Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na 18tkach bez rof na nic nie narzekam ale akurat nie miałem nigdy okazji jeździć na 18 rof.

spacer.png

  • Odpowiedzi 449
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja podchodzę do tej kwestii w ten sposób. Jeżeli producent w danym modelu przewidział wybór przy zakupie RFT lub Non RFT, wówczas ja też mogę żonglować. Jeżeli jednak w danym modelu nie było możliwości zakupu non rft wówczas ja też nie eksperymentuję. Zawieszenie, układ jezdny, zostały zestrojone do opon rft, co było już niejednokrotnie pisane.

Z drugiej strony przy braku Xdrive, lub przy oponach w tych samych rozmiarach na dwóch osiach można się pokusić o dobrej klasy opony premium jak Micheliny PSS4 i nie powinnyśmy odczuć dużej różnicy.

Zazwyczaj ludzie odczuwają dużą różnicę na plus przy zmianie starych zjeżdżonych RFT na nowe nonRFT. Tylko ta zmiana na plus polega na wymianie starych na nowe. Ja wymieniłem stare zużyte Pirelli Pzero RFT na nowe Hankook Ventus RFT i jest o niebo lepsza jazda. Tylko to nie znaczy, że Pirelli są gorsze od Hankook.

Opublikowano

A zakładał ktoś z was Michelin Pilot Sport 5. To dość nowe opony, narazie nie występują w RFT.

Obecnie mam z przodu goodyear efficientgrip, z tyłu pirelli Cinturato p7 (oba komplety rft) I tak średnio jestem zadowolony (18 cali)

Myślę nad tymi Michelinami, tylko XL.


W e91 jeździłem na letnich Nokianach XL (17") I nie miałem żadnych problemów z pytaniem itp...

Opublikowano
Conti sportcontact 7 to jest nowy standard, w testach nic tak nie kleji jak ta opona i co najlepsze na mokrym i suchym :D mam już te ps4s wiec je założę zobaczymy jak to będzie działało, jak coś to zmienię na jakies rft ale z tych co szły na pierwszy montaż to serio wybór jest taki sobie moim zdaniem. Teraz mam birdgestony potenza od nowości oponki są na aucie i błagają już o zmianę, na suchym pomimo xdrive potrafi tył uslizgnąć xd
Opublikowano

Zrobiłem 200km na ps4s i opowiem o moich wrażeniach. Warto mieć na uwadze, ze poprzednie opony potenza 001 uważam za śmietniki pomimo, ze ilosc bieżnika mieszcząca się w tolerancji.


F31 potenza 001 18”(stare) do f31 ps4s 19”(nowe)


Rolka bardzo podobna na ps4s na pewno nie większa niz na potenzie, inaczej ja czuć: ps4s jest bardziej linowy a potenza skokowa. Przy bardzo gwałtownych skrętach kierownica auto trzyma sie lini nie czuć przechyłu na ciele jedynie widać po lini „horyzontu” na obydwóch kpl.


Gwałtowne ruszanie (sucha nawierzchnia): ps4s nie da sie zerwać po prostu jedzie, potenza sie gubiła uślizgu tylu był wyczuwalny ale niewielki i bardzo łatwy do opanowania. Na mokrej sie bałem potenzy (przez doświadczenia z ej6 na innych birdgestonach)


Delikatne łuki(duża prędkość): ps4s jedzie jak po sznurku nie wyczuwam uślizgu przodem, tyłem i rolki. Potenza rolki brak ale uślizgu wyczuwalny, przewidywalny i nadsterowny.


Bardzo szybki prawy łuk do ciasny lewy: potenza ma jakiegoś laga na reakcje jakby auto robiło coś po sekundzie od skrętu kierownica, dohamowanie wprowadza w nadsterowność, ogólne wrażenia takie sobie niemniej w miarę szybko. Ps4s bardzo dobra reakcja w zasadzie natychmiastowa, zero uślizgu przedniej czy tylnej osi, hamowanie lepsze wiec można później no i wejście i wyjscie z lewego na pełnym gazie wiec auto wyciągnięte do granic swoich możliwości :) z zapasem na więcej, muszę robić chipa xd.


Ogólnie uważam co nie jest zaskoczeniem, ze jest przepaść między tymi oponami. Żałuje, ze nie mogę porównać nowe do nowych ale no taki lajf. Oczywiście na korzyść ps4s. Kurde mam taka ochotę te conti7 założyć do e46 teraz, ze chyba kumho będzie szybko palone :) a jakby conti w ogóle je ogarnęło pod xdrive to by było wyśmienicie.


Na ten moment nie odczuwam pogorszenia pracy zawieszenia na oponach bez runflat

  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Chcialbym założyć na zimę 19" dla 440i RWD, ale dla wielu producentów niestety nie ma zgodności indeksów prędkości na obu osiach przy mieszanym rozmiarze przód/tył.

Dla 255/35/19 jest V czyli 240 a dla 225/40/19 W czyli 270 dla wiodących marek.


Czy posiadanie niższego indeksu prędkości na osi napędowej a wyższej na przodzie rodzi jakieś konsekwencje dyskwalifikujące taki wybór czy nie przejmować się tym? Wiem, że wyższy indeks to w teorii lepsza przyczepność, krótsze hamowanie, ale i szybsze ścieranie gumy.


Myślałem nad założeniem jednego rozmiaru i mniejszych kół np 18" 225/45/18 na zimę, ale obawiam się, że 326 koni z napędem na oś tylną będzie miało trudne życie (oczywiście poza jazdą po śniegu).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Słuchajcie, mam pytanie odnośnie wyboru opon letnich. Posiadam f30 2017 330i xDrive. Na tabliczce znamionowej mam wytyczne, że auto fabrycznie było na oponach 225/45r18. Chciałbym u siebie założyć 225/40r18 runflat. Czy nie będzie to w żaden sposób kolidowało z xDrive ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Słuchajcie, mam pytanie odnośnie wyboru opon letnich. Posiadam f30 2017 330i xDrive. Na tabliczce znamionowej mam wytyczne, że auto fabrycznie było na oponach 225/45r18. Chciałbym u siebie założyć 225/40r18 runflat. Czy nie będzie to w żaden sposób kolidowało z xDrive ?

 

Będziesz mial obwód koła mniejszy aż o 22.5 mm. Jak chcesz się zbliżyć do podobnego wymiaru to zmień na 245/40r18. W tym przypadku masz tylko -6.5 mm różnicy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, przyszedł i czas na nowe opony u mnie.

Pacjent: F30 320d - felgi 18", szerokość 8.5"


Aktualnie opony Nokian zLine - 225/45 - 95Y XL, nie RF


Opony raczej nie fabryczne.


Zamierzam wymienić na - i tu mam 2 opcje:


Opcja 1:

2x Hankook Ventus S1 evo3 K127B 225/45 R18 95Y * Run Flat

2x Hankook Ventus S1 evo3 K127B 255/40 R18 99Y * Run Flat


Run Flaty - Homologacja BMW


Opcja 2:

2x Bridgestone TURANZA T005 225/45 R18 95Y XL

2x Bridgestone Turanza T005 255/40 R18 99 Y XL, FR


Nie Run Flaty - Brak Gwiazdki



Co o tym myślicie? Hankook niższa półka, ale wszystko jak zaleca producent. Bridgestone wyższa półka, ale parę kompromisów.

bmw.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz felgi w jednej szerokości więc opony musisz mieć również.

Ni w 5 ni w 10 masz tę szerokość, bo albo 4x 7,5-8J, albo 7,5-8 front i 8,5-9 tył.

BMW na 8,5 wrzuca 255, to przecież nie założysz na front takiego kapcia, a kupując 225 na 8,5 to będzie fajny naciąg jak w Hondzie Civic :roll:

Podsumowując kup 4x 235/45 lub 245/40 jak chcesz zostawić te felgi.

A najlepiej to zmień felgi.

Abstrahując od tematu to podałeś lipne opony. Weź sobie ConsiSporty lub Cinturato, bo Michały PS4/5 lub P Zero to będzie przerost formy nad treścią.

Opublikowano
Aktualnie są opony 225 na feldze 8.5" i jakoś nie widzę jakiegoś wielkiego naciągu. Według wszystkich tabel 8.5" mieści się w normie dla opon 225 - jest to górna norma, ale jednak norma.
bmw.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale norma jaka? ISO? Według kogo ta norma?

Czysty zdrowy rozsądek, aczkolwiek twoje auto i przyjmie wszystko.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Aktualnie są opony 225 na feldze 8.5" i jakoś nie widzę jakiegoś wielkiego naciągu. Według wszystkich tabel 8.5" mieści się w normie dla opon 225 - jest to górna norma, ale jednak norma.

 

No dać się da, ale co kto lubi. Mam teraz 225 na 8" i już widzę, że wolałbym 7,5" (wtedy rant felgi jest chroniony). 8" jest na równo z oponą, 8,5" zapewne będzie już wystawać.


Co do opon kupiłem Hankook - bardzo dobrze wypadają w różnych testach, ale co będzie to się dopiero okaże ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też mam 8'' i oponę 225, mam takie same odczucia odnośnie rantu ochronnego. W zasadzie nie wygląda jakby miał cokolwiek chronić :D

Podobnie jak Ty mam teraz Hankooki tyle, że wielosezon.

spacer.png

Opublikowano
Ja nadal sceptycznie podchodzę do opon wielosezonowych. Tzn. jakbym nie miał miejsca gdzie trzymać kół, to może bym się zdecydował - raz zakładasz i kłopot z głowy na ~3 lata. Wielosezonowe zimą są OK (szczególnie, że ostatnio brak zim), ale w upały (a tych ostatnio coraz więcej) spisują się dużo gorzej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z xdrivem spisują się bardzo dobrze, albo inaczej - wystarczająco dobrze dla moich potrzeb a robię rocznie 30-40tkm.

spacer.png

Opublikowano
Z xdrivem spisują się bardzo dobrze, albo inaczej - wystarczająco dobrze dla moich potrzeb a robię rocznie 30-40tkm.

 

:cool2:

A jak ze zużyciem? Ile Ci wytrzymują (w sumie to zależy przy jakim bieżniku wyrzucasz)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na razie zrobiłem na nich 47tkm. Przy przebiegu ok.40tkm było 6,5-7mm bieżnika. Nie wiem kiedy je wywale. W piwnicy mam jeszcze komplet całorocznych goodyearów 4seasons gen3, które kiedyś tam wróciły z reklamacji - są prawie nowe więc pewnie wymienię jak tamte dojadą do 4mm.

spacer.png

Opublikowano
Na razie zrobiłem na nich 47tkm. Przy przebiegu ok.40tkm było 6,5-7mm bieżnika.

 

Kurde, to zwykłe letnie mi się szybciej zużywają :o Na innym samochodzie przejechałem na letnich ok. 80kkm (tak z grubsza) i zostało trochę ponad 3mm.

 

Co do opon kupiłem Hankook - bardzo dobrze wypadają w różnych testach, ale co będzie to się dopiero okaże ;)

 

Założyłem :) Na razie jest przepaść pomiędzy zużytymi Conti, a nowymi Hankook :) Ale to pewnie w każdym przypadku będzie podobnie. Natomiast auto jedzie dużo precyzyjniej i w ogóle jest lepiej, ale to wynika ze zmiany 17" na 18" i niższy profil - polecam :cool2:

Opublikowano

Mnie GY Asymmetric 5 zdarly sie z przodu do markera w 18000km. Tyl ma nadal 5.5mm.

Podejrzewam, ze to przez glupie hamowanie silnikiem, do ktorego sie niedawno przyzwyczailem i wlasnie sie odzyczajam.

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie możliwe. To nie jest normalne. Sprawdź lepiej geometrię.

spacer.png

Opublikowano

Na geometrie jade dzisiaj, bo kupilem Potenzy. Ale te GY zdzieraly sie rowno, na tyle wrecz idealnie rowno, a z przodu roznica miedzy rowkami 0.5mm, na koniec tylko brzegi dojechalo.


EDIT: przod byl mocno 'toe in', co zapewne wydatnio pomoglo w szybszym scieraniu.

[2008 325d LCI E90]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.