Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

jest to mój pierwszy post dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli coś będzie nie tak :)

 

Od kilku dni mam problem z moim bmw. Dokładniej z BMW E90 320D xDrive 177km (czyli N47).

 

Mianowicie, stojąc na postoju gdy skrzynia biegów jest na N, podczas dodawania gazu przy około 2.4tys obrotów słychać jakby gdzieś zaczynało mocniej ulatywać powietrze, przy normalniej jezdzie jest to słyszalne wcześniej, już od początkowych zakresów pracy turbo. Z wstępnych oględzin mam wrażenie jakby była to nieszczelność na EGR (tak jakby wydmuchało uszczelkę lub coś podobnego). Moje pytanie, czy jest to możliwe czy po prostu tylko mi się mogło wydawać podczas sprawdzania? poniżej zamieszczam zdjęcia z miejscem z którego wydaje mi się że dmucha, bo jak włożę rękę pod spodem to mam wrażenie jakby lekko czuć powietrze a przy dodaniu gazu zaczynam czuć coraz bardziej.

 

Oraz jeżeli to by było to, to oznacza ze musze rozmontować cala chłodniczkę razem z EGR ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

21103670_1536941933035877_1828905312_o.jpg

21081722_1536941939702543_724538800_o.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teoretycznie powinieneś mieć lekki syfek lub zapocenie jeśli to gdzieś tam.

Więc tego bym szukał.

 

 

Nie śmierdzi spalinami? Jeśli nie to może gdzieś w doładowaniu a nie w wydechu?

 

EGR można zdemontować raczej osobno bez chloeniczki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oblukaj ten czerwony wezyk w szmacianej otulinie.Na fotce widac uszkodzenie otuliny wezyk tez moze byc drasniety a wtedy bedzie syczec...
Opublikowano

No tak mi wyglada ale nie wygadało mi znowu jakby to z niego leciało :/ spalin nie czuć w ogóle, auto przyspiesza i jedzie w miarę normalnie, nie czuje jakiegoś super spadku mocy.

 

Jutro oblukam ten wężyk a w sobotę rano wezmę się w takim razie za demontaż EGR. A jeszcze może przy okazji, jak już bym chciał demontować chłodniczkę, to płyn cały zleci? trzeba złapać i zalać nowym a jak ew odpowietrzać układ żeby z zapowietrzonym nie jeździć? :D po prostu tak jak przy wymianie płynu? czy jakoś inaczej?

 

Dzieki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak mi wyglada ale nie wygadało mi znowu jakby to z niego leciało

Ten wezyk nie pcha powietrza tylko ssa - tam jest podcisnienie wiec syczec bedzie ale nie poczujesz.Oblukaj jeszcze weze od turbiny do ic - tam jeszcze pcha powietrze.

Wszystkie inne uszczelnienia po tej stronie silnika i egr mozesz odpuscic jesli nie czuc spalin.

jak ew odpowietrzać układ żeby z zapowietrzonym nie jeździć? po prostu tak jak przy wymianie płynu?

Dokladnie tak.

Plyn ucieknie do poziomu demontowanego elementu

Opublikowano

chciałbym wymienić ten wężyk w swoim e91 318d n47.

Czy aby wymienić ten czerwony przewód trzeba zdjąć tę rurę od turbiny do filtra powietrza, czy da radę bez jej demontażu?

Bo jak widać na tu: http://www.nanodatex.pl/bmw-f20-2-0d-n47-14r-chlodniczka-zawor-o879080.html wężyk od przetwornika ciśnienia idzie do elementu podciśnieniowego pod chłodniczką spalin...

Jeśli rurę trzeba będzie zdjąć to jak ona jest zamontowana do turbo? Na wcisk czy może trzeba ją jakoś obrócić aby wyszła z mocowania? Jest tam jakaś uszczelka?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Namierzyłem. Uszkodzony jest ten sam element co w tym temacie -> viewtopic.php?f=70&t=295164&p=2406306#p2406306

Lekko go chwilowo uszczelniłem pasta do uszczelniania wydechów itp ale podejrzewam, że pomoże to tylko na chwile a zrobić to trzeba porządniej.

I tu moje pytanie, czy da rade to spawać? ktoś robił coś takiego? bo z tego co widziałem przy demontażu to jest to jeden element ze wszystkim wiec samej tej części nie wymienię.

Ewentualnie czy całkowicie zaślepić ten egr i go wywalić? czytałem już różne artykuły na ten temat i dalej nie wiem czy niesie to jakieś konsekwencje czy same korzyści (brak problemów z egr głównie) :)

Opublikowano
A czy kojarzy ktoś czy od tego, że tędy gdzieś delikatnie ucieka to 'powietrze' dpf sie nie wypala lub cos takiego? bo teraz mi wyskoczyło jak wracałem jakieś ostrzeżenie związane z dpfem. Nie bardzo wiem czy egr gdzies wali bledem i to tylko blad zwiazany z tym czy przez to ze tam jest blad dpf moze sie nie wypalac i sie zapycha?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak "wali" błędem to nie wypali się sam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
ok, spróbuje jutro podjechać i podpiąć pod komputer i zobaczymy co tam komputer o tym powie. A co do samej harmonijki, można to zaspawać? czy raczej nie da rady tego spawać i trzeba wymieniać całość?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana tylko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
a może jakieś namiary na kogoś kto ma takie rzeczy używane i raczej nie trafi się na używkę która się nada na złom tak jak ta? czy liczyć na szczęście na allegro? czy może opłaca się zainwestować te 800zł w jakiś zamiennik valeo/hella?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jest zamiennik dostępny? Widziałem, że na alledrogo są jakieś po regeneracji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jakieś są samej chłodniczki, ale dałem sobie spokój i zamówiłem używkę na allegro za 200zł i śmiga, już nic nie ucieka, teraz tylko muszę spróbować DPF wypalić, podobno nie chciał 'rozpocząć' wypalania przez 'obce' powietrze które było w obiegu przez te dziure, ale czy to prawda to ja się nie znam :D

 

a czy ktoś wie gdzie tutaj https://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=PP71-EUR-04-2009-E90N-BMW-320xd&mg=11 jest odma? i która to część... bo osobno jej nie widzę czyli jak się domyślam to jest ta która jest zintegrowana z pokrywą? i nie da rady tego wymienić samego bez wymiany pokrywy? jeżeli tak to da radę to czyścić? bo niby czytałem tutaj, że się czyści ale już sam nie wiem do którego silnika bo jak czytam to czuje się jakbym za każdym razem czytał o innym pomimo tego że wszędzie 2.0D N47 :D

 

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze wyczytałeś, że odma jest zintegrowana.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.