Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Drodzy forumowicze mam bardzo poważny problem. Kupiłem niedawno E90 318i 129kM. Właściciel mówił, że lany był pełny syntetyk (pod maską stara naklejka Castrol Titanium FST 0W30). Na potwierdzenie tego mam fakturę z ASO z 2015 roku, na której była wymiana na ww. 0W30. Postanowiłem zmienić olej na nowy, ponieważ wiadomo jak to bywa w przypadku używanego auta. Dziś pojechałem na wymianę, mechanik zalał Castrol Edge 5W30 i włożył filtr Filtron, mówiąc że ten będzie dobry, bo silnik już trochę przejechane ma (280k) i będzie jeździć dobrze. Warsztat był oddalony o 15km od mojego domu no i po powrocie zauważyłem, że auto mocno kopci podczas dodawania gazu, oraz prosto po odpaleniu. Wcześniej czegoś takiego nie było, auto można powiedzieć że było bezdymne. Jak myślicie o co tu może chodzić?

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zlec machanikowi olejowy pomiar kompresji.Jesli wyjdzie roznica w pomiarach to znak ze cos bylo wlane do oleju na czas sprzedazy jesli pomiar wyjdzie dobrze to uszczelniacze zaworowe do roboty.
Opublikowano
Jutro zamierzam zmierzyć kompresję, ile mniej więcej powinno być? Jeżeli uszczelniacze to jaki to może być koszt?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jutro zamierzam zmierzyć kompresję

Proba olejowa-pomiar kompresji moze nic nie wyjasnic

Jeżeli uszczelniacze to jaki to może być koszt?

To jest zalezne od warsztatu...

Opublikowano
Pytałem tak orientacyjnie, oczywiście zdaję sobie sprawę, że cena zależy od warsztatu, ale zastanawiałem się jakie to mniej więcej mogą być koszta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli bedzie sciagana glowica to bedziesz placil tysiacami a jakimi to zalezy od pruby olejowej...
Opublikowano
Sprawdziłem dzisiaj kompresję, wyszło około 15 bar, także mam nadzieję, że to raczej kwestia uszczelniaczy. Auto kopci podczas dojazdów do skrzyżowań (w momencie ruszania na skrzyżowaniu) oraz na postoju kiedy pochodzi na wolnych obrotach i po czasie dodam gazu (podczas gdy silnik pracuje na wolnych obrotach nie widać kopcenia). Dodatkowo nie ma żadnych niepokojących objawów, tzn silnik dobrze odpala, ma moc (wiadomo, 129kM to nie jest dużo, aczkolwiek wydaje mi się, że auto raczej trzyma tą moc na tle innych, którymi jechałem)
Opublikowano

z 700-900zl to kosztuje bez sciagania glowicy,

mam te same objawy i to beda uszczelniacze

tez mi nie kopcil jak mialem wlany SPECOL 5w40 za to na motulu kopci i bierze go miedzy 250-500ml na 1000km zaleznie od stylu jazdy ,jesli dluzsze trasy to wiecej idzie .

poprostu olej robi sie w wysokiej temp jak woda i cieknie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłem dzisiaj kompresję, wyszło około 15 bar

okolo to moze byc 14.5 jak i 15.6 bar...

także mam nadzieję, że to raczej kwestia uszczelniaczy

Jak opierasz sie na nadzieji a nie na podstawowym badaniu przy aucie ktore ma prawie 300 tys to moze sie to puzniej zemscic...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.