Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli masz auto na gwarancji, a z opisu wnioskuję, że tak właśnie jest; gwarancję utrzymasz jeśli opona zimowa będzie miała "homologację opony zimowej" - czyli nadruk na oponie: gwiazdkę śniegu wpisaną w trzy szczyty.

Polecam Good Year Performance G1. Są bardzo ciche i znajdziesz je w szukanych rozmiarach (wiem, bo mam :mrgreen: )


A homologacja producenta samochodu jest widoczna w serwisie choćby oponeo - zaraz przy parametrach opony. BMW ma ich bardzo mało.

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jescze rok temu nie było :) Kupowalem pirelli i nie mialy

Nie wiem ale cos czuje ze 225 na tył to max na zimie, bo podobno tak zaleca bmw.. Rok temu mi wciskalo w ASo

fele 18 cal czarne, zimowe. Mowili ze 255 to nie dobry pomysl. I nie wiem czy

czasem jazda nie jest gorsza przy 255 tyl. Ja tak mialem i sie slabo jezdzilo. full bieznik i na sniegu male problemy.

Gdyby nie trakcja..

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak tylko odpowiedziałem koledze, że są takie opony, nie mówiłem, że ogumienie mieszane to dobry pomysł :P
Opublikowano
Chyli chyba pozostaje zakup felg z oponami 225/45 niestety. Dziękuję za informacje.
Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano
To jeszcze dopytam - czy orientuje sę ktoś jakie opony wychodzą najtaniej w rozmiarze 225/45 R18 właśnie z homologacją BMW?
Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano
Pirelli Sottozero 2 zimowe sa strasznie glosne, pozbylem sie ich mimo, ze jeszcze by wytrzymaly 2 sezony. Teraz mam Hankook Winter I*CEPT W.320 i mimo, ze wedlug danych technicznych maja podobna glosnosc to roznica jest ogromna.
Opublikowano

Ale nie mają homologacji.

Okazuje się, że bardzo mało opon takową posiada. Zdaje się tylko pirelli, jakiś continental i blizzak w jednej odmianie i to wszystko... A bez homologacji w razie 'w' tracimy gwarancję.

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Gwiazdka oznacza, jak mozna przeczytać na stronie BMW:

Specjalnie zaprojektowane dla samochodów BMW.

Dostosowane do każdych warunków jazdy.

Dokładnie sprawdzone w 50 kategoriach jakości.

oraz:

Wszystkie prezentowane koła i opony zostały opracowane specjalnie dla modeli BMW i oznaczone gwiazdką BMW. Rozmiar opony różni się dla poszczególnych modeli.


RSC = opony typu Runflat


RDC = opony z systemem kontroli ciśnienia w oponach


Kompatybilność kół z Twoim BMW może być różna. Prosimy o kontakt z Twoim Dealerem BMW w celu potwierdzenia.

Opublikowano

w kwestii gwiazdek.


pacejnt - opony Bridgestone Blizzak LM001 225/50/18 RF. 2 nowe sztuki produkcja koniec 2016r, 2 nowe sztuki produkcja połowa 2017r. Numer referencyjny producenta ten sam, wszystkie oznaczenia się pokrywają. Młodsze mają *, starsze nie... Starsze, te bez gwiazdki kupione z niemieckiego salonu BMW :)


Osobiście tak bardzo do * bym się nie przywiązywał. Np. nie zauważyłem opon z *, które nie są run flat.

Opublikowano
Są w rozmiarze do pakietu M (225/45 przód i 255/40 tył). Mają homologację opon zimowych i BMW to uznaje i nie stracisz gwarancji jak je założysz.
Opublikowano
Gdyby nie xdrive to bym pewnie zakładał ale czytając, że może paść napęd i serwis lubi odrzucać gwarancję z byle powodu to byłbym ostrożny.
Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Opublikowano
Czy ktoś faktycznie zna przypadek, żeby BMW odrzuciło reklamację tylko dlatego, że opona nie miała gwiazdki od BMW? To przecież absurd! Jeśli tylko opona ma prawidłowy, zalecany przez BMW rozmiar, to jakie zastrzeżenia może mieć serwis? Czy to nie jest tylko legenda, powtarzana plotka, która już urosła do "prawieprawdy"?
Opublikowano

Też się nad tym zastanawiam ,domniemam że w wypadku problemów z napędem BMW będzie usiłowało znaleźć jakiegokolwiek haka żeby zrzucić winę na klienta, co jest absurdem bo moim zdaniem jeśli założymy zalecany rozmiar felg/ opon to ich psim obowiązkiem jest dbać o interes klienta i usterkę bez słowa naprawić.

No ale gebelsy nigdy nie grały fair przykładem na to jest choćby wykorzystywanie robotników do pracy przymusowej i późniejsza ucieczka od odpowiedzialności, pomijając już ten fakt to widać gołym okiem że ASO i producent usiłuje się wyłgać czymkolwiek jeśli następuje większy problem z autem.

Jakiś czas temu gdzieś na forum pisałem jak w jednym ASO stwierdzili że jeśli mam zimowe felgi nie oryginalne to automatycznie tracę GW na napęd i ewentualne usterki i wdłg nich nie ma żadnego znaczenia że felga jest o rozmiarach identycznych jak felga ori.

Natomiast z tego co się dowiedziałem jeśli producent felgi jak i producent auta bazują w DE, a felga posiada certyfikacje TUV to BMW nie ma prawa odmówić jakiejkolwiek reklamacji związanej z usterką napędu, etc. Nie wiem jak sytuacja wygląda z producentem części który nie wywodzi się z DE ale domyślam się że jeśli produkt otrzymał certyfikację niemieckiego TUV sytuacja powinna być analogiczna .

Dla mnie cała ta historia wygląda bardzo nie profesjonalnie bo za zaufanie do firmy i wielokrotne wydawanie nie małych pieniążków otrzymujemy arogancje, brak szacunku i przysłowiowe golenie frajerów, dlatego też ja z mojej strony GW nie przedłużam bo jeśli w razie jakichkolwiek problemów mam tak czy siak radzić sobie sam to osobiście dziękuje postoję(sobie sam).

p44ahXld_o.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Większa cześć tego „golenia frajerów” to praktyki BMW Polska bo w Niemczech nikt sobie nie pozwoli na takie akcje.

Mimo wszystko nie żałuje przedłużenia gwarancji bo kilka razy uratowała tyłek.

Opublikowano
Większa cześć tego „golenia frajerów” to praktyki BMW Polska bo w Niemczech nikt sobie nie pozwoli na takie akcje.

Mimo wszystko nie żałuje przedłużenia gwarancji bo kilka razy uratowała tyłek.

U mnie na razie przedłużenie na 4 rok się nie przydało... zobaczymy co dalej- zostało pół roku..

Opublikowano

Szczerze powiedziawszy w razie jakichś dużych problemów mam jeszcze dodatkowy rok GW w UK bo tam auto kupowałem i jest 3-y lata GW , więc w moim wypadku istnieje opcja rezerwowa,trochę ekstremalna ale jest, poza tym raczej powstrzymam się od przedłużania. Wydaje mi się że 3-y lata powinno wystarczyć, a jak wspomniałem ta ich cała GW jest trochę śmieszna bo obliguje klienta do przepłacania za części ori które wcale nie są lepsze od dobrej klasy zamienników i nie chodzi mi tu nawet o sam wydatek bo gdybym wiedział że istnieje różnica klasy pomiędzy podzespołami ori a zamiennikami to godziłbym się z większym kosztem ale niestety wiem że tak nie jest.

Przykładem są choćby wspomniane felgi, moje oryginalne na których odebrałem auto są felerne i je reklamowałem, fakt ASO zaakceptowało wymianę ale czekam na wymianę felg około 2 miesięcy, pierwsze na wymianę(komplet), przyszły z miesiąc temu ale 2 z nich były krzywe(parodia), więc znowu musiałem czekać, kolejne dwie to podobny problem- jedna była krzywa i wreszcie ......cud...brawo bmw są wszystkie proste i nawet mam termin wymiany na 27.11.....klasa premium w końcu zobowiązuje...ehhh.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Czy ktoś faktycznie zna przypadek, żeby BMW odrzuciło reklamację tylko dlatego, że opona nie miała gwiazdki od BMW? To przecież absurd! Jeśli tylko opona ma prawidłowy, zalecany przez BMW rozmiar, to jakie zastrzeżenia może mieć serwis? Czy to nie jest tylko legenda, powtarzana plotka, która już urosła do "prawieprawdy"?

 

Odniosę się do tego, gdyż trochę podzwoniłem po ASO.

W jednym powiedzieli mi, że nie liczy się homologacja a fakt, by był dobrany prawidłowy rozmiar i nośność opony. I spoko.

Ale... w drugim ASO pracownik od razu zapytał mnie czy mam xdrive. Po odpowiedzi twierdzącej dodał, że tylko opony z homologacją wchodzą w grę.

I że owszem, mają przypadki aut z rozwalonym napędem na zimówkach bez homologacji ale z prawidłowym rozmiarem i gwarancja nie jest honorowana, naprawy pokrywane są z kieszeni właściciela. Przyznał, że zna kilka takich przypadków.

Tak więc... Xdrive i auto na gwarancji - lepiej kupić z homologacją.

Co do bmw 4 xdrive - należy pamiętać, że indeks nośności powinien być 95, a z homologacją bmw jest zatem Pirelli Sottozero serie II, 225/45/R18 95V.

95H nie ma homologacji BMW, zaś 91H takową ma, ale do serii 4 się nie nadaje (producent wymaga 95).

Drugą oponą z homologacją jest continental ts830p. I to wszystko. Tylko te dwie...

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.