Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy mielibyście patent na taką sytuację:

po zamontowaniu przedniej rozpórki pomiędzy kielichami:

- precyzja prowadzenia jeszcze lepsza, poczucie sztywności super, brak trzeszczenia plastików z przodu!

- ale pojawia się podsterowność w szybkich zakrętach

 

Mam xdrive ze szperą LSD i cały efekt lsd szlag trafił przez tą rozpórkę. Ale bez niej traci się to poczucie pewności przodu.

 

Czy mielibyście pomysł jak przywrócić charakterystykę tylnonapędową zachowując tą przednią rozpórkę? Dodać tylną czy wzdłużne czy coś jeszcze?

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Geometria zawieszenia powinna pomóc. Pojedź w odpowiednie miejsce gdzie ustawią Ci zawieszenie pod zakręty i przód będzie lepiej się trzymał...
Opublikowano
Czy każde f30 z xDrive ma LSD czy montowałeś sobie sam?
Opublikowano (edytowane)
usunąłem Edytowane przez SlawekS
Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano
Czy każde f30 z xDrive ma LSD czy montowałeś sobie sam?

 

Robiłem w ASO, koszt po rabacie ok 11k brutto wraz z robotą.

Pewnie można taniej lepsze (inny % uślizgu) LSD innej firmy zrobić ale musiałem w ASO aby zachować gwarancję.

 

Wiele osób zada pytanie: czy warto?

Tutaj widać efekt (nie mój film):

 

Odp: To zależy... jeżeli ktoś lubi agresywną jazdę i latanie bokiem to TAK!

Z mojej perspektywy to najlepsza modyfikacja jaką sobie zrobiłem! Po montażu to zupełnie inna maszyna!

Ale uwaga: kontrola trakcji załącza się nawet na suchym asfalcie w trybie comfort jeżeli nieco mocniej naciskam gaz włączajac się do ruchu.

W trybie sport+ samochód fajnie ślizga się wszystkimi koła jeżeli wejdzie w zakręt z nadmiarem prędkości.

Czuć jak agresywnie (mechanicznie) przekazywany jest moment na tylną oś, nie ma już zmiękczenia przez komputer.

Da się łatwiej postawić go bokiem mimo xdrive!

 

Samochód zdecydowanie przestał być małą "limuzyną" - to słowu już do niego nie pasuje... dzięki lsd zmienił się w zwinnego [bAD], który ciągle jest nabuzowany i gotowy do raptownego odpychania się od asfaltu:)

 

Podsumowując: wydając 11k mam jakby nową maszynę (w sensie, że muszę się jej uczyć od nowa i bawić nowymi doznaniami) i mogę odłożyć w czasie zakup jego następcy.

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kupiłem na allegro firmy wiechers stalową za ok 450.

Montaż samodzielny, nie da się tego zwalić i mówię to jako mechaniczny dyletant, który potrafi tylko dolać olej i przyczepić uchwyt do telefonu. Dajesz 4 śruby aby przymocować uchwyty do kielichow i dwie na sama rozpórka do uchwytów. Na yt znajdziesz instrukcje.

 

Łatwo można ją odkręcić od uchwytów jak uznasz, że podsterownosc ci się nie podoba albo jak chcesz testować z i bez jak się pogoda zmienia.

 

Obecnie jeżdżę bez niej ale warto było przejechać tysiąc km z rozpórka ponieważ buda mi się ułożyła i znacznie mniej trzeszczy w środku. Zrobiłem już ponad sto tys i trzeszczenie było problemem.

 

Zamówiłem też tylna Rozpórkę i czekam. Do niej nie ma miejsca na montaż i trzeba będzie nawiercac otwory gdzieś w bagażniku. Z tym pojadę do warsztatu i napiszę jak się maszyna zachowuje w zakrętach.

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano
Mam zawieszenie M Performance i zastanawiam się czy jest sens. Gdy aktywuje tryb sport jest ono dość twarde ale na dużych zakrętach przy większej prędkość buda auta dość kołysze. Myślałem czy jest sens to niwelować rozporką. Zawieszenie jest w stanie idealnym po pełnej kontroli.
Opublikowano

Też mam to zawieszenie. Amortyzatory z przodu nowe bo wyciekły. No i jest tak jak piszesz... nie jest ono "sportowe" co nie raz sprawdziłem na torze:/

 

Są zamienniki do M https://www.facebook.com/jdlperformance/posts/1543512189027983

więc i może zwykłe też się pojawią... a może pasują...

 

Na razie nie mogę mogę wkładać zamienników ze względu na gwarancję więc usztywniłem go nieco kołami 20".

I powiem, że tutaj jest spora różnica...

 

Miałem zimowe dunlop 17" (swoją drogą makabryczne opony ze względu na drgania RoF)

Letnie 18" pirelli (twarde, precyzyjne) i bridgestone (miękkie ale dające czucie w uślizgach)

Już na tych 3 modelach opon było czuć różnicę w bujaniu... ogromną pomiędzy 17 a 18 ale tez subtelną pomiędzy miękką a twardą 18.

 

Natomiast teraz 20" to jeszcze inna bajka - poleciłabym tylko maniakom.

 

Ciężko mi powiedzieć jak rozpórka wpływa na bujanie bo jeżdzę teraz na tych 20", w zimie założę 18 to może będzie wyraźniej czuć.

 

Generalnie mogę powiedzieć, że wpływa ona bardzo subtelnie na prowadzenie ale jak ktoś ma zajawkę na szukane niuansów to warto wydać pińcet zł i się pobawić nocą na mieście zakładając i zdejmując przy różnym asfalcie.

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • 1 rok później...
Opublikowano
Szukam rozpórki i jedyne co widzę w ofercie to taką aluminiową: https://allegro.pl/oferta/stabilizator-rozporka-bmw-f30-f31-10-2011-7419200964 ktoś ma? Jak z jakością? Nie za bardzo podoba mi się kształt wolałbym taką zgiętą jak na filmie, żeby omijała osłonę silnika, ale nie mogę znaleźć:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.