Skocz do zawartości

[116i] Przerywanie przy przyspieszania na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich.

Niedawno zostałem posiadaczem BMW F20 116i z roku 2012.

Z auta ogólnie jestem bardzo zadowolony, ale jest jedna kwestia o którą chciałbym was spytać.

Chodzi o przerywanie podczas przyspieszania na niskich obrotach.

Sytuacja dzieje się na wyższych biegach: od trójki w górę i tylko gdy przyspieszam z pedałem gazu w wciśniętym w podłogę i tylko przy niższych obrotach <3000

Np. 1500 obrotów, 4 bieg, pedał gazu wciśnięty w podłogę, auto przyspiesza i nagle przy 1800 - 2000 obrotów występuje jednorazowe przerwanie w napędzie i szarpnięcie i auto dalej przyspiesza sprawnie.

Autem jeżdżę już miesiąc, zrobiłem około 1000km i sytuacja przytrafiła mi się 3-4 razy. Nie znalazłem żadnego punktu zaczepienia, co łączyło by te 3-4 sytuację.

Problem nie dzieję się często, ale nie chciałbym znaleźć się w sytuacji, gdzie wyprzedam i nagle następuję przerwanie i szarpnięcie.

Podpiąłem auto pod komputer ale nie było żadnych błędów.

 

Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem, albo ma jakieś rady jak mogę zabrać się za diagnostykę problemu?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety dalej nie udało się zdiagnozować przyczyny problemu.

Miałem okazję bardziej przyjrzeć się sprawie i zauważyłem, że opisane przerwanie występuję przy 1800 rmp.

I gdy wystąpi raz to przy dalszej jeździe już nie występuję.

Dodatkowo jeszcze zauważyłem, że silnik bardzo mocno się nagrzewa.

Po zgaszeniu silnika po jeździe gdy otwieram maskę to czuć podmuch ciepła i dodatkowo słychać charakterystyczne strzały(trzaski) z okolic turbiny i metalowego osprzętu obok turbiny. Tak jakby metal się chłodził.

Czy w tym silniku i modelu to normalne?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak wejdziesz w ukryte menu (kod to suma ostatnich 5 cyfr VIN) to możesz sobie zobaczyć temp i różne inne wskaźniki. Mój przy normalnej jeździe pokazuje ok. 110 stopni.

"Strzały" to norma.

Opublikowano

Podjechałem dzisiaj ponownie do innego elektromechanika i okazało się, że po prostu ten poprzedni nie miał chyba odpowiedniego sprzętu i są jakieś błędy.

Tyle, że żaden z nich nie wydaje się zbytnio interesujący.

 

Błędy po diagnostyce:

 

Kategoria Gateway 4.0

CD0487 - Sterownik, błąd synchronizacji

801C15 - Zacisk 30(B) - komponent nie przychodzi w tryb uśpienia

 

Ogrzewanie/klimatyzacja

801228 Regulacja dmuchawy

E7146F - CAN - wiadomości, błąd sygnału

 

Zawieszenie/układ kierowniczy

(Dynamic Drive Control 4.0)

480134 Sterownik - Nieprawidłowy kierunek jazdy

480121 Czujnik sekwencyjny obrotów 1 - sygnał niezrozumiały

 

Macie może jakieś nowe pomysły?

  • 3 lata później...
Opublikowano
To mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich.

Niedawno zostałem posiadaczem BMW F20 116i z roku 2012.

Z auta ogólnie jestem bardzo zadowolony, ale jest jedna kwestia o którą chciałbym was spytać.

Chodzi o przerywanie podczas przyspieszania na niskich obrotach.

Sytuacja dzieje się na wyższych biegach: od trójki w górę i tylko gdy przyspieszam z pedałem gazu w wciśniętym w podłogę i tylko przy niższych obrotach <3000

Np. 1500 obrotów, 4 bieg, pedał gazu wciśnięty w podłogę, auto przyspiesza i nagle przy 1800 - 2000 obrotów występuje jednorazowe przerwanie w napędzie i szarpnięcie i auto dalej przyspiesza sprawnie.

Autem jeżdżę już miesiąc, zrobiłem około 1000km i sytuacja przytrafiła mi się 3-4 razy. Nie znalazłem żadnego punktu zaczepienia, co łączyło by te 3-4 sytuację.

Problem nie dzieję się często, ale nie chciałbym znaleźć się w sytuacji, gdzie wyprzedam i nagle następuję przerwanie i szarpnięcie.

Podpiąłem auto pod komputer ale nie było żadnych błędów.


Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem, albo ma jakieś rady jak mogę zabrać się za diagnostykę problemu?

Z góry dzięki za wszelką pomoc.


Pozdrawiam.

 


witam. czy udało ci się rozwiązać twój problem z szarpaniem?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem. Miałem ten sam problem, okazało się nim sprzęgło. Po wymianie bajka.Jest to sprzęgło z samoregulacją więc nie daje wcześniej niepokojących objawów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.