Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach

 

Bardziej idiotycznej porady dawno nie czytalem :)

Pewnie sie bierze to z tego ze nie kazdy z uzytkownikow stosuje runflaty z homologacja BMW oznaczona gwiazdka w kwadracie *

Runflat jest ciezszy i twardszy niz zwykla opona a to oznacza ze auto sie lepiej trzyma drogi na prostej czy w zakretach...

Opona taka przewyzsza zwykla w kazdym wzgledzie oprocz komfortu amortyzowania.

Jesli ktos jezdzi tylko w terenie miejskim na odcinkach do pracy to moze zamienic fabryczne runflaty na opony zwykle ktore maja oplot XL.

 

 

Bmw może co najwyżej zalecać opony z „gwiazdka” ( swoją droga co za bzdura z oponami z homologacja BMW, gwiazdkę dostaje firma która więcej zapłaci??? )śmiechu :)

 

Gwiazdke dostaje opona po testach a nie po tym kto wiecej zaplaci.

Rozny typ oplotu i mieszanki ma wplyw na zachowanie sie opony na torze.

Houek opowiadasz bzdury rodem z wiecow KOD/PO

 

Jakbyś chłopie miał trochę pojęcie o fizyce i doświadczenia, a nie czytał foldery reklamowe BMW to wiedziałbyś, że wyższa masa nieresorowana daje same negatywne skutki, np. głośniejsza praca zawieszenia (run flaty stukają na dziurach), gorsze tłumienie, gorsze trzymanie się drogi na nierównych nawierzchniach, "prowadzenie" w koleinach. Oprócz teoretycznej możliwości jazdy po utracie ciśnienia (po tym opona nadaje się do wyrzucenia) nie oferuje nic dobrego. Załóż kiedyś normalne opony a przekonasz się sam.

A polityczne wycieczki zostaw sobie na obiadki z teściem....

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A co możecie powiedzieć o zimowej Pirelli SottoZero II 225/45/18 95 RF. Wspomniana została SottoZero III jako dobra na zimę.

Macie doświadczenie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co czytałem to po zmianie fabryk nokiany są produkowane i tu i tu, tyle że mniejsze i popularne rozmiary w rosji a większe w finlandii

 

Sent with handy.

Opublikowano
Opony do Bmw możesz założyć jakie Ci się podoba, ba, większość Bmw jeździ lepiej na zwykłych oponach niż na dziadowskich run flatach

 

Bardziej idiotycznej porady dawno nie czytalem :)

Pewnie sie bierze to z tego ze nie kazdy z uzytkownikow stosuje runflaty z homologacja BMW oznaczona gwiazdka w kwadracie *

Runflat jest ciezszy i twardszy niz zwykla opona a to oznacza ze auto sie lepiej trzyma drogi na prostej czy w zakretach...

Opona taka przewyzsza zwykla w kazdym wzgledzie oprocz komfortu amortyzowania.

Jesli ktos jezdzi tylko w terenie miejskim na odcinkach do pracy to moze zamienic fabryczne runflaty na opony zwykle ktore maja oplot XL.

 

 

Bmw może co najwyżej zalecać opony z „gwiazdka” ( swoją droga co za bzdura z oponami z homologacja BMW, gwiazdkę dostaje firma która więcej zapłaci??? )śmiechu :)

 

Gwiazdke dostaje opona po testach a nie po tym kto wiecej zaplaci.

Rozny typ oplotu i mieszanki ma wplyw na zachowanie sie opony na torze.

Houek opowiadasz bzdury rodem z wiecow KOD/PO

 

Jakbyś chłopie miał trochę pojęcie o fizyce i doświadczenia, a nie czytał foldery reklamowe BMW to wiedziałbyś, że wyższa masa nieresorowana daje same negatywne skutki, np. głośniejsza praca zawieszenia (run flaty stukają na dziurach), gorsze tłumienie, gorsze trzymanie się drogi na nierównych nawierzchniach, "prowadzenie" w koleinach. Oprócz teoretycznej możliwości jazdy po utracie ciśnienia (po tym opona nadaje się do wyrzucenia) nie oferuje nic dobrego. Załóż kiedyś normalne opony a przekonasz się sam.

A polityczne wycieczki zostaw sobie na obiadki z teściem....

 

 

Hmmm, a Ja Ci napiszę, że gdzieś mam dowody naukowe. Mam letnie runflaty i jeżdzi samochód o niebo lepiej od zwykłych opon zimowych. Odrazu zaznaczę, że mam 2 identyczne rozmiarowo komplety.

 

Pytanie czy zawieszenie BMW nie jest skalibrowane pod run flaty?

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest skalibrowane pod run flaty, przecież możesz zamówić f3x również na zwykłych oponach.
Opublikowano

 

Hmmm, a Ja Ci napiszę, że gdzieś mam dowody naukowe. Mam letnie runflaty i jeżdzi samochód o niebo lepiej od zwykłych opon zimowych. Odrazu zaznaczę, że mam 2 identyczne rozmiarowo komplety.

 

Pytanie czy zawieszenie BMW nie jest skalibrowane pod run flaty?

 

A na czym polega to o niebo lepiej? :-)

Mówimy o zwykłych drogach a nie torze wyścigowym...

Opublikowano

 

Hmmm, a Ja Ci napiszę, że gdzieś mam dowody naukowe. Mam letnie runflaty i jeżdzi samochód o niebo lepiej od zwykłych opon zimowych. Odrazu zaznaczę, że mam 2 identyczne rozmiarowo komplety.

 

Pytanie czy zawieszenie BMW nie jest skalibrowane pod run flaty?

 

A na czym polega to o niebo lepiej? :-)

Mówimy o zwykłych drogach a nie torze wyścigowym...

 

 

Dla mnie: na run flatach bardziej przewidywalnie, sztywniej, pewniej i zdecydowanie mniej buja. Zwykła opona powoduje odczucia jak bym jeździł na balonie.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Za to na RF jest głośniej i twardo. Opona powinna spełniać swoja rolę amortyzowania nierówności, a przy RF tego nie robi - czuję każdy kamyczek na drodze i "szuranie". W innym aucie mam zwykłe opony w takim rozmiarze i nic mnie nie buja, wiec nie sądzę żeby w F30 jakoś bardzo bujało od samych opon. F30 ma po prostu dość miękkie zawieszenie, które prawie wcale nie rekompensuje twardości RF.
Opublikowano

Witam

zmieniłem na zimówki bez RF i uważam ze jest lepszy komfort.

Mam Mpakiet i na zwykłej oponie jest bardziej kofortowo.

Auto jest może mniej precyzyjneniz na RF ale to nie bolid F1.

Zdecydowanie lepiej na zwykłej oponie mam 18 cali felge.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ooo, coś dla mnie... :p przypominam że fizyka kwantowa to wciąż domena teoretyków rotfl...

Chyba pokuszę się na eksperyment i kupię bez rof.

 

Sent with handy.

Opublikowano
dzieki. nie chodzi mi o tabele lecz o opony ktore moge wsadzic do 320xd zeby nic sie nie dzialo z napedami.

 

Masz wszystkie dane na swojej tabliczce. W xDrive nie możesz zmieniać dowolnie rozmiaru opon. Opony na przedniej i tylnej osi muszą mieć taki sam obwód.

Opublikowano
Ja właśnie dzisiaj założyłem nowe opony. Miałem podobne dylematy z oponami na tył. Na tylnej osi mam felgi 18' i szerokie 8,5'. Opony 225/45 są zbyt wąskie na tą felgę. Ja wybrałem 245/40. Wygląda ok. Jedzie też dobrze, ale przejechałem dopiero kilka kilometrów, więc za wcześnie na wnioski. Rozmiar opon do felg dobieralem z tabel na Oponeo.
Opublikowano
Ja właśnie dzisiaj założyłem nowe opony. Miałem podobne dylematy z oponami na tył. Na tylnej osi mam felgi 18' i szerokie 8,5'. Opony 225/45 są zbyt wąskie na tą felgę. Ja wybrałem 245/40. Wygląda ok. Jedzie też dobrze, ale przejechałem dopiero kilka kilometrów, więc za wcześnie na wnioski. Rozmiar opon do felg dobieralem z tabel na Oponeo.

 

mi w serwisie mówili, ze nie moze byc mieszane na zime..

Opublikowano

Według tabelki BMW w moim F31 na zimę (M+S) na feldze 18' powinny na obu osiach być 225/45. Żeby założyć takie opony musiałbym zmienić felgi na tylnej osi z 8,5 na 8,0'. Za jakiś czas napiszę o swoich wrażeniach.

 

Wybrałem opony całoroczne Vredestein Quatrac 5. Trudno jest znaleźć opony tej samej marki i ten sam model w rozmiarach 225/45R18 i 255/40R18. Dlatego szukałem alternatywnego rozmiaru opon na tylną oś na felgę 8,5'.

Opublikowano

mi w serwisie mówili, ze nie moze byc mieszane na zime..

 

Bo zimówek nie znajdziesz z gwiazdką w nazwie (*atestowane i rekomendowane od BMW) w rozmiarach takich jak masz letnie mieszane. Więc najlepiej kupić całe koła zimowe, tylko, że 18 calowe mają moim zdaniem za wąskie opony (225 na 8 calowej feldze) więc jak odbierałem demo z ASO na takich kołach to wszystkie felgi były uszkodzone, a auto miało 6 tys. km przebiegu ... Wiec trzeba sięgnąć po 17 .... albo kombinować

Opublikowano

mi w serwisie mówili, ze nie moze byc mieszane na zime..

 

Bo zimówek nie znajdziesz z gwiazdką w nazwie (*atestowane i rekomendowane od BMW) w rozmiarach takich jak masz letnie mieszane. Więc najlepiej kupić całe koła zimowe, tylko, że 18 calowe mają moim zdaniem za wąskie opony (225 na 8 calowej feldze) więc jak odbierałem demo z ASO na takich kołach to wszystkie felgi były uszkodzone, a auto miało 6 tys. km przebiegu ... Wiec trzeba sięgnąć po 17 .... albo kombinować

 

A jak bym wolał zakupić opony dla tej felgi przód 225 tył 255 zimowe.. indeksy nie różnią.. Chyba to nie szkodzi.

:P Jaka właściwości jezdne to moze miec?

Opublikowano

mi w serwisie mówili, ze nie moze byc mieszane na zime..

 

Bo zimówek nie znajdziesz z gwiazdką w nazwie (*atestowane i rekomendowane od BMW) w rozmiarach takich jak masz letnie mieszane. Więc najlepiej kupić całe koła zimowe, tylko, że 18 calowe mają moim zdaniem za wąskie opony (225 na 8 calowej feldze) więc jak odbierałem demo z ASO na takich kołach to wszystkie felgi były uszkodzone, a auto miało 6 tys. km przebiegu ... Wiec trzeba sięgnąć po 17 .... albo kombinować

 

A jak bym wolał zakupić opony dla tej felgi przód 225 tył 255 zimowe.. indeksy nie różnią.. Chyba to nie szkodzi.

:P Jaka właściwości jezdne to moze miec?

 

Normalne. Ja tak mam Bridgestone.

Pozdrawiam


Maciek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.