinno się kodować prawidłowo. Dobrze myślę? Jak chodzi o kolejność działań w Expert/Dummy to tego pilnuję i jest OK - po odczytaniu wsadu z modułu zwijam okno Experta na pasek i odpalam Dummy (.man oczywiście pusty), edytuję .trc, eksport do .man, zwijam Dummy na pasek, podnoszę Experta, zmieniam codierdaten_lesen na sg_codieren, wysyłam i gotowe, a po zamknięciu Dummy mam znowu czysty .man. Profile tez OK. No cóż, w takim razie trzeba będzie zapoznać się z nowymi wyzwaniami i sprawdzić FA, co tam jest namieszane.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale pewnie gdybym go teraz wpiął i zapisał pustym FSW_PSW.MAN, to pobierze sobie aktualne info z FA i tak samo uwali lusterka... No cóż, wypadałoby teraz odczytać FA i sprawdzić jego zawartość. Jeżeli okaże się, że nie ma tam wpisu o lusterkach, to opcja dodania i zapisania na nowo. Po tym zabiegu powinno się kodować prawidłowo. Dobrze myślę? Jak chodzi o kolejność działań w Expert/Dummy to tego pilnuję i jest OK - po odczytaniu wsadu z modułu zwijam okno Experta na pasek i odpalam Dummy (.man oczywiście pusty), edytuję .trc, eksport do .man, zwijam Dummy na pasek, podnoszę Experta, zmieniam codierdaten_lesen na sg_codieren, wysyłam i gotowe, a po zamknięciu Dummy mam znowu czysty .man. Profile tez OK. No cóż, w takim razie trzeba będzie zapoznać się z nowymi wyzwaniami i sprawdzić FA, co tam jest namieszane.

 

Dobrze myslisz , nie musisz sie męczyć

podaj vin lub sobie sam rozkoduj bedziesz miał tam kod do lusterek ($313 są skaładane lusterka $413 są automatycznie przyciemniane)

nie pamiętam czy podgrzewane i składane to inny kod ) ale masz w vin chyba że to dodatek i było kodowanie w module

FA masz wpisane (nawet teraz po kodowaniu) w NCSEXPER/WORK/ plik FA.trc otwórz w notatniku i podaj kod lub sam sobie sprawdz

Opublikowano
W dzień odgrzebię i uruchomię lapka, to mogę sprawdzić zapisy. $313 raczej nie, bo nie mam składanych. Na pewno S314 - podgrzewane. Mój vin to WBAAX51010PD40664, jeżeli coś z tego wywnioskujesz, będę wdzięczny. Oglądam wklejkę w serwisówce, nie ma tam w sumie nic o lusterkach; żeby coś dokładali i nie dopisali do FA? Mam 0459, czyli fotele z pamięciami i tyle.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano

Nie wytrzymałem i sprawdzam to teraz - kurde, wygląda na to, że w FA nie mam kompletnie nic o lusterkach! Jakbyś mógł rzucić na to okiem, to kopia z fa.trc: E46_#0303&V8TM%0894|7531526*AX51$210$235$249$255$2CD$320$321$354$386$423$428$431$459$473$488$494$502$508$520$521$534$548$550$606$644$722$785$801$851$863$879$972-SBK1

Co to ma niby być? Fabryka dołożyła taką wersję lusterek i zakodowała sam moduł bez zmiany FA? Czy raczej kolesie w serwisie coś namytwali przy poprzedniej wymianie modułu komfortu i skasowali wpis? Tak czy inaczej wygląda na to, że jest do uzupełnienia...

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
No i niestety - porażka. Samo kodowanie bez problemu, FA zmienione jak chciałem. Tyle tylko, że ogarnięcie na nowo modułu komfortu nie przyniosło żadnych zmian - lusterka jak nie żyły, tak nie żyją nadal. Podejrzewam, że u mnie, ze względu na elektryczne fotele z pamięciami i powiązane z nimi ustawianie lusterek kodowanie będzie problematyczne, bo elektryka w tym zakresie jest całkiem inna niż w standardzie. Cała reszta po zmianie modułu działa "z marszu", zamki i szyby chodzą od razu, czujnik deszczu, tylna klapa i spryskiwacze reflektorów ruszają po zakodowaniu pustym plikiem, lusterka nie działają wcale. Cóż, trzeba to będzie odpuścić, kupić komplet nowych przekaźników i naprawić stary moduł, w którym działało wszystko. Szkoda czasu i nerwów na kolejne próby ustalania o co kaman. Dzięki koledzy za pomoc w walce, wiedza i doświadczenie zostały poszerzone, póki co czas na plan B.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W e46 regulacja elektryczna jest bez kodowania z fa stałą opcja i powinna być w każdym bmw po włożeniu modułu do samochodu,

tylko opcje składania podgrzewania są kodowane w module z FA a opuszczenie koduje się przez plik man , niestety wygląda na to że twój moduł jest uszkodzony.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich na forum. Nie chcę zakładać nowego wątku podepnę się pod temat. Właśnie jestem po montażu elektrycznych foteli z pamięcią w moim samochodzie, BMW E46 z 2005 roku. . Niestety nie ma sprzężenia pomiędzy lusterkami a pamięcią foteli. Czy do poprawnego działania potrzebuję domontować dodatkowe moduły przykładowo ( Nr Seryjny 6 131 8 386 427 "http://allegro.pl/modul-drzwi-lewy-przod-bmw-e46-316-i-61318386427-i7055088677.html" ). Za schowkiem znalazłem moduł od lusterek numer bmw: 8 376 506. Dodam jeszcze, że jojstik od sterowania lusterek podłączonych jest 11 przewodów ( 5 do białej kostki i 6 do czarnej), a jeszcze w module GM5 uaktywniłem:

MEMORY_SP_ABKLAPPEN_GM -aktiv

BEIKLAPP_B_KOMFOTSCHL_GM- aktiv

SPIEGELMEMORY_GM- aktiv

SPIEGELABKLAPPEN_GM- aktiv

BEIKLAPPEN_GM- aktiv

Będę wdzięczny za wskazówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.