Skocz do zawartości

Problem z rozrządem 1999rok 320d 2.0 disel 136km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie mam pytanko

 

 

Moje autko ma juz ponad 500tys przejechane zainteresowałem sie rozrządem by go wymienić powiedzcie mi jak sie do niego dostać duzo rozbierania ? gdzie on sie znajduje jaka jest jego cena za wymiane miej wiecej bardzo prosze o porade i z jakiej firmy najlepiej kupic rozrzad moje autko to BMW e46 320d 1999rok 2.0 diesel 136km

Opublikowano

Jakie masz objawy, rzęzi, szeleści obija o obudowę?

Czy tak sobie wymyśliłeś profilaktycznie.

 

Koszt części nie jest jakiś tragicznie duży przyjmując i o ile ktoś się decyduje wymieniać raz na 500tyś z drugiej strony koszt części plus robocizna nie rzadko może wynosić 20 - 25% wartości auta, taka niestety jest prawda.

 

Co do cześci:

koszt ORI ślizgów to ok. 300 - 350zł lub też możesz kupić zamiennik np. SWAG to to samo co ORI tyle że bez znaczka będzie trochę taniej.

dwa łańcuchy ORI to ok. 400zł zamiennik myślę że ok. 300zł

Napinacz hydrauliczny 200 - 250zł

 

Do tego uszczelki pewnie nowy olej, filtr, płyn chłodniczy to już wyjdzie min. 1000 - 1500zł zależy na jakich częściach robimy i co wymieniamy.

 

Roboty trochę jest trzeba kolektor ssący i wtryski wyciągnąć (tu czasem jest problem), zdjąć pokrywę zaworów, podejrzewam że trzeba będzie miskę oleju odkręcić i trochę osprzętu silnika.

 

Dodatkowo konieczne będą oględziny kół zębatych pod kątem zużycia i uszkodzeń bo przy tym przebieg różnie może być.

Robocizna im bardziej renomowany warsztat tym drożej, myślę że górna granica to 1000zł



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

https://www.youtube.com/watch?v=uE0Hy2vzLfk

 

mam podobny klekot i boje sie że to rozrząd .

 

Tutaj znalzłem tutaj taki komplet http://allegro.pl/lancuch-rozrzadu-bmw-e46-e90-e60-2-0d-3-0d-320-330-i6916450016.html?reco_id=987068f2-8c2d-11e7-ba77-246e96321038&ars_rule_id=201#thumb/2 są nawet po 600zl

 

ale ty pisałes że tam trzeba dwa łańcuchy wiec koszty wzrosną a chciałem cały rozrzad robić auto ma ponad 500tys i klekocze koło pasowe nowe z corteco paski napinacz rolki tłumik drgan wszystko nowe wiec problem nie lezy tam tak mi sie wydaje

Opublikowano
i co do dostepu to trzeba zdejmować skrzynie biegów i dwumase by dostac sie do dołu łancucha?
Opublikowano

w starszych silnikach bmw czyli m47, m47n m57 i m57n rozrząd jest z przodu więc nie ma potrzeby zdejmowania skrzyni. W nowszych silnikach rozrząd jest z tyłu silnika miedzy silnikiem a skrzynia, wtedy jest problem

 

viewtopic.php?f=73&t=246249

 

Wszystko masz w tym temacie dokładnie opisane co i jak wraz ze zdjęciami. Wystarczyło użyć google

Opublikowano
Tutaj znalzłem tutaj taki komplet http://allegro.pl/lancuch-rozrzadu-bmw-e46-e90-e60-2-0d-3-0d-320-330-i6916450016.html?reco_id=987068f2-8c2d-11e7-ba77-246e96321038&ars_rule_id=201#thumb/2 są nawet po 600zl

 

ale ty pisałes że tam trzeba dwa łańcuchy wiec koszty wzrosną a chciałem cały rozrzad robić auto ma ponad 500tys i klekocze koło pasowe nowe z corteco paski napinacz rolki tłumik drgan wszystko nowe wiec problem nie lezy tam tak mi sie wydaje

Ten kpl. z aukcji jest do polifta oraz nowszych modeli, więc nie podejdzie do M47 zresztą jak widzę to nawet jest tylko połowa elementów potrzebnych do wymiany.

 

Rozrząd to ostateczność na początek zdejm jeden, a potem drugi pasek osprzętu i wtedy zobaczysz czy nadal klekocze, czy coś zmieniło się w pracy silnika, sprawdź rolki, łożyska alternatora, pompę wody i sprężarkę klimy czasem niewielki luz może powodować takie objawy.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Mam tak Pompa wody nowa , Rolka napinacza nowa tłumik drgan nowy kolo pasowe nowe rolka kierunkowa nowa

 

Powiedz mi jak sprawdz łozyska alternatora? i sprezarke klimy?

 

i moje BMW strasznie cyka jak go odpale aż sie nie nagrzeje i za cholere nie wiem o co tu kaman

Opublikowano

Łożyska alternatora sprawdź tak, chwyć za koło pasowe alternatora i poruszaj mim na boki zobacz czy nie ma luzu ja nie ma to połowa sukcesu, ale zrób jeszcze tak zakręć wirnikiem alternatora i wsłuchuj się czy nic nie szumi jak nie szumi to łożyska altka powinny być ok.

 

Kompresor zazwyczaj hałasuje pod obciążeniem tzn. jak klimę włączysz, ewentualnie zdejm pasek jak pisałem wcześniej i wtedy wykluczysz go całkowicie przy okazji sprawdzisz rolkę od napinacza paska.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Ta rolka za idelana tam nie była ale nie wiem jak ją zdemontować rolka prowadzaca i od napinacza od osprzetu ma na srodku śrube a ta nie ma jak to wyjąć? tą rolke od klimy
Opublikowano
sprawdzilem teraz cały osprzet w aucie rolki itd wszystko jest ok alternator tez bop byl regenerowany bez pasków odpalilem i cyka nie wiem co to moze byc jak by od dolu to słychac pod maska
Opublikowano

Tu jest potrzebna diagnoza warsztatowa, za dużo gdybania i bez rozbierania się nie z obejdzie.

Za poważna sprawa aby strzelać.

To tak jak byś pokazał fotkę z oponą i pytał dlaczego Ci powietrza w oponie brakuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jedź do serwisu i niech ktoś to osłucha. Na forum nikt ci nie powie co to może być bo powodów może byc milion
Opublikowano
serwis za glupie sluchanie wezmie bóg wie ile odpada serwis nie wiem jak to zdignozować tyle co ja już wymienilem w tym aucie to szok a znowu cos bruzdzi mi tam
Opublikowano
a chciałem sie dowiedzieć ile jest łancuchów w moim rozrzadzie dwa czy jeden wie ktos?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
www.realoem.com i wszystko będziesz widział.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
http://screenshot.sh/ov6TvQ6NGe3Zf

http://screenshot.sh/owm3AvryexM5n

 

czyli na to wychodzi że są dwa łańcuchy rozrządu ?

 

i dwa napinacze?

Są dwa łańcuchy i jeden napinacz pisałem już o tym na samym początku.

 

Jak ORI części to tylko z https://pl.bmwautoparts.net/pl jak ktoś wcześniej polecił, ja tylko tu kupuję i ceny mają lepsze niż w ASO.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Ok super dziekuje za pomoc . Ale jak kupie zmiennik SWAG czy ruville bedzie problem zeby to chodzilo elegancko ? bo wydaje mi sie że to w miare dobre zamienniki
Opublikowano
Swag był montowany w niektórych silnikach na pierwszy montaż więc powinien być git. Z resztą należy do grupy Bilstein tak jak np Febi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.