Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i w końcu też udało mi się wydębić G30 do testu, w ramach użyczenia od dealera, bo oczywiście jeżdżenie wg wskazówek Pana sprzedawcy odpada żeby powiedzieć cokolwiek więcej.

 

Ogólnie:

bardzo ładnie skonfigurowana wersja. Czarny lakier, komforty, jasne skóry z wentylacją, 20 calowe felgi, hamulce M, EDC, Sound HK.

Oraz elementy dyskwalifikujące prawdziwe BMW czyli: automat sportowy, dizel i czterołap :)

Teraz po kolei:

 

Zawieszenie:

Auto bardzo ładnie wybiera nierówności, jedzie mega komfortowo, jak na dostojną limuzynę przystało. Na zakrętach niestety buja. EDC to wg mnie porażka- nie czułem żadnej różnicy pomiędzy trybami sport a comfort. Specjalnie jeździłem po bezdrożach/kocich łbach - nic z tego. Na ostrych zakrętach auto buja niemiłosiernie (na sporcie). Chyba tylko stały M zawias ma tutaj rację bytu, żeby to jechało z jakichś leciutko usportowionym duchem. Wnętrze bardzo dobrze wyciszone, przy prędkościach autostradowych też relatywnie cicho. Spokojnie można rozmawiać przy 180km/h - przepaść do serii F3X

 

SIlnik/skrzynia:

Spodziewałem się niestety lepszego wgniecenia w fotel. Niby wysoki moment, ładna moc, ale przyzwyczajony do benzyny za nic bym nie zmienił na dizla o takiej samej mocy.

Można oczywiście sprawnie wyprzedzić itd. ale jakichkolwiek emocji - brak. Co ciekawe, nie wyczułem ASD - na sporcie jest tak samo cicho jak na comforcie w kabinie. Nie wiem czy było wyłączone, czy go w ogóle nie ma, ale cały czas to auto jest bardzo spokojne. Plus to oczywiście 6 garów, ale praktycznie ich nie słychać. Hamulce sprawne, nie piszczą- jest ok.

 

Audio HK:

Nie powaliło, zwykłe audio, które tak naprawdę w takim aucie powinno być bazą. Pewnie jak się posiedzi dłużej nad ustawieniami to da się wycisnąć coś sensownego, ale niestety - cena/jakość to osobiście pozostałbym przy HiFi

 

Fotele:

przyjemne, dużo ustawień, ale nie zrobiły efektu wow. Po prostu bdb, wygodny fotel.

Natomiast wentylacja to znowu porażka wg mnie- ustawiona na maxa, nie czuć absolutnie nic (w gorący dzień). Natomiast słychać lekkie syczenie, i to w okolicy zagłówka. Mega fail.

 

Bagażnik:

porażka, niby duży, ale nieustawny, zrobiłem sobie teścik z wózkiem dziecięcym itd. Ale niestety jest mało praktycznie.

 

Podsumowując:

Piękne, dostojne auto, ale niestety do dziadkowania. Buja jak na łodzi, silnik przyjemny, ale nie urywa (520D to dopiero musi 'nie jechać' :P), cichutko. Idealny na autostrady i wysokie prędkości. Komfort, cisza, siwe włosy, te sprawy :) Poczułem się 15 lat starszy.

Ogólnie skutecznie wyleczyłem się z tego samochodu, u mnie niestety ze względów praktycznych (bagażnik) to auto odpada, a kombi jest po prostu brzydkie :P

 

Fotki wrzucę wieczorem.

Opublikowano

Czy mpack ma standardowo zawieszenie sportowe ( stały M zawias) czy to jeszcze dodatkowa opcja wykupu?

Mam wrazenie ze dobrze sie jezdzi po zakrętach zwykłym 530i z mpack

Opublikowano
Czy mpack ma standardowo zawieszenie sportowe ( stały M zawias) czy to jeszcze dodatkowa opcja wykupu?

Mam wrazenie ze dobrze sie jezdzi po zakrętach zwykłym 530i z mpack

Stały M jest chyba tylko przy autach RWD, więc 530i RWD z mpakiem powinno pięknie iść - tak jak piszesz.

Opublikowano

GMike - dzięki Twojemu testowi, zaoszczędziłbyś mi parę kafli na wyposażeniu (wg sprzedawcy wentylacja foteli to must have przy skórze), gdybym zamawiał G30:) jeśli chodzi o wyciszenie, to przy prędkościach autostradowych (ok 180-220) chciałbym dobrze wyciszone auto (szkoda, że F3x nie oferuje podwójnych szyb).

 

Jeśli chodzi o przeniesienie napędu, to tak sobie myślę, ze skoro Ferrari przekłada 800 km na asfalt przez rwd, to 252 w bmw tez powinno się dać :)

Opublikowano

Podsumowując:

Piękne, dostojne auto, ale niestety do dziadkowania. Buja jak na łodzi, silnik przyjemny, ale nie urywa (520D to dopiero musi 'nie jechać' :P), cichutko. Idealny na autostrady i wysokie prędkości. Komfort, cisza, siwe włosy, te sprawy :) Poczułem się 15 lat starszy.

 

Jak na miarę dla mnie...

Opublikowano

Tutaj focie:

http://guitarspot.pl/img/g31.jpg

http://guitarspot.pl/img/g32.jpg

http://guitarspot.pl/img/g33.jpg

Opublikowano
Mialem okazje przetestowac taki sam egzemplarz. Ogolnie auto nastawione przede wszystkim na komfort, mozna zasnac za kierownica. Trojka prowadzi sie o wiele bardziej sportowo

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Sorry ale TO MA BYC auto komfortowe. To duza limuzyna z dieslem do szybkiego przemieszczania sie w komfortowych warunkach z A do B po autostradzie.

Proponuje tez wskazac cos z tej klasy (limuzyna, diesel, podobna cena) co prowadzi sie lepiej, dynamiczniej, bo narzekania w tym temacie sa zaskakujace i brzmia smiesznie.

 

Szukasz sportowych emocji, to albo nie ta klasa albo nie ta kasa.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dzisiaj pojeździlem chwile takim autem kolegi. Poprzedni mój test g30 jest na forum wiec całej reszty nie będę powtarzał natomiast ten silnik jest idealny do tego auta. Moment obrotowy lokomotywy robi swoje.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

cześć ;)

 

Miałem przyjemność w czerwcu 2017r. przejechać się z godzinkę G30 520d xd mpakiet po Krakowie i okolicach. Było OK, mega się płynie i docierasz z punktu A do punktu B ale o RADOŚCI z JAZDY nawet w trybie sport to zapomnij!!!

 

Teraz udało mi się na weekend użyczyć wersje 530d xd mpakiet i to już jest mega przepaść. Pomimo oczywiście małej ok 2sekundowej turbo dziury na początku pięknie się samochód odpycha, podobno w 540d xd jest jeszcze lepiej bo dokładają kolejną turbinę ;)

 

Z wyposażenia ja miałem elektryczne fotele sportowe z czarną skórą bez wentylacji są OK ale jak porównywałem Komfortowe w salonie to o niebo lepsze także warto dopłacić te 10 tyś. Zrobiłem tym samochodem ok 220 km, trasa 150km i resztę miasto Kraków i bardzo przyjemnie się frunęło. Co do nagłośnienia HK spodziewałem się lepszej jakości czystości jak za dopłatę ok 5-6 tyś zł no chyba, że trzeba tam coś poustawiać dokładnie tylko, że nie miałem czasu i nie znam się na tym perfekcyjnie. Kolega mi kiedyś w Lexusie pokazał jakość nagłośnia Bang Olsen czy jakoś tak to jak sobie przypomnę czystość dźwięku i jakość to po 7 latach to jeszcze pamiętam ;) G30 było na 19" kołach i ja nie rozumiem po co dokładać 7-10 tyś aby z 18" wejść na 19" ja tam różnicy nie widzę ani wizualnych ani jezdnych a widzę mega kwotę na koła, przecież można za to kupić np. komforty, albo ddc, albo oś skrętną, albo szyberdach albo kombi jeśli się podoba itp.

 

Chciałbym porównać jeszcze wersję 540i xd - ciekawe jak to frunie, cena pewnie podobna do 530d xd bo cały czas mam nowe diesle 2.0 i boję się pchać w AD Blue itp... a jak pomyślę aby mieć radość z jazdy to się kłania Polska akcyza + 19% do całej konfiguracji + vat 23% i robi się kwota za taki samochód z sensowym już wyposażeniem ok 400-450 tyś zł. minus rabat...

Opublikowano
Ja bym proponował trochę popracować nad interpunkcją ;-). Co do kwoty za koła - jeden woli wydać 8k za ładne kola, drugi 20-30k za mpakiet, co kto woli, są gusta i guściki
Hmmmm
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Kolega mi kiedyś w Lexusie pokazał jakość nagłośnia Bang Olsen czy jakoś tak to jak sobie przypomnę czystość dźwięku i jakość to po 7 latach to jeszcze pamiętam .

Kolega na pewno pokazał Ci, jak gra Mark Levinson.

 

a jak pomyślę aby mieć radość z jazdy to się kłania Polska akcyza + 19%

18,6 - 3,1 = 15,5 % więcej, co nie zmienia faktu że to złodziejstwo w biały dzień :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.