Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pomóżcie co może być nie tak z moim autem... to denerwuje bardzo, odpalam rano - błąd adblue - na obu ekranach usterka jedz serwis....


ruszam jade zawsze ze 2 km... i znika już na cały dzień... w sterowniku ten sam 2c3000, ale nie wiadomo co on oznacza. Coś z brakiem kontaktu sterownika ze sterownikiem.


Nikt nie miał takiej dziwnej usterki????

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dokładnej diagnozy nie powiem - ale z tego co przeczytałem w tym wątku poniżej - to gość opisywał że padł czujnik NOX - i przez to źle pokazuje wartości, jak się wszystko rozgrzeje to może jest ok - warto sprawdzić czy któryś z czujników NOX się nie zepsuł. Jak również warto zajrzeć pod spód autka i sprawdzić czy np. dozownik nie jest skrystalizowany przez co źle dawkuje i stąd może wyświetlać ten błąd - coś jak na tym filmiku - >

(1:54) - więc jak potrafisz / masz warunki żeby sprawdzić stan dozownika, to bym od tego zaczął.


https://f15.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1453022

Opublikowano

Dzieki! a jesli nie ma błędu noxa, to szukać dalej? bo wciaz tylko ten jeden błąd w sterowniku o braku komunikacji systemu z Ecu - czy jakoś tak.


Rozebralem sobie oslonke ta przy dpf... gdzie dozownik, no i wyglada jak nowy. Zero brudu, kryształkow.


Błąd pojawia się zarowno w cieplym garazu jaki i gdy stoi w takim blaszaku zimnym.... i nie codziennie.


Tak raz w tygodniu:)


i po ruszeniu ok 1km zawsze gaśnie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

ostatnio sprawdziłem bmtoolem kody błędów i pokazało:


80518A - Ogrzewanie przewodu dozującego, włączanie: Przerwanie przewodów


Wcześniej tj. latem oddałem autko na usunięcie mapy z adblue, czy to może oznaczać że system wciąż widzi gdzieś to adblue i próbuje dawkować ? podgrzewać itp.? - czy raczej błąd jest związany z czymś innym ?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Tym razem mnie dopadło adblue. Pacjent 520xd LCI 2014, silnik N47. Na desce komunikaty:

- uzupełnij adblue

- pozostało 50km, potem nie będzie można uruchomić silnika

Poprzednio adblue dolewałem jakiś czas temu, więc możliwe że tym razem naprawdę się skończył. Dolałem 5 litrów, ale komunikat się nie zmienił (za 50km nie uruchomisz silnika ...). Jedynie w opcjach pojawił się zasięg rzędu 650km.

Jak wspomniane 50km zeszło do 0. To po zamknięciu auta, i ponownym uruchomieniu znowu licznik odlicza od 50km. Po przejechaniu ponad 650km zasięg w menu jest 0, ale dalej pali.

Po skasowaniu błędów zostały błędy w DDE:

29FB00 - Scenariusz ostrzegania i wyłączania systemu SCR: Poziom ostrzegania 1

29FC00 - Scenariusz ostrzegania i wyłączania systemu SCR: Poziom ostrzegania 2


Wcześniej pojawiały się sporadycznie błędy:

25BF00 - Czujnik tlenku azotu za katalizatorem SCR, sygnał: Stężenie tlenu za niskie na dobiegu (kto to tłumaczył?!)

805256 - Aktywny zbiornik czujnik poziomu napełnienia SCR: rozpoznano nieprawidłowe echo


Jak te 50km zejdzie do zera pojawia się błąd, który da się skasować:

29FD00 - Scenariusz ostrzegania i wyłączania systemu SCR: Poziom ostrzegania 3, osiągnięty maksymalny pozostały przebieg, uniemożliwienie uruchomienia silnika


Obstawiam, że głównym winowajcą jest czujnik poziomu adblue. Czy próbował ktoś jakiejś magii żeby go przywrócić do życia? Na podstawie tego co znalazłem w internecie mam dwa pomysły:

1. zdemontować zbiornik i przepłukać go ciepłą wodą (żeby pozbyć się kryształków mocznika)

2. dodatek uszlachetniający do adblue. Też żeby pozbyć się kryształków mocznika


Auto pali i jeździ, ale nie chciałbym mieć zaskoczenia, że jednak pewnego dnia nie dopali...

Znowu mnie dopadło adblue... przez niedopatrzenie znowu wyjeździłem całe adblue.

Dolałem do pełna, ale dalej pokazuje, że zbiornik jest pusty oraz przy każdym uruchomieniu samochodu odlicza od 49km. Zasięg w menu spada od chyba 650km.

Przed dolaniem adblue i wyjeżdżeniu podanego zasięgu rzeczywiście nie odpalił, kręcił, ale nie odpalił.


Tym razem mam błędy:

takie jak poprzednio:

29FB00 - Scenariusz ostrzegania i wyłączania systemu SCR: Poziom ostrzegania 1

29FC00 - Scenariusz ostrzegania i wyłączania systemu SCR: Poziom ostrzegania 2

czasami się pojawia:

805256 - Aktywny zbiornik czujnik poziomu napełnienia SCR: rozpoznano nieprawidłowe echo

wcześniej też się pojawiał, ale sporadycznie, teraz cały czas:

25B700 - Nitrogen oxide sensor before SCR catalytic converter, signal: Open circuit (Czujnik tlenku azotu przed katalizatorem SCR)

W poście cytowanym powyżej zamiast ostatniego błędu był błąd 25BF00 odnośnie czujnika ZA a nie PRZED SCR


Czy błąd czujnika przed SCR może powodować, że nie załapuje dolania? Czy komuś udało się rozwiązać problem nieprawidłowego echo niż przez wymianę całego zbiornika?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

805256 - Aktywny zbiornik czujnik poziomu napełnienia SCR: rozpoznano nieprawidłowe echo

Czy błąd czujnika przed SCR może powodować, że nie załapuje dolania? Czy komuś udało się rozwiązać problem nieprawidłowego echo niż przez wymianę całego zbiornika?

Może komuś się przyda, zalałem adblue (jakieś 15l) które stało w garażu około 1.5 roku i błąd odnośnie poziomu dalej występował. Zlałem to co było w zbiorniku, zalałem świeże 5L, dolałem dodatek do adblue (stojący 1.5 roku), dawka jak na 20L. I błąd odnośnie poziomu więcej się nie pojawił.


Błąd odnośnie sondy przed SCR dalej jest, po skasowaniu powraca i samochód ciągle krzyczy, że zostało do przejechania 49km...

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

Też ostatnio wita mnie błąd 2C3000 i komunikaty na desce.


Na razie żyje z nim krótko więc nie wyczaiłem jego zachowania. Na razie pojawia się znikąd po ruszeniu, czasem zniknie i na kilka odpaleń spokój. I potem znowu wyskakuje. Co można sprawdzić? Planuję rozebrać osłony i zobaczyć czy nie mam zabrudzonego dozownika, planuje sprawdzić kompem sondy NOX. I ogólnie kabelki. Problem zaczął się pojawiać po wymianie sondy lambda przed katalizatorem. Ale to może być zupełny przypadek.


Ja mam też inny stały błąd z grzałką ale to wiem że mam ten cały kabel dozujący do wymiany, czy ktoś to wykonywał we własnym zakresie? Idzie to ogarnąć jakoś czy trzeba coś grubiej rozkręcać? BMW F11.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Borykałem się z problemem niskiego poziomu adblue - gdzie miałem pełny zbiornik - mechanicy radzili wykodować, tak  też zrobiłem. Od roku nie zauważyłem problemów z autem, może wszystko jeszcze przed... aczkolwiek, jest ktoś kto miał wykodowane adblue i może się wypowiedzieć czy coś się później działo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 hours ago, donbulzone said:

Borykałem się z problemem niskiego poziomu adblue - gdzie miałem pełny zbiornik - mechanicy radzili wykodować, tak  też zrobiłem. Od roku nie zauważyłem problemów z autem, może wszystko jeszcze przed... aczkolwiek, jest ktoś kto miał wykodowane adblue i może się wypowiedzieć czy coś się później działo?

Jedyne co mogłoby się dziać to coś przy kontroli spalin przez SKP, Krokodyli etc. (niekoniecznie w Polsce :))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.