Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam zakupilem dla zony jedynke z silnikiem n 43 170km auto moim zdaniem jeździ normalnie jest zrywne nie szarpie podczas jazdy.ogólnie jestem zadowolony problem polega na tym : jak odpalam auto na zimnym to kopci na biało szaro i silnik nie równo pracuje jak dodam trochę wiecej gazu kopci na czarno jak się rozgrzeje jest ok byłem z tym u mechanika podobno sonda nox niestety wydatek koło 2000 moje pytanie jak sprawdzić czy to ta sonda żeby nie wyrzucać kasy w błoto może to coś innego np wtryski proszę o pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moje pytanie jak sprawdzić czy to ta sonda żeby nie wyrzucać kasy w błoto

Musisz zaopatrzyc sie w INPE i luknac czy zmienia sie zapelnienie katalizatora.

W jakim stanie sa filtry?

Autko ma wiekszy apetyt na paliwo?

Znika olej lub plyn chlodniczy?

W jakim stopniu jest zapelniony katalizator?

Opublikowano

Sprawdź zasiarczenie katalizatora i końcówkę rury wydechowej, powinna być czysta, nie okopcona.

 

Przy walniętym nox-ie będzie Ci palił ok 1,5 litra więcej.

Opublikowano
Dziękuję za zainteresowanie tematem napiszę może co było wymieniane: rozrzad i pompa vacum programowanie w serwisie bmw. Dalej cztery świece,sonda nox wymieniona 2x co prawda używana ale w innym aucie ta ostatnia chodziła ,wszystkie filtry ,olej w silniku ,co do spalania to żona nie ma ciężkiej nogi i autko pali kolo 8litrow (automatyczna skrzynia) bylem u mechanika na kompie wywala blad sondy nox powiedział że "nie ma regulacji" rura wydechowe jest okopcone na czarno przy mocniejszym gazowaniu wygląda jakby pluł czarną mokrą sadza
Opublikowano

To, że nox wali błędami to standard, często nowa po krótkim czasie już tak robi.

 

Sprawdzałeś wtryski, ta okopcona rura i dym ewidentnie wskazywałyby, że któryś leje. Choć zazwyczaj z walniętymi wtryskami jest tak, że jak jest zimny i dostaje większą dawkę paliwa silnik chodzi w miarę w porządku, problem pojawia się po rozgrzaniu a u Ciebie jest odwrotnie.

Opublikowano
Nie wiem jak można sprawdzić wtrysk mechanik mówił że jest ok bo na kompie by mu pokazało że jest coś nie tak ja się na tym kompletnie nie znam jest jakiś sposób żeby to stwierdzic na 100 % słyszałem że gdzieś można dać wtryski do czyszczenia bo podobno tych się nie regeneruje
Opublikowano
Dodam jeszcze że mechanik wspominał coś o pierscieniach w silniku ale że to duży wydatek nie wiem co mam robić bo jak zacznie wymieniać to nie wiem czy w 10000 się zamkne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie klasycznie wtryskiwacze, do diagnozy inpa lub ista i będzie jasność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego nie musisz sie na tym znac ale jak sie zaopatrzysz w INPE to bedziesz mogl sam wykonac pomiary ktore interesuja tych co sie na tym znaja i Ci pomoga a tu jest sporo takich ludzi...

Masz prosty przyklad na sondzie ktora juz byla wymieniana a blad jest dalej bo to tylko skutek a przyvzyna jest banalna.

Twoj katalizator magazynuje syf jak dpf i jak jest pelny to wywali blad sondy i go nie skasujesz puki kat sie nie opruzni.

Puki nie ma jak sprawdzic poziomu zapelnienia katalizatora to przegon auto po trasie na ok 4 tys obr tak ze 20 minut i zobacz na nastepny dzien czy jest poprawa.

U Ciebie przechodzi auto przez wszystkie kolory spalin i trzeba zaczac od najprostszych rzeczy.

Opisz jeszcze dokladnie ten bialy kolor spalin-unosi sie do gory czy pelza po ziemi jest matowy czy bardziej przezroczysty jak para wodna?

Opublikowano
Biały dym.pojawia się rano i wygląda jak para co do przegonienia po trasie to jechałem nim około 250 km może nie cały czas na 4000 obrotów ale autostrada i z prędkością około 180/h no i na drugi dzień nie było poprawy .jak długo się wypala taki katalizator możliwe że jest tak.zawalony ze się nie wypali
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To tym bialym dymkiem sie nie przejmuj - moze tak byc...

Katalizator wypala sie szybko ok 20min ale musi byc silnik dogrzany i musi byc temp spalin jesli tego nie ma nigdy sie nie opruzni.

Na zimnym silniku nie rob przegazowki bo turbina tego nie lubi.

Trzeba odczytac poziom zasiarczenia kata odnosnie sondy wiec jak widzisz bez INPY sie nie obejdzie z ktorej jeszcze nie raz bedziesz korzystal albo bedziesz jezdzil do mechanika i za kazdy odczyt bedziesz placil...

Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie może mi ktoś podać linka gdzie ściągnąć inpe pewnie jeszcze kabel do obd będzie trzeba kupić różnią się one czymś ? Jak tak.to jaki wybrać auto 2007r 120i po lift 170km n43 z gory dziekuje
Opublikowano
Tak jak mówiłem byłem na obwodnicy jeździłem dwa razy po 20 min z obrotami 4500 i różnicy żadnej nie widzę nie wiem nawet czy ten katalizator się wypalił czy nie podobno jak się wypala to śmierdzi jajcami u minę nie smierdzialo jedyne co zauważyłem to zanim ruszyłem dym było widać tylko czarny przy dodawaniu gazu i wydaje mi się że po odpaleniu czuć benzynę w aucie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zanim ruszyłem dym było widać tylko czarny przy dodawaniu gazu i wydaje mi się że po odpaleniu czuć benzynę w aucie

To swiadczy o zbyt malej ilosci powietrza ale wracamy do punktu wyjscia-potrzebne sa pomiary

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.