Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od tygodnia jestem w posiadaniu BMW 535d E61, niestety kupiłem je z uszkodzonymi czujnikami cofania. Sprzedający z potwierdzeniem z ASO, pokazał mi które czujniki są do wymiany.

Teraz pytanko..jak wymienić te czujniki " na skróty ". Wyczytałem na innym forum że do tego trzeba zdjąć zderzak, co mi się niestety nie uśmiecha ponieważ nie mam ani garażu ani nic a auto stoi na wspólnym podwórkowym parkingu..a wiadomo..jak robi się coś pierwszy raz to zajmuje więcej czasu, a nie chce zostawiać rozebranego auta na osiedlu :P

Sprawa druga... Jakie czujniki trzeba kupić ? Wcześniej miałem Peugeota i tam takie rzeczy kupowało się zgodne z nr. komputera czujników.

 

Przyznaję się że to moja pierwsza BMka i wolę zapytać osób które już to robiły albo wiedzą jak to zrobić.

 

Pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak pierwsze bmw to przydatna strona:

www.realoem.com

wpisujesz swój vin i odnajdziesz każdą część i jej numer, tak też polecam zrobić z czujnikiem. Ostrzegam przed tanimi zamiennikami, często nie działają jak trzeba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z przódu wyciągasz lampy i masz już do wszystkich dostęp a z tyłu trzeba dostać się od spodu więc kanał musisz mieć, nie trzeba ściągać zderzaków
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niech Cię nie przeraża ściągnięcie zderzaka, to bardzo prosta operacja, zajmuje 15 minut i zrobisz to nawet na parkingu biedronki.

Tu masz filmik gdzie są zatrzaski i wkręty:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dzięki chłopaki za rady :) ! Faktycznie, nie ma dużo śrub i zatrzasków więc tragedii nie będzie, osobiście myślałem że jest 2 razy tyle. Czujniki zamówiłem więc jutro powinny już dojść. W chwili wolnego czasu zdejmę zderzak i ogarnę :) !

 

Dzięki raz jeszcze :)

Opublikowano
A jak z przednimi lampami ? Nie będzie wiekszego problemu ? Nie urwę czegoś po drodzę, jakiegoś ukrytego mocowania lub krótkich kabelków ? Muszę wymienić skrajny przedni czujnik od strony pasażera.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odkręcasz od góry lampy dwie śruby na torx (chyba 25), zdejmujesz osłonę żarówki świateł długich, pod nią będziesz miał śrubkę na klucz 8, długa nasadka i odkręcasz, tak samo w okolicach kierunkowskazu. Te dwie śrubki tylko luzujesz, nie odkręcaj całkowicie. Później już tylko manewrujesz lampą, żeby ją unieść i wtedy musisz z lampy wypiąć dwie kostki od strony błotnika. Jedną mniejszą normalnie naciskasz z boku i wyciągasz, a większą musisz tak jakby przesunąć do góry i wtedy sama wyjdzie. Dalej manewrujesz lampą, żeby ją wyjąć całkowicie i masz już czujnik na wierzchu.

 

Może zdjęcie pomoże:

db3c50e08dcf6f05med.jpg

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Po 9 doszły czujniki. Na szybkości ściągnąłem z kuzynem zderzak z tyłu. Troche było zabawy z zatrzaskami ale daliśmy sobie radę. Czas pracy: 40 min.

Wszystko złożone, po wrzuceniu "R" wszystko działa jak należy :)

Dzięki raz jeszcze za podpowiedzi.

  • 5 lat później...
Opublikowano
BMW e61. Problem pdc tył piszczy po wbiciu wstecznego. Wszystkie czujniki cykaly, ale podpiąłem inpe opcja: Body, pdc, status pdc i dalej pod F2 jest test czujników. Pokazało po teście że czujnik środkowy lewy źle wyczuwa odległość, stad te ciągłe piszczenie po wbiciu wstecznego . Wymieniłem ten czujnik na używkę i pomogło. Przed wymianą nie było żadnych błędów pdc na desce, tylko te piszczenie podczas cofania. Po wymianie nie trzeba kasować błędów. Dostęp do dwóch czujników z tyłu jest bezpośrednio spod zderzaka do lewego i lewego srodkowego, do pozostałych dwóch trzeba odkrecic plastikową obudowę kompresora. Jak ktoś ma trochę pojęcia i nieprzerwza go położyć się pod samochodem można to zrobić na parkingu. Nie trzeba odkręcać zderzaka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.