Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie. Od tygodnia jestem właścicielem F10 z 2015 roku w wersji 525 xdrive. Samochód kupiłem po wcześniejszym przeglądzie w ASO BMW. Aso stwierdziło że jest w super stanie. Samochód ma ok. 47000 przebiegu. Pierwsze kilka dni użytkowania było super - trasa Wrocław-Warszawa i z powrotem - 0 problemów. Te zaczęły się w minioną środę. Komputer dwukrotnie podał informację o złym płynie Adblue - "nieprawidłowy płyn adblue". Komunikat znikał po restarcie silnika i pojawił się po kilkua kilometrach. Kolejnego dnia samochód smigał bez problemów - 0 komunikatów wszystko ok. Poprzedni właściciel podobno dolewał adblue na Shellu z dystrybutora. ASO doradzilo żeby dolać oryginalnego bo moze na shellu było jakieś gorsze i jak się wymiesza może bedzie ok. Dodałem ok. 6 litrów adblue z ASO i do dziś było ok. Dzisiaj najpierw komputer zaswiecił info o nieprawidłowym płynie a następnie po wyłączeniu i włączeniu samochodu - znowu po kilku kilometrach to samo a po chwili "awaria systemu adblue". Po dojechanii do domu wyłączyłem silnik - komunikat o awarii był widoczny nadal po ponownym włączeniu silnika. Dopiero po wyłączeniu silnika - zamknięciu samochodu z pilota i ponownym uruchomieniu - komputer pokazał że jest niby ok....

Czy miał ktoś podobne problemy? Z innego serwisu BMW (NIE ASO) dowiedziałem się że samochód z tak małym przebiegiem nie powinien mieć problemów z adblue...pytam bo zastanawiam się czy zdiagnozować i naprawiać licząc że da sie to naprawic za jakieś rozsądne kwoty czy wydać 2000 - tyle bierze warsztat - i wyłączyć adblue całkowicie.

Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia będę wdzięczny za info.

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno warto zacząć od diagnozy, co tak naprawdę sie stało. Może sie okazać, ze awarii uległ po prostu jakis czujnik, albo - jesli faktycznie zostało wlane "nie wiadomo co" - trzeba bedzie po prostu przepłukać układ.

W tak młodym aucie szkoda bawić się w "druciarstwo" i od razu dezaktywować cały układ SCR, bez wcześniejszej diagnozy.

Opublikowano
AdBlue to AdBlue niema lepszych i gorszych bo to mocznik i woda. Nie slyszalem zeby ktos mial podobny problem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to to ze ktos wlal wody lub jakiegos innego plynu. Ta instalacja jest prosta. Powinno pomóc oproznienie tego zbiornika. Samochod masz pewnie na gwarancji wiec dawaj do aso. A nawet jesli nie to tak jak pisze kolega nie baw sie w druciarstwo i cebulactwo.
Opublikowano
Niestety samochód jest z maja...wiec już po gwarancji. Chyba pojadę do ASO licząc że to naprawdę jakiś drobiazg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Podbijam temat. Może jednak ktoś spotkał się z podobną sytuacją. Minęły prawie 2 miesiące poprzedzone całkowita wymiana płynu adblue na oryginalny z BMW. Jednak po przejechaniu około 3 tys. km bez żadnych komunikatów że strony systemu adblue - komputer znowu podał komunikat o złym płynie adblue a po przejechaniu kilkunastu kilometrów i restarcie silnika (po restarcie 0 awarii w komunikatach) wyrzucił info o awarii systemu adblue. Drugi komunikat zniknął po kolejnym restarcie silnika... Może problem leży bardziej po stronie softu? W ostatnim miesiącu miałem dwa przypadki "zawieszenia" systemu - raz nie z tego nie z owego w trasie ekran centralny zgasł by po chwili wyświetliło się logo BMW i ekran zaczął znowu działać. Innym razem przestał działać headup i kilka innych funkcji które po wyłączeniu silnika na dłużej (restart typu wylacz-wlacz nic nie dawał) działały bez zarzutu.

 

Gdyby ktokolwiek zetknął się z podobnymi objawami - głównie chodzi o te dziwne znikające i pojawiające się komunikaty adblue - będę zobowiązany za podzielenie się spostrzeżeniami i być może podpowiedzia rozwiązania problemu.

Opublikowano
A robiłeś diagnozę kompa?? Moze jakiś czujnik / kabel przetarty itp. Jak nie chcesz do ASO jedz do kogoś kto się zna na BMW i ma sprzęt do diagnozy zapłacisz grosze za diagnostykę błąd powinien zostać w kompie (bo inaczej wróżenie z fusów)
Opublikowano
Te restarty wyswietlacza i headup’a to zupelnie inna sprawa i dotyczy jednostki „radia” i niestety zwiastuje jej mozliwa awarie w nieokreslonej przyszlosci. Przeeabialem to na szczescie jeszcze na gwarancji. Sa tacy ktorzy powiadaja ze moze pomic update softu - mnie nie pomogl. A co do adblue to pomysl o diagnozie w aso a naprawic mozesz to gdzies indziej. Lub pojedz do jakiegos speca od bmw. Bledy na pewno sa tylko trzeba glebiej poszukac.
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzisiaj rano, po całonocnym pobycie auta na dworze przy ok -10 wyskoczył mi komunikat - awaria systemu adblue :shock:

Samochód postał w garażu cały dzień, pojeździłem później jeszcze trochę ale cały czas ten komunikat się pojawia. Na szybko podjechałem do mechanika, który podłączył komputer i wyskoczyło kilka błędów ale mam tylko kody tych błędów nie wyświetlało się co to dokładnie jest. Błędy zostały skasowane ale jednego nie dało się skasować i pewnie on dotyczy bezpośredniej przyczyny awarii - 2C3000. Nigdzie nie mogę tego znaleźć więc nie wiadomo co to.

Auto to f10 520d x-drive lci.

Może ma ktoś jakiś pomysł?

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Opublikowano
Dwa posty wyżej opisałem swój problem z adblue, jeździłem tak około roku, nic się nie działo, adblue działało pobierało płyn wszystko było ok tylko ten cholerny komunikat. Ktoś polecił mi speca od elektroniki, pogrzebał pół godziny i wszystko działa bez zarzutu. Tłumaczył mi co było źródłem problemu ale nie powtórzę, w każdym razie jakiś drobiazg w elektronice.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Odgrzewam. Dzisiaj jadąc w trasie zapalił mi się checkin engine i komunikat o awarii systemu ad Blue. Niestety zjechałem na najbliższą zatoczkę nie doczytawaszy komunikatu zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie. Niestety w idrive komunikat zniknął ale checkin mimo odpalania samochodu kilka razy nadal się świeci. Czy mam rozumieć że błąd był tymczasowy jeżeli idrive go nie pokazuje? Na kompa podjadę dopiero w piątek. W statusie ad Blue mam zasięg 14500km i dolno 4.5l czyli ad Blue jest. Nie wiem czy do tego czasu mogę użytkować samochód...
Opublikowano

Byłem dzisiaj na diagnostyce w polecanym car-connect. Praktycznie były dwa błędy które mogły spowodować check engine i błąd adblue.

Pierwszy to złej jakości adblue a drugi sonda zakataliktyczna - zwarcie do masy. Oprócz tego w przeszłości przewinoł się błąd czujnika nox ale raz jakieś 250km temu. Moje pytanie do was co sądzicie o tym? Czy jeden błąd to znaczy się ten o złej jakości adblue mógł spowodować błąd sondy? Czy porostu sonda kończy swój żywot? Lub rzeczywiscie czujnik Nox miesza? Najbardziej obawiam się powtórki z rozrywki w trasie na wakacje za kilka dni ok 4000km w dwie strony. Chociaż koleś od diagnostyki stwierdził że nawet gdyby się to powtórzyło to ze spokojem można kontynuować podróż. To prawda?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem dzisiaj na diagnostyce w polecanym car-connect. Praktycznie były dwa błędy które mogły spowodować check engine i błąd adblue.

Pierwszy to złej jakości adblue a drugi sonda zakataliktyczna - zwarcie do masy. Oprócz tego w przeszłości przewinoł się błąd czujnika nox ale raz jakieś 250km temu. Moje pytanie do was co sądzicie o tym? Czy jeden błąd to znaczy się ten o złej jakości adblue mógł spowodować błąd sondy? Czy porostu sonda kończy swój żywot? Lub rzeczywiscie czujnik Nox miesza? Najbardziej obawiam się powtórki z rozrywki w trasie na wakacje za kilka dni ok 4000km w dwie strony. Chociaż koleś od diagnostyki stwierdził że nawet gdyby się to powtórzyło to ze spokojem można kontynuować podróż. To prawda?

Prawda jest taka że odpowiedzi na wszystkie te pytania powinien był dać ten , kto robił diagnostykę. Jeśli sądzić po wyżej napisanemu, to bardzo wygląda na to , że Pan był w hali wydruku papieru, na którym są wydrukowane litery i cyfry, biorą za to pieniądze i nie ponoszą za to żadnej odpowiedzialności, a dalej wlaśnie mamy tu tematy podobne do tego tematu . Drama i tyle

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat...mam problem z X5 F15 40d, mianowicie wywala mi komunikat o niesprawnym systemie adblue, auto jeździ normalnie, nie ogranicza mocy, check się nie świeci. We własnym zakresie przejrzałem instalację i wydaję się być wszystko ok, przewód dozujący w którym jest grzałka również ma przejscie.

A błędy jakie jestem w stanie odczytać to:

8051C5 Ogrzewanie przewodu dozującego, sterowanie: Zwarcie do masy

2C3000 Sterownik SCR, komunikat zwrotny diagnozy: Błąd systemowy OBD

800AC5 Ogrzewanie KAFAS: Zwarcie do bieguna dodatniego lu przerwanie przewodu

Może ktoś ma jakieś sugestie??

Opublikowano
Przy niskich temperaturach grzałka nie rozpuści adblue przez co adblue nie będzie dozowane i wzrośnie emisja NOx
Opublikowano
Ale ja znam zasadę działania...czasami naprawiam je w ciężarówkach, dlatego napisałem ze sprawdziłem co mogłem i wydaje się być ok...dlatego szukam jakiejś podpowiedzi, być może ktoś miał podobny objaw?? może ktoś zna rezystancje grzałki ??
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam


Mam troszke inny problem jesli chodzi o AdBlue.... Pokazywal mi komunikat ze musze dotankowac i tez tak zrobilem do pelna lecz blad nie znikal i caly czas mi pokazywalo rezerwe... Zbiornik jest oczywiscie pelny i teraz po przejechaniu tej calej rezerwy nie moge odpalic motoru co moze byc zpowodowane tym ? w tym momencie jestem unieruchomiony i niewiem czy rozebrac ten caly zbiornik i przeczyscic czy jakies czujki poszly... mial juz ktos taki problem ???


dzieki za pomoc

Opublikowano

Witam. Kiedyś walczyłem z takim zbiornikiem i skończyło się na wymianie.

Sprawdź programowo istą jaki jest procent napełnienia mocznika w zbiorniku co widzi komputer? U mnie ten procent napełnienia w trakcie jazdy wychodził po za zakres ponad 100% Czujnik napełnienia jest w zbiorniku oczywiście niewymienialny i trudny do sprawdzenia gdyż jest to czujnik ultradźwiękowy by najmniej Ja nie potrafiłem go zmierzyć

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Pozwolę się tu podpiąć.

Co jakiś czas wyświetla mi nieprawidłowe uzupełnienie czy tam napełnienie adblue. Kolega ma na tą chwilę skopany komp z istą więc błędów nie sprawdziłem lecz w ukrytym menu nic niema. Czy błędy od adblue sygnalizowane przez check engine są jakby oddzielnie zapisywane i dlatego ich nie widać w menu ukrytym?

Na forach zagranicznych wyczytałem że czasem po skasowaniu błędów zaczyna się odliczanie że po iluś tam kilometrów nastąpi brak możliwości odpalenia silnika...

Tutaj na forum nic podobnego nie znalazłem.

Na początek może spuszczę to co jest w zbiorniku i zaleje świeżym ponieważ poprzedni właściciel mało jeździł przez ostatni rok i może tam coś jest zaschnięte???

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj odczytałem błędy i wyszło 2AC600.

Wychodzi zbyt niska wydajność SCR być może adblue jakieś lewe...

Coś z niemieckiej strony gdzieś znalazłem że to " Nox zbyt niski w trzeciej strefie"

Miał ktoś coś podobnego?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja mam zapytanko w kwestii umiejscowienia wlewu do adblue. Mam 530d f10 i za cholerę nie mogę zlokalizować wlewu do adblue. Pytam na przyszłość bo przyjdzie mi dolać i będę się głowił. Koledzy pomóżcie.
Opublikowano

Nie możesz bo go nie masz, jakbyś miał to byś widział we wlewie.


Wracając do tematu...

Mi do błędu 2ac600 nieprawidłowe uzupełnienie adblue, doszedł 26f500 że niby sprawność systemu za niska. Czasem wyskoczy jeden czasem drugi ale nigdy pod obciążeniem, zawsze jak zaczyna się robić z górki i auto zaczyna lecieć ale jeszcze nie hamuje silnikiem...


Obserwowałem zachowanie wskazań, NOx koncentracja 1 i 2 i tak NOx1 zawsze jest większy od NOx2 ale im większe obciążenie tym są bliżej siebie. Gdy silnik leci z minimalnym obciążeniem wtedy potrafi być różnica dziesieciokrotna, NOx1 ma 70ppm a NOx2 7ppm. Czasem NOx2 wchodzi na - 0.0

Na wolnych obrotach NOx1 pokazuje 6ppm a NOx2 - 0.0ppm, niewiem jakie powinny być odczyty ale ten NOx2 chyba pokazuje głupoty.


Jakby ktoś mógł rzucić okiem jakie powinny być wartości w N57 byłbym wdzięczny...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.